فونیکس، ‌برند لوکس مدیران خودرو

۳۰ آذر ۱۴۰۰ فونیکس، ‌برند لوکس مدیران خودرو

شرکت مدیران خودرو در روز ۲۹ آذرماه، با حضور مقامات ارشد این این خودروساز داخلی، اقدام به معرفی و رونمایی از برند جدید، لوکس و مدرن خود با نام فونیکس (Fownix) کرد. برند فونیکس نماینده تولید داخل محصولات روز و لوکس شرکت چری چین خواهد بود که بلافاصله و به موازات این شرکت، جدیدترین محصولات این برند را به بازار کشور عرضه خواهد کرد.

 فونیکس به چه معناست؟

فونیکس در فارسی نماینده نام Phoenix با تلفظ فینِکس در زبان انگلسی است که در ادبیات سنتی ایران، ققنوس، هما یا سیمرغ ترجمه می‌شود که رابطه تنگاتنگی با فرهنگ غنی پارسی و شاهنامه فردوسی (و البته فرهنگ اساطیری یونان باستان) دارد. اما املا این برند خودروسازی پیشرفته و مدرن به صورت Fownix است که منحصرا فونیکس تلفظ شده و ضمن ارائه شکل نگارشی انحصاری، از نظر تلفظ در زبان پارسی و معنا، با همان معنای عمیق در ادبیات و فرهنگ غنی پارسی مشترک است. از سوی دیگر مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو، حرف F را به معنای آتش و حرکت رو به جلو توصیف می‌کنند در حالی که واژه ریشه‌ای Fowni در زبان چینی، به معنای حرکت دائمی درمسیر نوآوری و فناوری است که در شکل دهی نام مشتق شده فونیکس (Fownix)، در مسیر ایجاد تغییراتی شگرف در مثلث مهم انسان، خودرو و زندگی گام بر می‌دارد.

همچنین لوگو انحصاری این برند نوظهور خودروساز ایرانی نیز شبیه به پرنده‌ای با طراحی مینیمال، با دو بال گشوده است که با توجه به معنای برند، همخوانی بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

فونیکس و نقش آن در ایران

برند فونیکس از این پس نماینده محصولات لوکس، مدرن، و پیشرفته شرکت مدیران خودرو خواهد بود که فاصله خود را با محصولات اقتصادی‌تر برند MVM (مدیران خودرو)، بیش از پیش افزایش خواهد داد. در فرایند مراسم رونمایی و معرفی برند فونیکس در هتل اسپناس پالاس تهران، مقامات ارشد شرکت مدیران خودرو اعلام کرده‌اند که این برند از هر نظر در بازار ایران منحصر به فرد و پیشرو خواهد بود.

برند فونیکس نه تنها محصولات روز، مدرن و بسیار پیشرفته‌ای را عرضه خواهد کرد، بلکه از دیدگاه ارائه خدمات پس از فروش نظیر ارائه خدمات در محل، ارائه خدمات تعمیراتی به شیوه لاکچری (نظیر تامین ایاب و ذهاب و پذیرایی از مشتریان به هنگام اجرای سرویس‌ها)، ارائه خدمات و سرویس‌های دوره‌ای رایگان، کاملا متمایز و نوین جلوه خواهد کرد.

در آغاز به کار فعالیت‌های این برند در کشور، سه محصول تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرو و آریزو ۶ پرو به عنوان پرچم‌داران ابتدایی برند فونیکس در بازار کشور معرفی شده‌اند که هر یک به نوبه خود از برترین و به روز‌ترین ویژگی‌های دوران مدرنیته صنعت خودرو بهره می‌گیرند.

با ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر فول دیجیتال پشت فرمان، نمایشگر لمسی بزرگ سیستم مولتی مدیا، تریم داخلی دو رنگ، روکش لوکس چرم صندلی‌ها، داشبرد و رودری‌ها، سیستم نورپردازی انتزاعی، صندلی‌های برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال با پنل کنترلی تمام لمسی، سیستم انتقال نیرو کاملا جدید، پیشرانه تزریق مستقیم توربو (T-GDI در تیگو 8 پرو)، رکاب مخفی اتوماتیک باز و جمع شونده (در تیگو 8 پرو)، فرمان کمک برقی با قابلیت چندعملکرد، دوبین ۳۶۰ درجه چشم عقاب (AVM)، اهرم تعوض دنده الکترونیکی، سیستم روشنایی تمام LED، ترمز پارک برقی و اتوهولد، قابلیت انتخاب حالت‌های سواری اسپرت و اقتصادی، شارژر بی‌سیم، تریم تزئیناتی مشکی پیانویی در ترکیب با آلومینیوم مات و فیس لیفت‌های متعدد براساس زبان طراحی‌ روز، از هر نظر در بازار داخلی پیشرو و بی‌رقیب ایفای نقش خواهد کرد.

تولد برند نوظهور فونیکس در بازار داخلی خودروسازی کشور به عنوان یک برند بسیار مدرن، پیشرو و لوکس می‌تواند تاثیر شگرفی در پر کردن جای خالی محصولات روز اروپایی و کره‌ای بگذارد که واردات آن‌ها سال‌های طولانی است که محدود و ممنوع شده است. از این رو برند فونیکس به زودی جایگزین محصولات برندهای کره‌ای و اروپایی خواهد شد که دیگر در بازار کشور وارد یا تولید نمی‌شوند.

همچنین حضور این برند پرکار و پیشرو می‌تواند تا حدودی رقبای خودروساز داخلی دیگر را نیز به تکاپو وادارد تا بازار خودروسازی مونتاژی کشور از این حالت خمودگی و بی‌تحرکی خارج شود و در راستای ایجاد یک بازار سالم رقابتی، در مسیر پیشرفت و افزایش تنوع سبد محصولات قدم بردارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: شهاب انیسی