مرسدس بنز AMG GLS63 سال 2021: مزایا و معایب از نگاه مجله motor1

۷ آبان ۱۳۹۹ مرسدس بنز AMG GLS63 سال 2021: مزایا و معایب از نگاه مجله motor1

خودروهایی که امروزه وارد بازار می‌شوند، مانند سکه دو رو دارند. یعنی مانند خیلی از محصولات دیگر، هم مزایا دارند و هم معایب. مرسدس AMG GLS 63 (2021 Mercedes-AMG GLS 63) جدید نیز مثل دیگر ماشین‌ها، از این قاعده مستثنی نیست. این ماشین، یکی از موفق‌ترین و با کیفیت‌ترین کراس‌اوورهایی است که در بازار فعلی دیده می‌شود. موتور این ماشین مرسدس V8 است و از لحاظ تکنولوژی، از به روزترین موارد برخوردار است.

روکش‌های چرمی، چوب مرغوب و تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده شده در فضای داخلی کابین، دقیقا همان مواردی است که از یک مرسدس بنز (Mercedes-Benz) تمام عیار انتظار می‌رود. نکته بسیار مهم دیگر در رابطه با این محصول، ردیف سوم صندلی‌هایش است. این محصول نقاط قوت زیادی دارد که فراتر از انتظار ما است. به طور مثال بسیار سریع بوده و با تنظیمات صحیح رانندگی و سفر با آن راحت است. البته همانطور که در ابتدا گفته شد، این بدان معنا نیست که GLS 63 مجلل، هیچ نقطع ضعفی ندارد. ممکن است تنظیمات فوق پیشرفته آن باعث شود از رانندگی روزمره و درون شهری لذت نبرید. همچنین قیمت بالای آن اکثر خریداران را از انتخاب خود پشیمان می‌کند! در این مطلب، لیست نه چندان بلندی از نقاط ضعف و قوت این مدل برای شما تهیه کرده‌ایم تا با چشمان باز و اطلاعات کامل این مدل را انتخاب کرده یا از خرید آن صرف نظر کنید.

مزایا مرسدس بنزAMG GLS  63

قدرت شگفت انگیز و دیوانه‌وار

پیشرانه‌ای که GLS 63 2021 از آن بهره می‌برد، همان موتور توربوشارژ 4.0 لیتری V8 است که دیگر مدل‌های AMG 63 را همراهی می‌کند، اما با یک تفاوت: GLS 63، مجهز به یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولت است. این سیستم با نام EQ Boost شناخته می‌شود. در نهایت، پیشرانه و این سیستم 603 اسب بخار نیرو و 850 نیوتون.متر گشتاور تولید می‌کنند. این قدرت دیوانه کننده، باعث می‌شود که سرعت تنها در عرض 4.1 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت (60 مایل بر ساعت) برسد. این یعنی تا وقتی که شما خواندن این مقاله را به پایان برسانید، سرعت GLS 63 چندین و چند بار 100 کیلومتر بر ساعت رسیده است!

وقتی می‌گوییم ایت ماشین سریع است، تنها منظورمان در بین هم گروه‌هایش نیست، بلکه بین اکثر مدل‌های بازار است. تنها کافی است تا حالت رانندگی را به اسپرت پلاس (Sport Plus) تغییر داده و پای خود را با قدرت هرچه تمام‌تر بر روی پدال گاز فشار دهید تا این ماشین 5.927 پوندی به پرواز درآید! در ضمن، این سیستم هیبریدی 21 اسب بخار نیروی اضافه به ماشین شما خواهد بخشید. تنها راهی که می‌توانید قدرت و قابلیت این ابر ماشین را حس کنید، در یک جاده‌ی صاف ناتمام بدون و محدودیت سرعت است. البته ما این گونه سرعت گرفتن را پیشنهاد نمی‌کنیم چرا که ممکن است مستقیما به دنیای دیگر ختم شود!

 

طراحی ظاهری مرسدس بنزAMG GLS  63

کابین مجلل و پیشرفته

تنها با یک نگاه کوتاه به داخل کابین، عاشق طراحی و تک تک جزئیات آن خواهید شد چرا که فضایی لذت بخش و دوست داشتنی است، حتی برای نشستن! جنس روکش صندلی‌ها از چرم ناپا (Nappa) است. این نوع چرم به نرمی و لطافت شناخته می‌شود. انحنای بالای داشبورد که سوی دیگر کابین ختم می‌شود، ظاهری زیبا به فضای بخش جلویی می‌بخشد. کاش داستان به همین جا ختم می‌شد! صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی و دیگر ابزار دیجیتال، بخش دیگر این ماجرا هستند. صفحه نمایش از وسط آغاز شده و به پشت فرمان می‌رسد. مانند برخی دیگر از محصولات این کمپانی آلمانی، GLS 63 نیز به نرم افزار MBUX و کنترل صدای «سلام مرسدس» (Hey Mercedes) مجهز است. برای مسیریابی و نورپردازی داخل کابین نیز مشکلی نخواهید داشت.

رانندگی آسوده و دل انگیز

پس از مدل مایباخ (Maybach)، این محصول تنها ماشین بازار با چرخ‌های بزرگ 23 اینچی است. در حالت Comfort، سیستم تعلیق به خوبی مسیر را مدیریت کرده و حتی از خشن‌ترین و ناملایم‌ترین جاده‌ها نیز به آسانی عبور خواهید کرد. در حالت اسپرت (Sport) و اسپرت پلاس، اوضاع کمی متفاوت و پستی‌ها و بلندی‌ها کمی بیشتر است، اما باز هم اذیت نخواهید شد. صندلی‌های بزرگی که با چرم ناپا پوشیده شده‌اند، راحتی شما را به هنگام طی کردن مسافت‌های طولانی دو چندان می‌کند. این صندلی‌ها به سیستم‌های خنک کننده و گرم کننده نیز مجهز هستند.

نمایی از مرسدس بنزAMG GLS  63

معایب مرسدس بنزAMG GLS  63

حالت اسپرت

نوبتی هم که باشد، نوبت عنوان کردن معایب GLS 63 است. درست است که گفتیم در حالت Comfort سیستم تعلیق انطباقی و موارد دیگر دست به دست هم می‌دهند تا سفری آسوده برای شما به ارمغان بیاوردند، اما حتی در این حالت هم عکس العمل پدال گاز و فرمان آنطور که باید و شاید نیست. به طور مثال وقتی پای خود را بر روی پدال فشار می‌دهید، باید یک ثانیه به GLS 63 برای نشان دادن عکس العمل فرصت بدهید. در حالت اسپرت هم سیستم تعلیق به طرز قابل توجهی خشک‌تر عمل می‌کند. اگر هیچ کدام از حالات رانندگی مطابق میل شما نیست، می‌توانید در حالت Individual، تمامی تنظیمات را به صورت جداگانه تغییر دهید تا تجربه رانندگی با آن مطابق میلتان پیش برود.

 

صندوق عقب مرسدس بنزAMG GLS  63

آپشن‌ها بیشتری می‌خواهید؟ پول بیشتری پرداخت کنید!

لیست بلندبالایی از کراس‌اوورهای لاکچری وجود دارد. این لیست شامل ب ام و آلپینا (BMW Alpina)، تسلا مدل X پرفورمانس (Tesla Model X Performance) و رینج‌روور SV اتوبیوگرافی دینامیک ( Range Rover SVAutobiography Dynamic) می‌شود. با این حال، GLS 63 از تمامی این مدل‌ها گران‌تر است! حالا تصور کنید به دنبال مدلی با آپشن‌ها و ویژگی‌های بیشتری باشید. قاعدتا باید هزینه خیلی خیلی بیشتری بپردازید.

 

طراحی داخلی مرسدس بنزAMG GLS  63

بهینه نبودن از لحاظ مصرف سوخت

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این محصول در کنار قیمت سرسام آورش، این است که حتی با کمک سیستم EQ Boost نیز از نظر مصرف سوخت به صرفه نیست. موتور توربوشارژ V8 آن در شهر در ازای هر گالن سوخت تنها 14 مایل طی می‌کند. این اعداد در بزرگراه و به طور مجموع، به ترتیب 18 و 16 هستند. این اعداد نسبت به استاندارهای دیگر مدل‌هاس GLS بسیار پایین‌تر از سطح توقع است.

 

موتور مرسدس بنزAMG GLS  63

نکته مهم این است که شما قبل از خرید هر ماشینی، به خصوص GLS 63، حتما تحقیق کرده و از این نکات مثبت و منفی مطلع شوید.

منبع: https://www.motor1.com/reviews/448711/mercedes-gls-63-pros-cons/

نوسینده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان

 

 

فروش خودرو