فیس لیفت مرسدس بنز AMG GT63 S

۲۰ آبان ۱۳۹۹ فیس لیفت مرسدس بنز AMG GT63 S

کمپانی مرسدس AMG در سال 2018 از یکی از جذاب‌ترین سدان‌های خود یعنی مرسدس ای ام جی GT چهار درب کوپه، رونمایی کرد. مدتی بعد این کمپانی در اشتوتگارت آلمان، همه آمادگی و نیرو خود را برای ارائه به‌روزرسانی‌های جزئی در این خودرو تشریفاتی و فوق‌العاده به کار گرفت تا در نهایت در سال 2020 محصول نهایی این تلاش با عنوان مرسدس AMG GT63 S معرفی شد. حال اما به نظر می‌رسد که کمپانی مرسدس بنز قصد دارد فیس‌لیفت جدیدی بر روی این خودرو ارائه دهد. این ادعا را تصاویر جاسوسی مطرح می‌کند که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است.

این تصاویر جاسوسی در نزدیکی پیست اتومبیل‌رانی نوربرگ‌رینگ آلمان به ثبت رسیده و مطابق با آن‌ها ما با مرسدس AMG GT63 S طرف هستیم که در بخش جلویی کاملا پوشیده شده است.

بر اساس تصاویر، به نظر می‌رسد عمده به‌روزرسانی‌ها مرتبط با نمای جلویی خودرو و به خصوص در پایین سپر باشد. البته که این تغییرات کم کاملا منطقی است چرا که GT 63 S هنوز جوان است و عمری ندارد برای آن‌که با یک فیس‌لیفت جدید مواجه شود.

علاوه بر تغییرات ظاهری که به نظر می‌رسد در فیس‌لیفتAMG GT63 S  اعمال خواهد شد، خریدار این کوپه ۴ درب احتمالا در کابین با جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های عصر حاضر صنعت خودروسازی مواجه خواهد شد.

به عنوان نمونه انتظار می‌رود که در نسخه نهایی از آخرین نسخه سیستم اینفوتیمنت (اطلاعات-سرگرمی) مرسدس استفاده شود. هرچند اطلاعات دقیقی در مورد زمان عرضه این خودرو در بازار در دسترس نیست اما انتظار می‌رود نسخه جدید مرسدس تا سال 2022 وارد بازار شود و احتمالا آخرین نسخه از تجهیزات موجود در این خودرو در زمان عرضه بر روی آن نصب خواهد شد.

طراحی ظاهری فیس لیفت بنز AMG

مرسدسAMG  دو سال پیش با معرفی کانسپت GT 4 در نمایشگاه ژنو، نشان داد که رویکرد کاملاً جدیدی را برای محصولات آینده خود در نظرگرفته است که آن هم استفاده از قوای محرکه برقی است. در همین راستا نیز محصولات و کانسپت‌های برقی متنوعی معرفی کرده است.

آخرین خودروی برقی که این کمپانی در حال کار بر روی آن است نسخه برقی GT73 است که قدرت فوق‌العاده‌ای برابر با ۸۰۰ اسب بخار داشته و پرچم‌دار جدید خانواده این کوپه چهار درب خواهد بود. این مدل یکی از اولین محصولات هیبریدی مرسدسAMG  است که به صورت انبوه وارد بازار خواهد شد.

پیش از این عکاسان تصاویر جاسوسی از نسخه پروتوتایپی برقی GT73 منتشر کرده بودند که مطابق با آن‌ها خودرو مذکور به صورت کاملا بی‌صدا در حال گذراندن تست‌های پیش از تولید انبوه خود بوده است

این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که AMG GT 73e یک خودرو هیبریدی کم سرو‌صدا است که می‌تواند نظر سیل عظیمی از خریداران خودرو را به سمت خود جذب کند.

این سوپرسدان قدرتمند به لطف گشتاور موتور الکتریکی خود احتمالاً شتابی زیر ۳ ثانیه خواهد داشت و با استفاده از سیستم هیبریدی می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. مرسدس بنز در طول تاریخ شرکت از عدد ۷۳ برای چند محصول بسیار خاص و فوق‌العاده کمیاب خود مثل SL73 استفاده کرده است اما احتمالاً در آینده بیشتر شاهد استفاده از این عدد در محصولات این شرکت خواهیم بود زیرا علاوه بر GT73، ممکن است مدل‌های پرچم‌دار G کلاس و S کلاس هم با نام G73 و S73 ارائه شوند.

AMG GT 73e با کمک موتور ۴ لیتری توربو دوقلو V8 خود حدود ۸۰۰ اسب بخار (۵۹۷ کیلووات) نیرو تولید می‌کند.

در حال حاضر قوی‌ترین نسخه GT مدل GT63 S است که از یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره‌ می‌برد. با عرضه AMG GT 73e به صورت عمومی لقب قوی‌ترین نسخه GT به این خودرو خواهد رسید.

انتظار می‌رود GT 73e با توجه به مشخصاتی که در اختیار دارد بتواند به راحتی نسبت به شکستن رکورد پانامرا در پیست نوربرگ اقدام کند. اتفاقی که تاکنون عملی نشده است.

 

فیس لیفت AMG

 

البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که به احتمال قوی مشخصات نهایی محصول در پیست با آنچه که مرسدسAMG  بیان می‌کنند تفاوت داشته و ممکن است که در عمل AMG GT 73e نتواند پورشه پانامرا را شکست دهد.

درست در سپتامبر گذشته بود که تصاویری از یکی از سدان‌های پرقدرت مرسدس در پیست نوربررینگ (پیست بزرگ آلمان معروف یه جهنم سبز) منتشر شده که براساس آن‌ها بسیاری حدس زدند که این کمپانی قصد دارد با کمک AMG GT 73e  لقب سریع‌ترین خودرو 4 درب لوکس را در این پیست به دست آورد. این در حالی است که تاکنون لقب مذکور تاکنون در اختیار پورشه پانامرا 2021 بوده و هنوز مرسدسAMG  موفق به بدست آوردن آن نشده است.

در حال حاضر پورشه پانامرا ۲۰۲۱ رکورد نوربرگ رینگ در کلاس چهاردرب لوکس را با ثبت رکورد  ۷ دقیقه و ۲۹.۸۱ ثانیه در اختیار دارد. این رکورد پیش‌تر در اختیار مرسدس AMG GT 63 S بود.

هر ساله مرسدس با تغییرات و به‌روزرسانی‌های اعجاب‌انگیز خود بیش از پیش موجب پیشرفت و حرکت روبه‌جلو صنعت خودروسازی به خصوص در حوزه سدان‌های پر قدرت می‌شود. به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد با عرضه AMG GT 73e و فیس‌لیفتAMG GT63 S  جایگاه خود را بیش‌از پیش تثبیت کرده و پرچم‌دار خودروهای لوکس مسابقه‌ای خود را نیز تغییر دهد.

نویسنده: زهرا ملکی