مرسدس بنز ویژن AMG؛ خودرو اسپرت آینده

۶ خرداد ۱۴۰۱ مرسدس بنز ویژن AMG؛ خودرو اسپرت آینده

این روزها مرسدس بنز AMG به تدریج در حال حذف موتورهای بزرگ V8 توربو از روی محصولاتش است، حجم پیشرانه را کاهش می‌دهد و حتی خودروهای اسپرت آلمانی را برقی‌سازی می‌کند. چندی قبل، خودروساز آلمانی، دو مدل AMG از دو محصول برقی‌اش را با نام‌های مرسدس AMG EQS و مرسدس AMG EQE معرفی کرد و قصد دارد در آینده همین رویه را با تولید انواع خودرو پرفورمنس و اسپرت ادامه دهد.

چند ماه قبل خود آلمانی‌ها خودرو مفهومی مرسدس بنز ویژن EQXX را رونمایی کردند که با الهام از خودروهای برقی طراحی شده و با مشخصات فنی خاصش، بیشترین بُرد را در بین خودروهای برقی دارد و کاراترین خودرو در نوع خودش است. حالا کمپانی مرسدس بنز، مدل مفهومی جدیدی را بر اساس EQXX، اما با ظاهری اسپرت‌تر در بخش AMG طراحی کرده است. این خودرو مفهومی مرسدس بنز ویژن AMG نام دارد.

مشخصات فنی

طراحی مرسدس ویژن AMG

هنوز مشخصات فنی مرسدس بنز ویژن AMG اعلام نشده، اما به طور حتم با توجه به اینکه مدل‌های AMG خودروهای اسپرت‌تری نسبت به بنزهای معمولی هستند، قدرتش از ۲۰۰ اسب بخار مرسدس بنز ویژن EQXX بیشتر خواهد بود و انتظار می‌رود از هم‌خانواده معمولی خود کاراتر باشد.

خودرو مفهومی جدید مرسدس بنز روی پلتفرم اختصاصی AMG.EA ساخته شده و آن طور که مدیر بخش AMG می‌گوید پیشرانه کاملا جدید و نوآورانه، خودروهای پرفورمنس و اسپرت را وارد دوران تازه‌ای خواهد کرد.

مرسدس ویژن AMG رقبایی مثل تسلا مدل S و دیگر خودروهای جمع و جور برقی را به چالش می‌کشد. با این حال نباید توقع داشت که پا به پای ریماک نورا حرکت کند.

طراحی مرسدس بنز ویژن AMG

نمای جلو مرسدس ویژن AMG

مرسدس بنز ویژن AMG دقیقا همان خودرویی است که می‌توان از برند AMG بنز انتظار داشت، خودرویی اسپرت که المان‌های لوکس و زیبای مرسدس بنز در آن دیده می‌شود و به عبارت ساده‌تر، ترکیبی از زیبایی و کارایی است.

مشخصه اصلی این خودرو مفهومی ظاهر صاف و زیبای آن است. خطوط و حجم‌های روی بدنه تا جای ممکن کاهش یافته است.

جلوپنجره خاص AMG با میله‌های عمودی در مرسدس بنز ویژن AMG هم دیده می‌شود، با وجود اینکه خودروهای برقی نیازی به جلوپنجره مشبک برای رادیاتور خودروهای معمولی ندارند. بنابراین صفحه جلو پنجره کاملا پوشیده شده و به جای میله‌های کرومی، نوارهای نورانی، این بخش خودرو را تزیین کرده‌اند.

نشان ستاره بنز هم مثل خودرو AMG One روی کاپوت و بالای جلوپنجره نصب شده و بزرگ‌تر از لوگوی خودروساز آلمانی روی دیگر خودروهایش است.

چراغ جلو آینده‌نگرانه طراحی شده و شامل سه لامپ جدا از هم است که در کنار هم لوگوی بنز را تشکیل می‌دهند. دو لامپ از چراغ‌های جلو به وسیله یک نوار نورانی به هم متصل شده‌اند. این نوار نورانی می‌تواند به صورت چشمک‌زن یا ثابت عمل کند.

نمای عقب مرسدس ویژن AMG

شیشه‌های عقب و جانبی با رنگ نقره‌ای مشابه بدنه رنگ‌آمیزی شده و باعث می‌شود مرسدس بنز ویژن AMG یکپارچه‌تر دیده شود. همچنین طرحی از نشان ستاره سه پر بنز در نیمه عقبی خودرو جلب توجه می‌کند.

المان‌های اسپرت در نمای جانبی کاملا به چشم می‌آید، فاصله بلند بین دو محور، شیب تند ستون A به سمت جلو، فاصله کم چرخ جلو تا سپر و فاصله کمی بیشتر چرخ عقب تا سپر پشتی. زبان طراحی Sensual Purity با قوس خاص چرخ‌ها و خط شانه عضلانی، تکمیل می‌شود.

صندوق عقب در بدنه ادغام شده و سقف با شیبی ملایم به سمت عقب امتداد پیدا می‌کند تا به اسپویلر برسد. در کل می‌توان گفت که مرسدس بنز ویژن AMG حالتی شبیه قطره اشک دارد. در نمای پشت لبه‌ای از یک سوی خودرو به سمت دیگر امتداد یافته و همزمان علاوه بر اسپویلر، به عنوان چراغ خطر نیز عمل می‌کند که پایین آن علامت AMG به چشم می‌خورد.

سپر عقب طراحی متفاوتی با خودروهای معمول دارد. شش چراغ گرد روی سپر نصب شده که شبیه خروجی هواپیماهای جت است و در نگاه اول ممکن است با اگزوز اشتباه گرفته شود.

ارتباط مستقیم طراحان ویژن با تیم فرمول یک مرسدس AMG، در ظاهر این خودرو مفهومی به چشم می‌آید. ستاره‌های نقره‌ای رنگ در نیمه عقب خودرو روی شانه‌ها، قطعات فیبرکربنی بدنه، طراحی آیرودینامیکی رینگ‌های ۲۲ اینچی، نشان AMG و دیفیوزر و رکاب‌ها از جمله عناصری است که از خودروهای فرمول یک وام گرفته شده است.

ویژن AMG، آینده مرسدس بنز

نمای عقب مرسدس ویژن AMG

مرسدس بنز ویژن AMG نسخه اسپرت‌تر ویژن EQXX است و قطعا مشخصات فنی قوی‌تری خواهد داشت. هر چند این خودرو با این شکل و شمایل روی خط تولید قرار نخواهد گرفت، اما پایه‌ای خواهد بود برای خودروهای AMG برقی که از سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه می‌شوند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو