رونمایی از جدیدترین به روز رسانی های مرسدس بنز CLS مدل ۲۰۲۲

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ رونمایی از جدیدترین به روز رسانی های مرسدس بنز CLS مدل ۲۰۲۲

مرسدس بنز کلاس CLS که برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی و رونمایی شد، همچنان یکی از بهترین خودروهای چهار درب جهان است. هر چند این مدل به اندازه مرسدس بنز کلاس E خودرویی روزمره نیست، با این حال خریداران و مالکان اعلام کرده‌اند که از عملکرد CLS رضایت کامل دارند.

مرسدس برای اینکه از رقبا عقب نماند و بتواند مشتریان جدیدی را جلب کند، کلاس CLS ۲۰۲۲ را با فیس لیفت اندکی رونمایی کرده و تغییرات این خودرو همان‌هایی است که در تست‌های خیابانی نوامبر ۲۰۲۰ مشاهده شده بود.

در حال حاضر، فقط مدل جدید مرسدس بنز CLS ۴۵۰ ۴ماتیک رونمایی شده اما انتظار می‌رود که مرسدس AMG CLS 53 نیز با به‌روزرسانی‌های جدیدی ارائه شود.

نمای خارجی و بدنه

مرسدس بنز CLS

هنگامی که مرسدس بنز CLS در سال گذشته برای تست به خیابان‌های شهر آمد، بخش پایینی سپر جلو در زیر پوششی پنهان شده بود و حالا بعد از رونمایی دلیل این کار را متوجه شدیم. سپر جلو کاملا جدید است و ورودی‌های هوا به همراه اسپلیتر کروم با مدل قبلی تفاوت دارد.

چراغ‌های جلو تغییری نداشته‌اند اما لوگوی سه ستاره مرسدس روی یک پوشش شیشه‌ای کرومی در وسط جلوپنجره مشبک جدید این خودرو دیده می‌شود. با وجود اینکه مرسدس بنز CLS ۲۰۲۲ همچنان یک خودرو زیبا است، اما در طراحی سپر جلو و اسپلیتر در این مدل جدید کمی زیاده‌روی شده است.

در عقب خودرو، سپر حالتی شبیه به دیفیوزر پیدا کرده و در پایین به رنگ‌های مشکی و کروم کار شده است.

در عکس‌های رسمی که توسط شرکت مرسدس منتشر شده، رینگ‌های آلیاژی خاصی دیده می‌شود که خیلی زیبا هستند اما تمیز کردنشان مشکل است. هر چند بیشتر رانندگان CLS برای تمیزی خودرو، خودشان دست به کار نمی‌شوند. رنگ جدید آبی استارلینگ متالیک، طراحی نمای خارجی را تکمیل می‌کند.

کابین و طراحی داخلی

مرسدس بنز CLS

مرسدس بنز CLS ۲۰۲۲ دارای فرمان جدیدی است که کاملا شبیه به فرمان خودروی برقی EQS طراحی شده. جنس فرمان از چرم ناپا است و دارای سنسورها و حسگرهایی است که در زمان فعال بودن سیستم رانندگی نیمه‌خودکار به کار می‌رود.

از آنجا که در مدل‌های قدیمی‌تر راننده همیشه باید برای کنترل خودرو فرمان را نگه می‌داشت، سیستم جدید با حسگرهای روی فرمان، رانندگی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

از دیگر تغییرات مرسدس بنز CLS جدید می‌توان به دو مدل تزئینات جدید اشاره کرد: چوب خاکستری براق و قهوه‌ای گردویی. برای روکش چرم هم می‌توان رنگ‌های قهوه‌ای / سیاه و خاکستری را سفارش داد.

به جز این موارد، کابین مرسدس شبیه به مدل‌های قبلی است و نمایشگر لمسی دوگانه ۱۲.۳ اینچی و سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX در اختیار راننده و سرنشینان قرار دارد.

موتور و مشخصات فنی

داشبرد مرسدس بنز CLS

پیشرانه مرسدس بنز CLS ۲۰۲۲ نسب به مدل‌های قبلی تغییری نداشته است. موتور ۳ لیتری خطی توربو به همراه یک سیستم نیمه هیبریدی، ۳۶۲ اسب بخار نیرو و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

سیستم برقی ۴۸ ولت، ۲۱ اسب بخار و ۲۴۹ نیوتن متر دیگر در سرعت‌های پایین به قدرت مرسدس بنز CLS جدید اضافه می‌کند تا حرکت خودرو روان‌تر باشد.

موتور مرسدس بنز CLS

خرید مرسدس بنز CLS مدل ۲۰۲۲

این خودرو جدید اوایل سال آینده میلادی در نمایندگی‌ها عرضه می‌شود، اما هنوز قیمتی برای مرسدس بنز CLS ۲۰۲۲ تعیین نشده است. قیمت مدل فعلی CLS ۴۵۰ ۴ماتیک از ۷۲ هزار و ۸۰۰ دلار شروع می‌شود.

مرسدس بنز CLS

 

نویسنده: میلاد قزللو

فروش فوری خودرو کارکرده