رییس جمهورهای ماشین باز

۲۱ آبان ۱۴۰۱ رییس جمهورهای ماشین باز

پرزیدنت‌های آمریکا علاوه بر چهره سیاسی خود یک چهره ماشین بازی نیز دارند. دونالد ترامپی است که جوانی‌اش را پشت فرمان رولز رویس می‌نشست و حالا باید کادیلاک شماره یک را به ماشین باز و سیاستمداری دیگر یعنی جو بایدن تحویل دهد!

کادیلاک شماره یک باراک اوباما

خودرو شماره یک آمریکا هر هشت سال یک بار به روز رسانی می‌شود. کادیلاک لیموزین که یک طراحی خاص و منحصر به فرد داشت با آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما به کاخ سفید آمد. این خودرو منحصر به فرد چیزی بین CTS  و اسکالید بود. هیولای شماره یک با موتور دیزل ۸ سیلندر ۸.۱ لیتری و ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری توربو در چند نسخه تولید شد. این خودرو با ۶.۸ تا ۹.۱ تن وزن در واقع هیبت یک هیولا را دارد. کادیلاک شماره یک حدود ۸ سال به باراک اوباما خدمت کرد و جای خود را به هیولای شماره ۲ و به روز رسانی شده ترامپ دارد.

کادیلاک اوباما

هیولای شماره ۲ برای مرد شماره یک

کلادیلاک شماره یک باید پس از ۹ سال جای خود را به یک خودرو دیگر می‌داد به همین دلیل دستور ساخت مدل جدید آن در سال ۲۰۱۳ صادر شد و پس از انعقاد سه قرار داد با جنرال موتورز، هیولای سیاه جدید در سال ۲۰۱۸ تحویل کاخ سفید داده شد. این خودرو اولین رییس جمهوری که به خود دید ترامپ بود. به نظر می‌رسد خودرو بیست شماره 2 به طور اختصاصی برای ترامپ ساخته شده باشد چراکه درخواست خودرو ریاست جمهوری با نام «بیست» در سال ۲۰۰۹ صادر شده بود و ترامپ بیست ۲ را در سال ۲۰۱۸ تحویل گرفت. ترامپ جدا از بیست ۲ خودروهای لوکس دیگری در کلکسیون خود دارد.

رولز رویس خرمایی و رفیق روزهای جوانی

این خودرو دست ساز انگلیسی در سال ۱۹۵۶ به صورت Booy on frame ساخته شد. ترامپ سخت پسند رنگ خرمایی را از بین هزاران رنگ انتخاب کرد. این خودرو ۶ سیلندر ۴.۹ لیتری ۱۵۵ اسب بخار قدرت دارد. رولز رویس کلاود جزو اولین خودروهای ترامپ محسوب می‌شود.

لامبورگینی دیابلو

تنها ۴۰۰ نسخه از این خودرو اسپرت در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ ساخته شد که یکی از آنها در اختیار دونالد ترامپ است. این خودرو اسپرت و شیک با یک موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی می‌تواند ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتون متر گشتاور تولید و عاشقان سرعت را راضی کند.

لامبورگینی ترامپ

مرسدس بنز مک‌لارن

مرسدس بزن SLR از دل همکاری مرسدس بنز و مک‌لارن به وجود آمد و در دو مدل کوپه و رودستر وارد بازار شد. موتور ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری این خودرو ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ترامپ در سال ۲۰۰۵ با پرداخت ۴۵۵ هزار دلار این خودرو را به کلکسیون خود اضافه کرد.

شورولت کامارو ایندیاناپولیس

ترامپ ۷۰ ساله قرار بود در سال ۲۰۱۱ پشت این خودرو کامارو بنشیند اما پس از انتقادات فراوان از سوی مردم و راه اندازی کمپین‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی از این کار امتناع کرد. این خودرو جوان پسند نیز جزو خودروهای لوکس ترامپ است.

رولز رویس فانتوم

به نظر می‌رسد که ترامپ علاقه زیادی به رولز رویس مشکی خود دارد و بیشتر خیابان‌های نیویورک آن را به خود دیده‌اند. فانتوم یکی از خودروهای بسیار لوکس کمپانی رولز رویس است و قیمت پایه آن از ۵۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

تسلا

مشخص نیست که خودرو تمام الکتریکی ترامپ برای کدام سال است اما تسلا نخستین خودرو تمام الکتریکی محسوب می‌شود که با هر بار شارژ می‌تواند ۲۰۰ مایل مسافت را طی کند.

فراری

فراری ترامپ جنجال بسیار زیادی به راه انداخت چراکه این مرد ثروتمند آمریکایی در سال ۲۰۱۷ به مزایده گذاشته شد. ترامپ این خودرو را برای استفاده شخصی خود خریده بود و ۴ سال نیز آن را در اختیار داشت تا اینکه به قیمت ۲۷۰ هزار یورو فروخته شد. فراری ترامپ تنها ۲۴۰۰ مایل را با او طی کرده بود.

مرسدس بنز  S600

این خودرو که بیشتر سیاستمداران آن را مورد استفاده قرار می‌دهند می‌تواند در برابر گلگوله و مواد منفجره مقاومت کند.

 کادیلاک آلانته

این خودرو روباز مسابقه‌ای با قابلیت‌های خیابانی نیز در گاراژ ترامپ حضور دارد. کادیلاک آلانته کروکی یک موتور ۸ سیلندر خورجینی دارد.

مرسدس میباخ

میباخ یک برند مستقل بود که در سال ۲۰۱۲ تعطیل شد اما چهار سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۶ با عنوان مرسدس میباخ بازگشت. این لیموزین استاندارد شباهت زیادی به بنز  S600دارد.

کادیلاک اسکلید

کادیلاک اسکلید یکی از خودروهای لوکس آمریکایی ترامپ است. این خودرو با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک صفر تا صد را در ۶.۸ ثانیه طی می‌کند.

جو بایدن سوار بیست ۲ می‌شود؟

جو بایدن چه ماشینی سوار میشود

از آنجایی که خودروهای ریاست جمهوری آمریکا هر ۸ سال یک بار به روز رسانی می‌شود باید دید جو بایدن درخواست خودرو جدیدی می‌دهد یا ریاست جمهوری خود را با همان هیولای شماره ۲ و درخواستی ترامپ آغاز می‌کند. جو بایدن، رییس جمهوری منتخب آمریکا نیز علاقه شدیدی به خودرو دارد اما این علاقه به خودروهای دیگر را نمی‌توان با علاقه بایدن به شورولت کورت استینگ ری سبز مقایسه کرد چراکه این خودرو کلاسیک را پدرش در سال ۱۹۶۷ به او هدیه داده است. به نظر می‌رسد که کفه ترازوی علاقه جو بایدن به خودروهای کلاسیک سنگین‌تر از خودروهای مدرن است. دلبستگی این سیاستمدار دموکرات به هدیه پدرش آنقدر عاشقانه است که بایدن در مراسم معرفی کوروت ZO6 در سال ۲۰۱۷ دعوت شد و از اولین کسانی بود که این خودرو را از کمپانی شورولت خریداری کرد.

بایدن با اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر کمپین‌هایش را آنلاین برگزار کرد اما در همان چند کمپین حضوری خود نیز با ماشین‌های متفاوت دیده شد. جو علاقه بسیاری به وانت‌های غول پیکر آمریکایی دارد و چند عکس نیز از او در کنار خودروهای فورد منتشر شده است. باید دید جو بایدن کلاسیک باز ۴ سال خود را با همان غول سیاه آمریکایی پشت سر می‌گذارد یا پای یک خودرو منحصر به فرد دیگری به کاخ سفید باز می‌شود.

نویسنده شقایق صفی خانی