دوران تازه داچیا با لوگوی جدید

۱ تیر ۱۴۰۱ دوران تازه داچیا با لوگوی جدید

داچیا در حال زمینه‌سازی برای ورود به حوزه خودروهای برقی است و به همین خاطر نشان و آرم خود را برای ماشین‌های جدیدش از سال ۲۰۲۲ به‌روز خواهد کرد. این نشان جدید از سال آینده روی نسل بعدی ماشین‌ها و همین طور خودروهای برقی این شرکت دیده خواهد شد و اولین خودرویی که با لوگوی جدید داچیا به بازار می‌آید، شاسی بلند بیگستر است.

داچیا اسمی است که برای رانندگان ایرانی چندان آشنا نیست اما حدود دو دهه است که ایرانی‌ها پشت فرمان خودروهایی می‌نشینند که داچیا ساخته اما با آرم و نشان رنو عرضه می‌شود. تندر یا همان ال ۹۰ (با نام اصلی لوگان)، داستر، ساندرو، استپ وی، سیمبل و تالیانت از جمله این خودروها است.

لوگوی جدید داچیا

لوگوی جدید داچیا و آغاز دوران نوین

لوگوی جدید داچیا با فونت زاویه‌داری نوشته شده و آرم جدید خیلی خیلی ساده‌تر از نشان سپر مانندی است که تا به حال روی جلوپنجره خودروهای این شرکت دیده می‌شد. مشابه این اتفاق را می‌توان در لوگوی جدید کیا هم مشاهده کرد که طرح نرم و منحنی قبلی با حروف تیزتر و زاویه‌دارتر عوض شده است.

لوگوی جدید بخشی از برنامه پنج ساله داچیا است و این خودروساز قصد دارد تا رویکرد کارآمدتری را در زمینه طراحی و تولید خودروهایش به کار بگیرد.

لوگوی داچیا

اتحادیه رنو نیسان قصد دارد تا داچیا و لادا را در قالب یک کسب‌وکار واحد سازماندهی کند. این دو شرکت سیستم توسعه یکسانی دارند که طبق گفته رنو این امکان را در اختیار داچیا و لادا قرار می‌دهد تا خودروهای اقتصادی‌تر و ارزان‌تری تولید کنند.

آغازی تازه برای داچیا

محصولات داچیا

داچیا، زیرمجموعه اقتصادی‌ساز رنو، با انجام تغییراتی در طراحی محصولاتش دوران تازه‌ای از فعالیتش در صنعت خودرو را آغاز کرده است. پروژه جدید داچیا «آغازی تازه» (New Beginning) نام دارد.

داچیا ساندرو، داچیا داستر و داچیا جوگر با ظاهر جدید از ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) برای سفارش و خرید در دسترس مشتریان قرار گرفته‌اند. طراحی این خودروها به طور کلی با نسل‌های قبلی متفاوت است و از مهم‌ترین نشانه‌های ظاهری آنها می‌توان به جلوپنجره جدید اشاره کرد که حول محور زبان طراحی DC انجام شده است.

همنچنین نام کامل داچیا روی ریل سقف، قاب چراغ‌ها، فرمان، در صندوق و دور بدنه درج خواهد شد. علاوه بر این خودروساز رومانیایی رنگ خاکستری مات خاصی را به فهرست رنگ‌های انتخابی مشتریان اضافه کرده است.

اولین سری محصولات جدید داچیا، سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ تحویل مشتریان خواهد شد.

داچیا ساندرو ۲۰۲۳

ارزان‌ترین خودرو در فهرست محصولات فعلی داچیا، ساندرو با قیمت ۱۵ هزار و ۳۴۰ دلار (۴۰۰ میلیون تومان) است. داچیا ساندرو استپ وی ۱۶ هزار و ۸۰۰ دلار (۴۴۰ میلیون تومان) قیمت خورده است. مدل پایه داچیا داستر در بازارهای جهانی با قیمت ۱۸ هزار و ۶۳۰ دلار (۴۸۵ میلیون تومان) قابل خریداری است. داچیا جوگر را هم می‌توان با پرداخت ۲۰ هزار و ۲۸۰ دلار (۵۳۰ میلیون تومان) تهیه کرد.

گران‌ترین سری جدید محصولات داچیا هم تیپ اکسپرژن TCE ۱۳۰ داستر است که ۲۲ هزار و ۱۰۰ دلار (۵۷۵ میلیون تومان) قیمت خورده است.

داچیا داستر ۲۰۲۳

طبق اظهارات لیونل ژیله، مدیر عملکرد محصول داچیا، ظاهر جدید محصولات بخشی از پروژه «نوسازی» است و هر چند زبان طراحی عوض شده، اما همچنان وفاداری به هویت و ماهیت برند در آن دیده می‌شود. علاوه بر تغییرات ساده در طراحی، هویت نوسازی‌شده داچیا به دستیابی به اهداف آینده کمک می‌کند و بر اساس ارزش‌هایی خلق شده که داچیا را تاکنون به موفقیت رسانده است.

ژیله گفته همان طور که تصویر برند داچیا عوض می‌شود، خود شرکت نیز تغییراتی پیدا می‌کند. تلاش برای طراحی و تولید محصولات باکیفیت‌تر ادامه دارد تا بتوان به انتظارات و نیازهایی که مشتریان از خودروهای داچیا دارند، پاسخ داد. هویت بصری جدید این پیام‌ها را منتقل می‌کند و تصویری جذاب‌تر از برند داچیا پیش روی خریداران، مشتریان و مخاطبان می‌گذارد.

تغییرات ظاهری جدید روی چهار محصول داچیا شامل ساندرو، ساندرو استپ وی، داستر و جوگر و همچنین اسپرینگ الکتریک اعمال می‌شود. داچیا اسپرینگ الکتریک، یک خودرو شهری برقی است که به زودی روانه بازارهایی مثل بریتانیا خواهد شد.

ظاهر جدید محصولات داچیا با مدل تولیدی شاسی‌بلند بیگستر، رقیب تویوتا راوفور و نسل بعدی داستر که یک سال بعد روانه بازار می‌شوند، ادامه پیدا خواهد کرد.

ظاهر جدید داچیا در ایران

ماجرای آزادسازی واردات خودرو به کشور از اواخر سال ۱۴۰۰ شروع شد و در اردیبهشت و خرداد، قانون آن توسط مجلس به ریاست جمهوری ابلاغ شد و انتظار می‌رود هر چه زودتر این قانون اجرا شود. یکی از مهم‌ترین بندهای این قانون مجاز بودن واردات خودرو با قیمت‌های کمتر از ۲۵ هزار دلار است که همه محصولات داچیا را شامل می‌شود. داچیا پیش از این با نسل‌های اولیه لوگان، ساندرو، استپ وی و داستر توانسته بود در بازار ایران به موفقیت برسد و با این سابقه می‌توان انتظار داشت تا جدیدترین مدل‌های این خودروها نیز مشتریان پر و پا قرصی پیدا کنند.

خودروهای داچیا که در حال حاضر در بازار ایران موجود هستند از ۴۷۵ میلیون تومان برای تندر شروع می‌شود و به ۱.۲ میلیارد تومان برای رنو داستر ۲۰۱۸ می‌رسد. در حالی که ارزان‌ترین خودرو این کمپانی، داچیا ساندرو ۲۰۲۳ با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان در بازارهای جهان عرضه خواهد شد و بالاترین تیپ داچیا داستر ۲۰۲۳ هم به عنوان گران‌ترین محصول این شرکت، فقط ۵۷۵ میلیون تومان برای خریداران در کشورهای دیگر هزینه دارد.

داچیا بیگستر، اولین خودرو عصر جدید

داچیا بیگستر

اخیرا داچیا شاسی بلند جدید خود را به عنوان اولین محصول دوره جدید معرفی کرده است. این شاسی بلند سگمنت C، بیگستر نام دارد و به عنوان «نماد آینده داچیا» در کلاس بالاتری از داستر، وارد خط تولید می‌شود.

این شاسی بلند یکی از سه خودرو جدیدی است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی (۱۴۰۴ خورشیدی) تولید می‌شود و آن گونه که داچیا اعلام کرده دارای موتورهای انرژی‌های جایگزین و همچنین پیشرانه هیبریدی خواهد بود.

خودرو مفهومی داچیا بیگستر ۴.۶ متر طول دارد و کاملا متفاوت از داستر طراحی شده و دارای بدنه مقاوم‌تر و تجهیزات مدرن‌تری است. مدیران داچیا اعلام کرده‌اند که بیگستر طوری طراحی شده تا قابلیت رقابت با خودروهای کوچک‌تر را نیز داشته باشد.

در نمای جلوی بیگستر چراغ‌های Y شکل مخصوص داچیا قرار گرفته و لوگوی جدید روی جلوپنجره دیده می‌شود. برای اینکه داچیا بیگستر دارای آلایندگی کمتر و سازگارتر با محیط زیست باشد، بدنه اتومبیل از پلاستیک‌های بازیافتی تولید شده است.

 

جلوپنجره داچیا بیگستر

این خودرو مفهومی روی پلتفرم انعطاف‌پذیر CMF-B رنو ساخته شده و نقطه عطفی در برنامه تولید داچیا و لادا به شمار می‌آید. به این ترتیب چهار پلتفرم گروه خودروسازی رنو به یک پلتفرم تبدیل شده که با آن می‌توان ۱۱ خودرو مختلف تولید کرد.

همچنین با تغییر پلتفرم، داچیا می‌تواند از جدیدترین پیشرانه هیبریدی e-Touch رنو، مثل موتور ۱.۶ لیتری کلیو در محصولاتش استفاده کند.

خودروهای جدید داچیا، مثل سایر محصولات رنو دارای سیستم رانندگی ایمن خواهند بود که حداکثر سرعت را به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند. در اتومبیل‌های آینده این گروه خودروسازی آپشن‌های مثل مربی رانندگی استفاده می‌شود. این سیستم اطلاعاتی را با استفاده از حسگرهای دور خودرو جمع می‌کند و به راننده اطلاع می‌دهد که با ایمنی بیشتری رانندگی کند.

نمای سه‌رخ داچیا بیگستر

با این حال، مدیران داچیا می‌گویند که استفاده از این فناوری‌های نوین، تاثیری روی اقتصادی بودن خودروهایشان نخواهد گذاشت.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو