برترین محصولات ام جی (MG) برند چینی – بریتانیایی در ایران

۱۵ آذر ۱۳۹۹ برترین محصولات ام جی (MG) برند چینی – بریتانیایی در ایران

کمپانی ام جی (MG) یا «موریس گاراژ» از جمله خودروسازان بسیار کهن و قدیمی بریتانیا است که در سال ۱۹۲۳ میلادی توسط ویلیام موریس بنیان‌گذاری شد. این کمپانی ۴۰ سال تحت مدیریت موریس قرار داشت و محصولات متنوعی را طی این مدت به فروش رساند اما پس از مرگ وی سعادت ام جی نیز به‌تدریج رو به افول نهاد و طی دوره حدودا ۴۰ ساله پس از فقدان موسس خود، نتوانست به‌روزهای اوج بازگردد.

ام جی در این مدت تحت سرپرستی کمپانی‌های مختلفی همچون ب ام و، بریتیش ایر اسپیس و روور درآمد اما هیچ‌کدام از آنها نتوانستند خودروساز پیر بریتانیایی را به‌روزهای اوج خود بازگردانند. سال ۲۰۰۶ و هم‌زمان با پیشرفت خارق‌العاده چینی‌ها در عرصه اقتصاد جهانی و صنعت خودروسازی، شرکت سایک موتورز چین تصمیم به خرید تمام‌ و کمال شرکت ام جی و احیای مجدد این برند بریتانیایی با تولید محصولات متنوع گرفت. در حال حاضر عمده تولیدات ام جی در کارخانه‌های سایک موتورز به تولید می‌رسد اما دفتر تحقیق و توسعه این شرکت همچنان در کشور انگلستان قرار دارد.

پس از آزادسازی واردات خودرو در میانه دهه ۸۰ شمسی، به‌تدریج شاهد ورود برخی از محصولات ام جی به بازار ایران بودیم که از جمله آنها می‌توان به سدان‌های ام جی ۵۵۰ و 350 اشاره کرد. پس از آن نیز محصولاتی همچون ام جی ۶، ام جی ۳ و کراس اوور ام جی GS به همراه سدان جمع‌وجور ام جی ۳۶۰ روانه بازار کشور شدند. در ادامه این مطلب گریزی بر شاخص‌ترین تولیدات کمپانی ام جی زده‌ایم.

ام جی ۳۶۰ – MG 360

این سدان جمع‌وجور متولد ۲۰۱۵ است و در سال ۹۶ توسط شرکت آذویکو ( صنعت خودرو آذربایجان) مونتاژ و روانه بازار کشور شد. این خودرو در دو مدل معمولی و توربو به مشتریان داخلی عرضه شد که در این بین مدل ام جی ۳۶۰ توربو به دلیل بهره‌مندی از توانایی فنی بسیار مناسب و هندلینگ مطلوب بیش از مدل ساده موردتوجه قرار گرفت. ام جی ۳۶۰ توربو دارای پیشرانه چهار سیلندر پرخوران باقدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. این سدان ۱۳۳۰ کیلوگرمی می‌تواند ظرف مدت زمان ۹.۷ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. سنسور پارک و فشار باد تایر، فرمان برقی حساس به سرعت، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، اپل کارپلی، تهویه با تنظیم دستی و سانروف از جمله مهمترین امکانات به کار رفته در ام جی ۳۶۰ توربو موجود در ایران هستند.

 

ام جی ۳۶۰ – MG 360

ام جی ۳۶۰ مدل 2018

ام جی ۶ – MG 6

ام جی ۶ نمونه به‌روز شده و متفاوت ام جی ۵۵۰ است که گرچه از لحاظ فنی و پلتفرم تفاوتی با سدان ۵۵۰ ندارد اما از لحاظ ظاهری چهره‌ای به‌مراتب اسپرت و زیباتر را به نمایش می‌گذارد. این خودرو در قالب دو مدل GT (فستبک) و مگنت (صندوق‌دار) وارد بازار کشور  شده که از لحاظ تجهیزات رفاهی و مشخصات فنی تفاوتی با یکدیگر ندارند.

پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ ۱.۸ لیتری ام جی ۶ GT معادل ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور ایجاد می‌کند و شتاب صفر تا صد آن معادل ۹.9 ثانیه برآورد شده است. کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارک و باران و فشار باد تایر، اتولایت، فرمان برقی، پدال شیفتر، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، شش عدد کیسه هوا، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های شش حالته برقی، آینه تاشونده برقی و سانروف جزو مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی ام جی ۶ به شمار می‌روند.

ام جی 6

ام جی 6 مدل 2017

 ام جی ۵۵۰ – MG 550

ام جی 550 چینی بریتانیایی در قالب مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ روانه بازار ایران شد و با توجه به طراحی ظاهری مطلوب، کیفیت ساخت مناسب و عملکرد فنی رضایت‌بخش مورد استقبال خریداران ایرانی واقع شد. پیشرانه این خودرو از نوع چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر است که توسط گیربکس پنج دنده اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود و شتابی در حدود ۱۰.۲ ثانیه را برای آن به ارمغان می‌آورد. حداکثر سرعت این سدان ۱۴۵۰ کیلوگرمی بالغ بر ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت است.

مواردی نظیر: کروز کنترل، کنترل توقف در سربالایی، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارک، اتولایت، چراغ‌های مه شکن، فرمان برقی حساس به سرعت با پدال شیفتر، نمایشگر ۷ اینچی، صفحه کیلومترشمار دیجیتال، شش کیسه هوا، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده و سرنشین به صورت ۶ حالته برقی، روکش صندلی چرمی، آینه وسط الکتروکرومیکی و آینه‌های بغل با تنظیم برقی به علاوه سانروف، شاخص‌ترین تجهیزات و آپشن‌های رفاهی و ایمنی ام جی ۵۵۰ به شمار می‌روند.

 

 ام جی ۵۵۰

ام جی ۵۵۰ مدل 2015

ام جی ۳۵۰ – MG 350

این سدان جمع‌وجور ابتدا در سال ۲۰۱۱ به برخی بازارهای آسیا راه پیدا کرد و سپس در سال ۲۰۱۳ به دست مشتریان ایرانی رسید تا رقیبی برای برخی سدان‌های کامپکت همچون کیا سراتو و یا رنو مگان فرانسوی باشد. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی نیرویی معادل ۱۰۷ اسب بخار و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. گیربکس چهار دنده اتوماتیک این خودرو وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد تا شتاب صفر تا صد ۱۳ ثانیه برای این سدان 1۲۸۰ کیلوگرمی رقم بخورد.

حداکثر سرعت ام جی ۳۵۰ معادل 170 کیلومتر در ساعت برآورد شده و میانگین مصرف سوخت آن 7.8 لیتر در در ۱۰۰ کیلومتر است. سنسور پارک عقب، فشار باد تایر، چراغ‌های مه شکن، فرمان هیدرولیک، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، صندلی راننده، استارت برقی، روکش صندلی چرمی و آینه‌بغل با گرمکن به علاوه سانروف مهمترین آپشن‌های ام جی ۳۵۰ به شمار می‌روند.

 

ام جی ۳۵۰

ام جی ۳۵۰ مدل 2014

ام جی GS

MG GS اولین کراس اوور برند ام جی بود که پایش به بازار ایران نیز باز شد تا مشتریان داخلی شاهد عرضه شاسی بلندی خاص با شمایل زیبا و اسپرت از این برند چینی بریتانیایی باشند. این خودرو به گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دوکلاچه و پیشرانه پرقدرت ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده است. حداکثر توان خروجی موتور ام جی GS برابر با ۲۱۷ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن به ۳۵۰ نیوتن متر می‌رسد.

بهره‌گیری از چنین مجموعه فنی سبب شده تا شتاب ۸.۷ ثانیه برای این خودرو کراس اوور ۱۶۴۲ کیلوگرمی رقم بخورد. حداکثر سرعت ام جی gs نیز معادل ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت برآورد شده و میانگین مصرف سوخت آن ۸.3 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. کروز کنترل، کنترل پایداری، کنترل سرعت در سرازیری، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، دیلایت، اتولایت، ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ‌های مه شکن، چراغ شوی، فرمان برقی حساس به سرعت با پدال شیفتر، نمایشگر ۶.۱ اینچی، شش عدد کیسه هوا، استارت و ورود بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی راننده ۶ حالته برقی، آینه‌های تاشونده برقی با گرمکن نیز در رسته مهمترین امکانات رفاهی ایمنی ام جی GS قرار می‌گیرند.

 

ام جی GS

ام جی GS مدل 2015

ام جی 3 – MG 3

ام جی ۳ کوچکترین و سربه‌زیرترین مدل کمپانی ام‌جی است که در سال ۲۰۱۴ به کشور ما راه یافت و علی‌رغم بهره‌مندی از نکات مثبت فراوان، نتوانست به موفقیت چندانی در بازار ایران دست پیدا کند. این خودروی هاچبک به یک موتور ۱۰۶ اسب بخاری چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر مجهز شده است.

 

حداکثر گشتاور پیشرانه ام جی ۳ نیز به رقم ۱۳۵ نیوتن متر می‌رسد که توسط یک جعبه دنده نیمه اتوماتیک ۵ سرعته به سوی چرخ ها ارسال می‌شود. حداکثر سرعت ام جی تری با وزن ۱۳۶۵ کیلوگرم معادل ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و حدود ۶.۶ نیز میزان سوخت مورد نیاز آن جهت طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. در این خودروی هاچبک امکاناتی همچون: کروزکنترل، سنسورهای پارک عقب و باران و فشار باد تایر، ترمزهای ABS و EBD و ترمز کمکی، دیلایت، فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با شش اسپیکر، درگاه بلوتوث و usb ،  شش عدد کیسه هوا، سیستم تهویه و تنظیمات صندلی‌های جلو به صورت دستی، روکش صندلی چرمی و آینه‌های جانبی برقی با گرمکن یافت می‌شود.

 

ام جی 3

ام جی 3 مدل 2015

نویسنده: حسین باباپور

 

فروش خودرو