بررسی مشخصات فنی مرسدس بنز EQS SUV مدل ۲۰۲۳

۶ تیر ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی مرسدس بنز EQS SUV مدل ۲۰۲۳

به عنوان بخشی از پروژه «EQ all the things» مرسدس بنز که در زمینه خودروهای برقی اجرا می‌شود، شاسی‌بلند برقی لوکس جدیدی، به عنوان یکی از محصولات سری برقی EQ معرفی شده است. مرسدس بنز EQS SUV مدل ۲۰۲۳ پرچمدار جدید خودروساز آلمانی از برند EQ است که پلتفرم ماجولار یکسانی با سدان‌های مرسدس بنز EQS و صندوقدار کوچکتر مرسدس بنز EQE دارد. در حال حاضر رقیبی برای شاسی‌بلند برقی بنز در بازار موجود نیست، اما بی ام و iX7 برقی و لوسید گراویتی با این خودرو رقابت خواهند کرد و در حال حاضر تسلا مدل X نزدیک‌ترین حریف مرسدس بنز EQS SUV است.

مزایا و معایب

+ پلتفرم یکسان با سدان EQS

+ پیشرانه قدرتمند

+ کابین لوکس و جادار

+ قابلیت نیمه آفرود

+ محور فرمان‌پذیر عقب

+ گنجایش ۵ تا ۷ سرنشین

مشخصات فنی

مرسدس بنز EQS SUV مثل همه خودروهای برقی فاقد پیشرانه است و به جای آن از باتری و موتورهای برقی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند. خودرو جدید بنز در دو مدل و دو پیشرانه به بازار عرضه خواهد شد، EQS 450+ با محور متحرک عقب فقط ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۸ نیوتن.متر گشتاور دارد. مدل رده‌بالای EQS 580 4Matic، البته تا زمانی که مدل AMG معرفی شود، با دو موتور برقی و ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۸ نیوتن.متر گشتاور پرقدرت‌ترین شاسی‌بلند EQS است.

شاسی محصول جدید مرسدس بنز، دارای سیستم تعلیق بادی، دریچه‌های هوشمند هوا و حالت جدید آفرود است. محور فرمان‌پذیر عقب از سدان EQS به ارث رسیده و تا ۱۰ درجه قابلیت قفل شدن دارد.

شاسی‌بلند EQS از یک پکیج باتری با ظرفیت واقعی ۱۰۷.۸ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. بُرد مدل EQS 450+با یک بار شارژ ۵۴۵ کیلومتر است و مدل EQS 580 4Matic با دو دیفرانسیل ۵۲۰ کیلومتر بُرد دارد.

شارژ کامل این خودرو با شارژر استاندارد ۹.۶ کیلوواتی، ۱۱ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، اما در صورت استفاده از شارژر سریع ۲۰۰ کیلوواتی، می‌توان ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را در ۳۱ دقیقه شارژ کرد.

مشخصات کلی

نوع موتور

یک موتور برقی

دو موتور برقی

ظرفیت باتری

۱۰۷.۸ کیلووات ساعت

قدرت

۳۵۵ اسب بخار

۵۳۶ اسب بخار

گشتاور

۵۶۸ نیوتن.متر

۸۵۸ نیوتن.متر

گیربکس

تک سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل عقب

دو دیفرانسیل

شتاب

۷ ثانیه

۵ ثانیه

سرعت

۲۱۰ کیلومتر در ساعت

بُرد خودرو

۵۴۵ کیلومتر

۵۲۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۷

فرمان

برقی

نوع بدنه

شاسی‌بلند

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۵۱۲۵ میلیمتر

عرض

۱۹۵۹ میلیمتر

ارتفاع

۱۷۱۸ میلیمتر

فاصله محورها

۳۲۱۰ میلیمتر

وزن خالص

۲۶۲۰ کیلوگرم

۲۷۲۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ – ۷ نفر

ظرفیت صندوق

عقب: ۵۶۵ لیتر

قطر رینگ

۲۰ اینچ

۲۲ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی مرسدس بنز EQS SUV ۲۰۲۳

طراحی ظاهری مرسدس EQS SUV برای بیننده کاملا آشنا است. این سبک طراحی از سدان‌های EQ گرفته شده و برای افزایش کارایی، بهینه‌سازی‌هایی روی بدنه شاسی ‌بلند انجام گرفته است.

چراغ‌های LED دیجیتال جلو، نور را در دو طرف جلوپنجره پوشیده پخش می‌کنند و نمای جانبی هم حالت طبیعی سدان‌های برقی بنز را حفظ کرده است. در بخش عقب یک نوار نوری روی در صندوق چراغ‌ها را به هم وصل کرده و یک اسپویلر مشکی رنگ روی در دیده می‌شود. همچنین روکش مشکی رنگی دور تا دور قوس چرخ‌ها را گرفته و می‌توان از رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی آیرودینامیک در داخل این قوس‌ها استفاده کرد.

اندازه شاسی‌بلند مرسدس بنز EQS SUV به دلیل اینکه سه ردیف صندلی دارد، بزرگ‌تر از خودروهای صندوقدار EQ است.

طراحی داخلی

کابین مرسدس بنز EQS SUV ۲۰۲۳

اگرچه پلتفرم بنز EQS SUV با سدان EQS یکسان است، اما خودرو شاسی‌بلند در مدل ۷ نفره نیز تولید و عرضه خواهد شد، هر چند که استاندارد آن ۵ نفره است.

فضای داخلی تحت تاثیر نمایشگر ۵۶ اینچی MBUX Hyperscreen طراحی شده که در مدل ۵۸۰ به صورت استاندارد نصب شده، اما خریداران مدل ۴۵۰+ در صورت تمایل باید آن را سفارش دهند. این سیستم با دو مدل هدآپ دیسپلی تکمیل می‌شود و یکی از آنها را می‌توان انتخاب کرد. یکی از این نمایشگرهای هدآپ صفحه‌ای منحنی به اندازه ۷۷ اینچ است که تصویر سه‌بعدی اشیایی را که در مسیر قرار دارند، به راننده نشان می‌دهد.

صندلی‌های ردیف سوم شاسی‌بلند EQS شبیه دیگر خودروهای سه ردیفه و بیشتر مناسب کودکان است، اما صندلی‌های ردیف اول و دوم کاملا جادار و راحت هستند. صندلی ردیف‌های دوم و سوم را می‌توان برای داشتن فضای بار بیشتر تا کرد.

فضای بار در مدل‌های سه ردیفه و ۷ نفره به ترتیب ۱۹۲ لیتر پشت ردیف سوم، ۸۰۱ لیتر پشت ردیف دوم و ۲۰۱۹ لیتر پشت ردیف اول است. مدل ۵ نفره EQS صندوق عقب بزرگ‌تری دارد، در حالت عادی ۸۷۸ لیتر بار در صندوق عقب جا می‌گیرد و در صورت تا کردن ردیف دوم، ظرفیت فضای بار به ۲۱۰۱ می‌رسد.

EQS SUV؛ شاسی‌ بلند درجه یک

نمای عقب مرسدس بنز EQS SUV ۲۰۲۳

مرسدس بنز EQS SUV همان طور که از اسمش پیدا است، مدل شاسی‌بلند خودروهای سدان EQS و EQE است و همان ظاهر را حفظ کرده و حتی طراحی داخلی مشابهی با هم‌خانواده‌های خود دارد. محصول جدید بنز، یک شاسی‌بلند لوکس برقی محسوب می‌شود که فعلا در بازار بی‌رقیب است، اما با ورود بی ام و iX7 و لوسید گراویتی کار برایش سخت خواهد شد.

شاسی‌بلند بنز EQS اواخر سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آید و حدس می‌زنیم ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار دلار از EQS سدان ۱۰۲ هزار تا ۱۲۰ هزار دلاری گران‌تر باشد و خرید خودرو جدید در مدل پایه ۱۲۰ هزار دلار برای مشتریان هزینه داشته باشد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو