معرفی مرسدس میباخ S کلاس ۲۰۲۱ سدان فوق لوکس

۲۳ آذر ۱۳۹۹ معرفی مرسدس میباخ S کلاس ۲۰۲۱ سدان فوق لوکس

مرسدس میباخ اس کلاس برای افرادی که به دنبال یک خودروی لوکس هستند، گزینه مناسبی است. مدل ۲۰۲۱ این خودروی لوکس آلمانی، تغییرات چشمگیری نسبت به مدل قبلی پیدا کرده  که در ادامه به بررسی مرسدس میباخ اس کلاس می‌پردازیم.

پیشرانه مرسدس میباخ اس کلاس

اگرچه قیمت دقیقی برای این خودرو مشخص نشده، اما طبق اعلام شرکت تولیدکننده، مرسدس میباخ S کلاس در سال ۲۰۲۱ از یک موتور ۴ لیتری توربو دوقلو V8 به همراه یک موتور هیبریدی ۴۸ ولت بهره می‌گیرد. این پیشرانه ۴۹۶ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های میباخ اس کلاس منتقل می‌کند، که ۳۳ اسب بخار از مدل قبلی بیشتر است. روی همه مدل‌های ۲۰۲۱ این خودرو سیستم AWD 4Matic نصب می‌شود. آیا مرسدس میباخ اس کلاس جدید جایگزین مدل S650 خواهد شد؟ میباخ S650 دارای یک پیشرانه V12 بود، اما مشخص نیست که آیا در اس کلاس ۲۰۲۱ هم از چنین پیشرانه‌ای استفاده خواهد شد یا خیر.

مرسدس میباخ، خودرویی برای سواری و راحتی مسافران

طراحی ظاهری مرسدس بنز میباخ

مشخصا مرسدس میباخ این خودرو را بیشتر برای سواری و راحتی سرنشینان ساخته است، تا اینکه فقط توجه خود را به راننده و رانندگی معطوف کند. البته به این معنی نیست که رانندگی با مرسدس میباخ اس کلاس تجربه‌ای ناخوشایند برای راننده باشد، بلکه تغییرات اعمال‌شده در این خودرو بیشتر به منظور راحتی و رضایت سرنشینان انجام گرفته است. یکی از این تغییرات افزایش فاصله بین چرخ‌ها است، که در اس کلاس جدید ۷ اینچ نسبت به قبل بیشتر شده است. این افزایش فاصله بین چرخ‌ها باعث شده تا کابین عقب این خودرو خیلی جادارتر شود و اگر تجهیزاتی مانند صندلی‌ها ماساژور و گرم‌کن گردن و شانه روی آن نصب شود، تبدیل به یکی از بهترین خودروها برای سواری و راحتی مسافران می‌گردد.

بدنه دو رنگ مرسدس میباخ اس کلاس

به دلیل تقاضای بسیار زیاد مشتریان، میباخ تصمیم گرفت تا خودروی جدید را به صورت دو رنگ به بازار عرضه کند. مرسدس میباخ اس کلاس ۲۰۲۱ را می‌توان به صورت دو رنگ سفارش داد. خط تقسیم‌بندی رنگ‌ها به‌صورت دستی اعمال شده و به همراه دیگر جزئیات طراحی بدنه خارجی در این خودرو، مرسدس میباخ اس کلاس جدید را به خودروی زیبایی تبدیل کرده است. یکی از این جزئیات، نوار کروم روی کاپوت است که از ابتدا دوباره طراحی شده است. جلو پنجره نیز با پره‌های عمودی کروم، باعث جذاب‌تر شدن نمای جلوی این خودرو شده است. رنگ‌آمیزی عالی و رنگ‌بندی جدید مواردی است که در این سدان لوکس به چشم می‌آید.

جزئیات در طراحی خارجی میباخ اس

طراحی داخلی مرسدس میباخ

طول بیشتر و دو رنگ بودن تنها تغییرات اعمال‌شده در مرسدس میباخ جدید نیست. اس کلاس جدید درهای بزرگ‌تری دارد و لچکی‌های آن نیز نسبت به مدل قبلی تغییر کرده است. همچنین نشان میباخ در کنار درها دیده می‌شود. درهای عقب برقی هستند و حتی در سربالایی و سرپایینی هم راحت باز می‌شوند.

لوکس‌ترین مرسدس از نظر طراحی داخلی

نمایی از داخل میباخ 2021

طراحی داخلی مرسدس میباخ جدید حتی از طراحی داخلی مرسدس بنز S کلاس هم لوکس‌تر و شیک‌تر است. در دور تکیه‌گاه‌های صندلی‌های جلو نوارهای چوبی به کار رفته و باعث می‌شود تا کابین میباخ اس کلاس شبیه به یک اتاق پذیرایی لوکس دیده شود. همچنین تزئینات داخلی میباخ هم شیک‌تر شده است.

یکی از اولین امکاناتی که در میباخ جدید به چشم می‌آید، نور قابل تنظیم در کابین عقب است که به سرنشینان این امکان را می‌دهد تا میزان نور و همچنین زاویه و وضعیت روشنایی را تنظیم کنند و بدین ترتیب در عقب خودرو می‌توان فضای مناسبی را برای کار و یا استراحت فراهم کرد.

با توجه به اینکه در طراحی داخلی مرسدس میباخ S کلاس از هر دو عنصر دیجیتال و آنالوگ استفاده شده، ترکیب متوازنی از سنت و مدرنیته را در این خودرو می‌بینیم. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مخصوص راننده و همچنین صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی در کنسول مرکزی، دنیای تکنولوژی را زیر انگشتان شما قرار می‌دهد و پدال‌های استنلس استیل به همراه نوارهای کروم، حس رانندگی در آینده را منتقل می‌کند. از سوی دیگر، در طراحی این خودرو لوکس شاهد طرح‌های سنتی، نوارهای چوبی، نشان مرسدس و چرم گران قیمت هستیم.

اگر هیچ کدام از این موارد به نظرتان چشمگیر نمی‌آید، می‌توانید از یخچال موجود در صندلی عقب استفاده کنید. ظرفیت این یخچال ۱۰ لیتر است و در صورت نیاز به فضای بیشتر، می‌توانید آن را از خودرو خارج کنید.

 سیستم صوتی باکیفیت در داخل خودرو

نمای عقب میباخ 2021

درست است که در مدل‌های قبلی میباخ هم سر و صدای کمی از خارج خودرو شنیده می‌شد، اما در مرسدس میباخ اس کلاس جدید، میزان صدای خارجی کمتر هم شده است. سیستم جلوگیری از صدای جاده به سرنشینان این امکان را می‌دهد تا تقریبا هیچ صدایی را از حرکت خودرو و موتور اتومبیل نشوند.

جلوگیری از ورود صدای خارجی این امکان را فراهم می‌کند تا موسیقی پخش‌شده از سیستم صوتی فراگیر 4D مرسدس بهتر شنیده شود. این مورد بخشی از سیستمی است که مرسدس آن را آسایش انرژی‌بخش می‌نامد.

مرسدس میباخ اس کلاس ۲۰۲۱، بیش از حد راحت و آرام، اما ایمن

به نظر می‌رسد مرسدس میباخ با ارائه خودروی لوکس دیگری از اس کلاس، می‌خواهد مشتریان بیشتری را جذب کند. برای ثروتمندان و صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ، خرید این خودرو لوکس می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. مرسدس میباخ S کلاس جدید برای ایمنی بیشتر سرنشینان از سیستم تعلیق ایرماتیک و داینامیک سلکت استفاده می‌کند. فرمان‌پذیری عقب این خودرو لوکس نیز باعث شده تا شعاع چرخش آن دو متر کمتر شود.

پیش‌بینی می‌شود قیمت اولیه مرسدس میباخ اس کلاس ۱۸۰،۰۰۰ دلار باشد و در تابستان ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) به بازار عرضه شود.

نویسنده: میلاد قزللو