ماه‌ نورد الکتریکی نیسان رونمایی شد

۲۳ آذر ۱۴۰۰ ماه‌ نورد الکتریکی نیسان رونمایی شد

نیسان برندی آسیایی و معروف به کیفیت و البته نوآوری است. خلاقیت و نوآوری این کمپانی محبوب و مشهور در مدل مفهومی ماه‌نورد الکتریکی آن که اخیرا حسابی در مجلات و سایت‌های خودرویی سر و صدا به‌‌ پا کرده، به وضوح مشهود است

کمپانی خودروسازی نیسان که در سراسر جهان، به‌ویژه در ایران مشتریان و طرفداران خاص خود را دارد، چند روز پیش از یک کانسپت جنجالی که به گفته خودش مدل مفهومی یک ماه‌نورد الکتریکی است، رونمایی کرد. پیش‌تر این برند با رونمایی از نسخه تک نفره نیسان آریا که ظاهری عجیب و شبیه به ماشین‌های مسابقه‌ای فرمول ۱ داشت، غوغا به‌ پا کرد. به نظر می‌رسد که این خودروساز باتجربه قصد ندارد تنها به ساخت ماشین بسنده کند و رویاهای بزرگ‌تری در سر دارد. طی چند روز گذشته، برند آسیایی لکسوس نیز از یک مدل مفهومی عجیب و غریب پرده‌برداری کرد.

موضوعی که توجه همگان را به خود جلب کرده، ماهیت غیرزمینی و غیرمعمول این مدل مفهومی است. این ماه‌نورد در رویداد نیسان فیوچرز (Nissan Futures) رونمایی و به دنیا معرفی شد. به نظر می‌رسد که نیسان به تنهایی در روند طراحی و خلق این ماه‌نورد نقش نداشته و از آژانس اکتشافاتی هوافضای کشور ژاپن کمک گرفته است.

یک ماه‌نورد باید از ویژگی‌های خاصی نظیر امکان حرکت روی سطح پرفراز و نشیب و پر از سنگ ماه و … برخوردار باشد. به نظر می‌رسد که این دو مجموعه ژاپنی (یعنی نیسان و JAXA)، تمامی این نکات ظریف و مهم و ریزه‌کاری‌های لازم را در نظر گرفته‌اند. این برند محبوب اعلام کرده که سامانه e-4ORCE باعث می‌شود که این مدل الکتریکی به راحتی و بدون هیچ مشکلی روی سطح کره ماه حرکت کند.

نمایی از ماه‌نورد الکتریکی نیسان

نیسان برای طراحی مدل‌های مفهومی خود از تکنولوژی روز مدل‌های فعلی حاضر در بازار استفاده می‌کند، بنابراین نیسان آریا تک سرنشین و ماه‌نورد جدید برند نیز از قاعده مستثنی نیستند. همانطور که پیش‌تر گفته شد، ماه‌نورد الکتریکی ژاپنی به سیستم e-4ORCE (سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل) مجهز خواهد بود، درست مانند نیسان لیف و نیسان آریا. به گفته کمپانی خودروسازی، این سیستم دو دیفرانسیل به قدری قدرتمند و با ثبات است که به حرکت ماه‌نورد بر سطح پر از پستی و بلندی ماه کمک می‌کند.

این اولین باری نیست که از تکنولوژی‌های خودرویی برای ساخت کاوشگرهای فضایی استفاده می‌شود. نکته جالب اینجاست که تکنولوژی خودروهای سبز و الکتریکی به خارج از زمین و کرات دیگر نیز رسیده است. به نظر می‌رسد که این خودروساز ژاپنی به طور غیرمستقیم از پروژه ساخت ماه‌نورد سود کند. همچنین اعلام شده است که نیسان قصد دارد برای ساخت خودروهای خود در آینده، مجددا از تجربیات و فناوری آژانس اکتشافاتی هوافضای ژاپن کمک بگیرد. پیش‌تر از نیسان، ایلان ماسک مدیر عامل برند خودروسازی آمریکایی تسلا، سودای سفر به فضا را در سر پروراند.

فروش فوری خودرو

منبع: Motor1

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان