واتیکان؛ میزبان جدید خودرو فیسکر

۴ خرداد ۱۴۰۰ واتیکان؛ میزبان جدید خودرو فیسکر

«پاپ مبیل / Popemobile» یا همان خودروهای پاپ، در صنعت خودروسازی اهمیت بسیار زیادی دارند. طی زمان کمپانی‌های زیادی برای ساخت این محصولات تلاش کرده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که این بار، نوبت به کمپانی هنریک فیسکر، طراح بی ام و سری Z رسیده است تا با تولید یک خودرو الکتریکی خاص برای شخص پاپ، به تیتر اول خبرگزاری‌ها تبدیل شود.

شاید یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین محصولات کمپانی جوان فیسکر، شاسی بلندی الکتریکی به نام اوشن یا همان Ocean electric SUV (اوشن به معنای اقیانوس) باشد که در سراسر دنیا، طرفداران خاص خود را دارد. به نظر می‌رسد که تنها دست یافتن به یک چنین موفقیتی برای این خودروساز آمریکایی کافی نبوده و حالا هِنریک فیسکر (Henrik Fisker)، مدیرعامل این برند، قصد دارد با ساخت یک پاپ مبیل کاملا جدید برای پاپ فعلی، وارد شهر مقدس واتیکان شود.

طی یک نشست خبری که روز جمعه گذشته صورت گرفت، مدیرعامل این برند اعلام کرد که کمپانی‌اش در صدد است تا یک خودرو الکتریکی خاص برای پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان جهان طراحی و تولید کند. این محصول بر اساس همان مدل معروف کمپانی، یعنی اوشن الکتریکی طراحی خواهد شد. هنریک فیسکر طی یک دیدار ویژه و نسبتا خصوصی با پاپ در روز پنجشنبه گذشته، طرح اولیه پاپ مبیل الکتریکی خود را به شخص او نشان داد و تاییدیه اولیه را کسب کرد.

نمایی از پاپ مبیل فیسکر

برخی معتقدند اولین پاپ مبیل الکتریکی تاریخ Opel Ampera-e است که در سال 2017 راه خود را به واتیکان گشود، در حالی که پیش‌تر در سال 2012، خبر حضور رنو الکتریکی مخصوص پاپ بندیکت در این شهر، خبر ساز شد. با این حال هنریک فیسکر اصرار دارد که این محصول جدید، نخستین پاپ مبیل «تمام الکتریکی» تاریخ خواهد بود.

شخص پاپ تا به امروز خودروهای زیادی را از برندهای مختلف و مهم دنیا، امتحان کرده است. به طور مثال می‌توان گفت که یکی از برندهای محبوب او مرسدس-بنز آلمانی است که در زیبایی، لوکس بودن و البته امنیت و ایمنی، نظیر ندارد.

یکی دیگر از خودروهای محبوب او، هیوندای سانتافه پاپ مبیل بود. همچنین به نظر می‌رسد که او به خودروهای فیات (فیات 500L) نیز علاقه دارد. درست سال 2017 بود که یک نسخه بسیار خاص و دیدنی از لامبورگینی هوراکان به پاپ تقدیم شد، اما او این خودرو اسپرت و خوش قیافه را به خیریه اهدا کرد تا در به ثمر رساندن یک عمل بشر دوستانه دیگر، شریک شود.

به نظر می‌رسد که خودروسازی آمریکایی فیسکر حتی تاریخ دقیق شروع تولید این خودرو ویژه را نیز تعیین کرده است. طبق گفته‌ها و شنیده‌ها، شروع ساخت پاپ مبیل مخصوص فیسکر، درست روز هفدهم نوامبر سال میلادی آینده، آغاز خواهد شد. فیسکر برای تولید این شاسی بلند تمام الکتریک، از پلتفرم کمپانی مَگنا استفاده خواهد کرد.

منبع: motorauthority

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان

فروش فوری خودرو کارکرده