محصولات کمپانی لامبورگینی

۲۱ دی ۱۳۹۹ محصولات کمپانی لامبورگینی

قطعا همه از پایان سال 2020 خوشحال هستیم، چرا که سال نا امید کننده‌ای برای صنعت خودروسازی بود. از طرفی با عادت به شرایط فعلی و پیدا کردن راه حل‌ مناسب برای مشکلات پیش رو، امید داریم که صنعت خودرو با خبرها بسیار خوب و خوشحال کننده‌ای فعالیت خود را در سال میلادی جاری آغاز کند. خوشبختانه همینطور شد. در طی چندین روز گذشته، کمپانی لامبورگینی (Lamborghini) از مدل‌های جدیدی رونمایی کرده است که بازار این برند را گسترده‌تر و البته هیجان انگیزتر می‌کنند.

لامبورگینی هوراکان STO 2021

طراحی ظاهری لامبورگینی هوراکان STO 2021

طراحی داخلی لامبورگینی هوراکان STO 2021

نمایی از لامبورگینی هوراکان STO 2021

لامبورگینی اخیرا ورژن جدیدی از سری محبوب و پرطرفدار هوراکان را که STO (Huracan STO) نام دارد، معرفی کرد. STO مخفف عبارت Super Trofeo Omologata است. در حقیقت طراحی و ساخت STO از یک ماشین مسابقه‌ای به نام  Super Trofeo Evo سرچشمه می‌گیرد. هوراکان جدید، نسخه‌ای منحصر به فرد از این ماشین مسابقه‌ای بوده و مناسب برای شهر و جاده است.

موتور مدل STO همان پیشرانه‌ V10 است که هوراکان پرفورمانته (Huracan Performante) نیز از آن استفاده می‌کند. این موتور 5.2 لیتری قدرتمند، نیرویی برابر با 639 اسب بخار و گشتاوری معادل 565 نیوتون.متر تولید می‌کند. بیشینه سرعت این عضو جدید از خاندان هوراکان شگفت انگیز است و به 311 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نکته جالب‌تر این است که سرعت، تنها در عرض سه ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین اگر می‌خواهید سرعت را به 200 کیلومتر بر ساعت برسانید، تنها لازم است 9 ثانیه صبر کنید.

هوراکان STO تقریبا 43 کیلوگرم از مدل پرفورمانته سبک‌تر است، زیرا مانند این مدل مجهز به سیستم AWD نیست. از طرفی بیشتر پنل‌های استفاده شده برای ساخت این پرچمدار جدید، از جنس فیبر کربنی هستند. از این ماده سبک وزن، حتی در داخل کابین نیز استفاده شده است.

همچنین به این مدل جدید، سه حالت رانندگی جدید STO، Trofeo و Pioggia اضافه شده است که به ترتیب تنظیمات استاندارد، مسابقه‌ای و مناسب با آب و هوای نامناسب را به همراه دارند.

نکته بسیار جالب این است که علاقه مندان به خرید این ماشین جذاب، خاص و خوش ساخت، می‌توانند از طریق برنامه Ad Personam کمپانی سازنده، رنگ و استایل مورد علاقه خود را برای ماشین انتخاب کرده و همان را سفارش دهند.

لامبورگینی SC20 2021

طراحی ظاهری لامبورگینی SC20 2021

طراحی داخلی لامبورگینی SC20 2021klhd urf لامبورگینی SC20 2021

مدل بعدی جدید که آوازه‌اش همه جا را پر کرده است، لامبورگینی SC20 (Lamborghini SC20) است. در حقیقت این مدل، شبیه به یک آوِنتادور SJ (Aventador SVJ) بدون سقف و مجهز به یک موتور 6.5 لیتری فوق قدرتمند V12 است. قدرت و گشتاور این پیشرانه دیوانه کنند به ترتیبب به 759 اسب بخار 720 نیوتون.متر می‌رسد. گیربکس اتوماتیک هفت سرعته SC20، نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

طراحان و سازندگان این مدل که در زیبایی و کاربرد هیچ از دیگر اعضای خانواده بزرگ لامبورگینی کم ندارد، تیم موتور اسپرت این خودروساز ایتالیایی است. نکته جالب اینجاست که گروه Squadra Corse زمانی تصمیم گرفت این مدل را طراحی کرده و بسازد که یک مشتری‌ها از آن‌ها درخواست کرد. این فرد به قدری خوش شانس و البته متمول است که کمپانی بدون هیچ چون و چرایی، در خواست وی را قبول کرد. رنگ بدنه نیز به انتخاب خود مشتری بود. هیچ اطلاعاتی از هویت این فرد و قیمت مدل سفارشی‌ او در دسترس نیست. پیش‌تر در سال 2018، این تیم مسئولیت ساخت آلستون SC18 (SC18 Alston) را برعهده گرفت.

از دیگر مدل‌هایی که الهام بخش لامبورگینی برای طراحی این محصول بوده اند، می‌توان به دیابلو VT رودستر (ِDiablo VT Roadster) و وِنِنو رودستر (Veneno Roadster) اشاره کرد. همچنین برای ساخت دو طرف بدنه، از ظاهر اِسِنزا SCV12 (Essenza SCV12) کمک گرفته شده است.

طراحی بدنه کاملا ایرودینامیک بوده و برای ساخت آن از فیبر کربنی استفاده شده است. حتی باله پشتی نیز از همین جنس است. به همین دلیل جریان هوا در SC20 مانند دیگر محصولات مسابقه‌ای این برند ایتالیایی کنترل می‌شود. البته که درست مانند مدل قبلی، این لامبورگینی یک ماشین شهری است، نه مسابقه‌ای. چرخ‌های 20 اینچی جلو و چرخ‌های 21 اینچی عقب که مانند بدنه سفید و آبی هستند، زیبایی این ماشین را دو چندان می‌کند. جنس آن‌ها از آلیاژ است.

رئیس تیم فنی لامبورگینی، ماریزیو رجیانی (Maurizio Reggiani) می‌گوید:« مدل SC20 ترکیبی از پیچیدگی‌های مهندسی، مهارت ایتالیایی، ویژگی‌های شخصیتی اسپرت و طراحی پیشرفته است. این محصول نمونه‌ای از هم نشینی موتور V12 و فیبر کربن است که یک ماشین بدون سقف را تشکیل می‌دهند. این محصول بدون شک، DNA لامبورگینی را در بر دارد.»

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان