معرفی فیس لیفت رنو ترافیک

۲۲ آبان ۱۳۹۹ معرفی فیس لیفت رنو ترافیک

رنو ترافیک یک ون تجاری کمتر شناخته شده در بازار کشورمان است که از سال ۱۹۸۰ در حال تولید بوده و از بازار فروش موفقی نیز برخوردار است. این خودرو در حال حاضر در نسل سوم عرضه می‌شود. نسل اول این محصول متعلق به سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ است. نسل دوم مابین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ تولید شده و نسل سوم نیز در حال عرضه متعلق به سال‌های بعد از ۲۰۱۴ است.

رنو ترافیک طی سال‌های تولید خود با برندهای اوپل / واکسال ویوارو و همچنین نیسان پریمستر نیز به فروش رسید.

نکته قابل‌توجه در این میان آن است که این خودرو در تمامی برندها توسط تیم رنو طراحی و تولید شده و وظیفه تجاری‌سازی آن به عهده رنو بوده است. محل تولید این خودرو در طی نسل‌های مختلف تغییر کرده است اما خط تولید عمده آن در لوتان اروپا در کارخانه متعلق به کمپانی جنرال موتورز قرار داشته است.

رنو ترافیک در تمامی نسل‌های گذشته فیس‌لیفت‌های متنوعی را دریافت کرده و تنوع بالای این محصول یکی از علل محبوبیت آن در کلاس تجاری خودرو است. جالب است بدانید تعدادی از شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های فعال در حوزه خودروسازی اقدام به ارائه پکیج‌های اسپرت برای انواع مختلف رنو ترافیک کرده‌اند. با توجه به آن که این خودرو در کلاس خود بسیار هم محبوب است پکیج‌های مذکور از فروش خوبی برخوردار شده‌اند.

این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که بازار هدف تمایل فراوانی به عرضه ون های تجاری سایز بزرگ دارد که از یک قوای محرکه نسبتا قوی برخوردار است.

فیس لیفت رنو ترافیک

نمای داخلی فیس لیفت رنو ترافیک

به تازگی رنو یک فیس لیفت جدید از محبوب‌ترین ون تجاری خود یعنی ترافیک به بازار جهانی معرفی کرده است. این فیس لیفت جدید در حالی به بازار عرضه شد که سال گذشته نیز رنو اقدام به معرفی فیس لیفت دیگری کرد. عموما خودروسازان در کمتر مواقعی اقدام به معرفی دو فیس لیفت به فاصله یک سال می‌کنند آن هم در شرایطی که فیس لیفت قبلی با استقبال قابل قبولی مواجه شده باشد.

ماه آوریل ۲۰۲۰ رنو اعلام کرد که قصد دارد رنو ترافیک جدیدی را به بازار جهانی عرضه کند. در ابتدا تصور می‌شد که این خودروساز به دنبال آن است که نسل چهارم ترافیک را راهی بازار جهانی کند اما چندی بعد این کمپانی خودروسازی فرانسوی اعلام کرد که قصد دارد یک فیس لیفت جدید معرفی کند. هدف از عرضه این فیس لیفت زودهنگام به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات فیس لیفت قبلی عنوان شد.

به هر حال جدیدترین فیس لیفت رنو ترافیک که در دو پیکربندی‌های Combi و  SpaceClass در بازار جهانی عرضه خواهد شد از امکانات و تجهیزات به‌روز‌تری برخوردار است و در درون کابین پیشرفته‌تر است.

رنو نیز همچون دیگر خودروسازان فعال در صنعت خودروسازی به دنبال آن است که از یک زبان طراحی مشترک در محصولات خود بهره ببرد. این‌کار علاوه‌بر آنکه سبب شناخته‌تر شدن محصولات این کمپانی می‌شود می‌تواند در برندسازی شرکت رنو نیز تاثیر به‌سزایی داشته باشد. در همین راستا نیز نسخه‌ی فیس‌لیفت رنو ترافیک از طراحی جدیدی به خصوص در نمای روبرو بهره می‌برد که شباهت زیادی با دیگر محصولات تازه معرفی شده این شرکت دارد. جلوپنجره این فیس‌ لیفت درکنار چراغ‌های جلوی نمای شیکی به خودرو داده و با وجود تمامی تغییرات اصالت خود را نیز حفظ کرده است.

مشخصاتی فیس لیفت رنو ترافیک

نمایی از داخل رنو ترافیک فیس لیفت شده

به‌علاوه یک جفت رینگ ۱۷ اینچی نیز در مدل SpaceClass به چشم می‌خورد که از طرح لوزی شکل برخوردار است و در کنار آینه‌های برقی بیرونی نمای جذابی به خودرو بخشیده است. هر دو پیکربندی خودرو در ۷ رنگ مختلف از جمله رنگ جدید قرمز Rouge Carmin در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

در نگاه نخست درون کابین این ون تجارتی تغییرات چندانی را تجریه نکرده است اما مشخصا پنل داشبورد از طراحی کاملا جدیدی بهره برده است. در درون کابین و در وسط داشبورد یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی دیده می‌شود. این نمایشگر مختص سیستم سرگرمی و اطلاعاتی است و با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگار است. پد شارژ بی‌سیم، دکمه‌های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع، فرمان چندمنظوره و سه ‌پره‌ی جدید از دیگر امکاناتی است که در درون کابین به چشم می‌خورد.

فضای بار اختصاصی که رنو برای سرنشینان این ون در نظر گرفته در درون کابین شامل ۸۶ لیتر و در بخش عقبی در بیشترین حالت ممکن شامل ۱۸۰۰ لیتر است. فضای کلی کابین در بیشترین حالت می‌تواند ۹ مسافر را در درون خود جای دهد و برای قرار دادن اشیا نیز بسته به سایز و حجمی که اشغال می‌کنند مناسب است.

نکته قابل‌توجه دیگری که در خصوص جدیدترین فیس لیفت رنو ترافیک وجود دارد آن است که این محصول در هر دو مدل پیکربندی Combi و SpaceClass  از آخرین نسل سیستم‌های دستیار رانندگی بهره خواهد برد. این سیستم‌های کمک راننده که به صورت اختصاصی تنها در محصولات رنو یپاده‌سازی می‌شوند شامل ترمز اضطراری فعال در مسیرهای بین‌شهری، هشدار خروج از خط حرکت، هشدار نقطه‌ی کور دید راننده، کروز کنترل تطبیقی و کیسه ‌هوای جدید جلو است. کیسه‌ هوا تنها می‌توانند از دو سرنشین محافظت کنند.

در خصوص قوای محرکه این خودرو نیز باید عنوان شود که رنو یک پیشرانه‌ی دیزلی دو لیتری DCi با سه سطح قدرت ۱۰۸ و ۱۴۸ و ۱۶۸ اسب‌بخار را بر روی این فیس لیفت قرار خواهد داد. در هر سه سطح قدرت از فناوری «استاپ‌استارت» کمک گرفته می‌شود.

در موتور دیزلی ۱۰۸ و ۱۶۸ اسب بخاری جعبه دنده به صورت استاندارد ۶ سرعته دستی است که البته خریداران در صورت تمایل می‌توانند از مدل ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه نیز بهره ببرند. در مدل قدرتمند این جعبه دنده به صورت پیش‌فرض بر روی خودرو قرار دارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: زهرا ملکی