مرسدس بنز ساستینر؛ ون برقی آینده

۱۳ آبان ۱۴۰۰ مرسدس بنز ساستینر؛ ون برقی آینده

ون‌ها یکی از انواع مختلف اتومبیل هستند که این روزها در شهرها زیاد دیده شده و برای کارهای مختلفی از آنها استفاده می‌شود. از حمل بار و کالا گرفته تا جابه‌جایی مسافر و اتوکمپینگ و حتی استفاده به عنوان خودرو شخصی، از کارهای مختلفی است که با این ماشین‌ها انجام می‌شود.

اما ون‌ها هم مثل بقیه ماشین‌ها، با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند و بنزین و گازوییل می‌سوزانند و هر چقدر هم که خودروسازان تلاش کنند، باز این خودروها سهمی در آلودگی هوای شهرهای بزرگ خواهند داشت.

به همین خاطر، مرسدس بنز سعی کرده با ارائه ون‌های برقی مثل ای-اسپرینتر با این معضل شهرهای بزرگ و شلوغ مقابله کند. مرسدس بنز ساستینر، جدیدترین محصول خودروساز آلمانی برای افزایش دوام و پایداری ماشین‌های برقی و کاهش آلودگی طراحی شده است.

ساستینر، خودرویی با آلایندگی صفر

نمای جانبی مرسدس بنز ساستینر

مرسدس بنز ساستینر دورنمای آلمانی‌ها برای خودروهای تجاری است. این ون بر اساس اسپرینتر برقی ساخته شده و به فناوری‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای تجهیز شده است.

هدف از طراحی و تولید ساستینر، رسیدن به یک خودرو تجاری بادوام و پایدار است. این ون به یک پنل خورشیدی بزرگ به مساحت ۴.۸ متر مربع مجهز شده که روی سقف قرار دارد. این پنل خورشیدی حتی در صورت خاموش بودن ماشین هم انرژی خورشید را جذب و باتری را شارژ می‌کند و به راننده این امکان را می‌دهد تا در سال ۳۸۰۰ کیلومتر با ساستینر رانندگی کند.

ساستینر علاوه بر استفاده از انرژی پاک خورشید برای شارژ باتری، دارای فناوری خاصی است که هوا را تمیز می‌کند. فیلترهایی در جلو و زیر بدنه نصب شده که می‌تواند ذرات جداشده از لاستیک‌ها، لنت‌ها و دیسک‌های ترمز و آسفالت خیابان‌ها را جذب کند.

بر اساس ادعای مهندسان مرسدس، این فناوری میزان ذرات ده میکرومتری در اطراف ماشین را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. البته، این فیلترها را باید سالانه عوض کرد.

کابین مرسدس بنز ساستینر

متریالی هم که برای ساخت بدنه و کابین به کار رفته، کمترین میزان آلایندگی را دارد. صفحه‌ها و پنل‌های زیر بدنه از لاستیک‌های بازیافتی درست شده است. دیواره بین کابین راننده و فضای بار دارای روکش ضد آب است. قفسه‌های فضای بار با رنگ‌های پایه آب پوشانده شده و جنس روکش فرمان خودرو نیز از چرم گیاهی است.

درِ فضای بار قابلیت تشخیص و شناسایی راننده و سرنشین را دارد و در هنگام نزدیک شدن راننده به صورت اتوماتیک باز می‌شود و سر و صدای کمتری نسبت به درهای معمول تولید می‌کند. طبق برآورد مرسدس بنز، این تکنولوژی زمان تحویل کالا‌ها و اجناس را ۲۵ دقیقه کاهش می‌دهد.

مرسدس بنز ساستینر مثل بیشتر خودروهای مدرن به دوربین‌ها و رادارهای مختلفی مجهز است. دوربین‌ها اطلاعات را دریافت می‌کنند و سپس هشدارهای لازم را به راننده می‌دهند. در مرحله بعد، این اطلاعات به سیستم مرکزی مرسدس بنز فرستاده شده و برای مثال مکان چاله‌ها، دست‌اندازها و دیگر موانع را در اختیار سایر رانندگان قرار می‌دهد.

پنل خورشیدی مرسدس بنز ساستینر

مرسدس بنز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ون‌های تجاری برقی مثل ای اسپرینتر، ای ویتو و EQV است و به زودی ای سیتان و EQT را هم روانه بازار می‌کند. خودروساز آلمانی با عرضه ساستینر پا را فراتر گذاشته و پیش‌نمایشی از ون‌های آینده را ارائه داده است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو