بررسی مشخصات فنی ام وی ام X55

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی ام وی ام X55

ام وی ام x55 یک محصول جدید شرکت چری است که از سال ۲۰۱۷ با نام تیگو 5x به خطوط تولید این کمپانی چینی افزوده شد. ام وی ام ایکس ۵۵ کراس اووری جمع و جور بوده و شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی چری در ایران مونتاژ آن را طی سال ۹۸ و در بحبوحه تحریم‌ها آغاز کرد. در حال حاضر نیز این محصول چری به صورت نه چندان گسترده به دست مشتریان ایرانی رسیده و ما قصد داریم تا در ادامه مطلب آن را  از جهات گوناگون نظیر طراحی بدنه، فضای کابین، امکانات، مشخصات فنی، وضعیت فروش و … مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات فنی MVM X55

ام وی ام ایکس۵۵ در زیر درب کاپوت خود یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۵ لیتر پنهان کرده است. حداکثر قدرت این محصول برابر با ۱۴۷ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن به رقم ۲۱۰ نیوتن متر می‌رسد. البته این پیشرانه در بازار ایران چندان غریبه نبوده و باید بگوییم که در دو مدل چری آریزو ۵ توربو و تیگو ۷ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. وظیفه انتقال نیرو در ایکس ۵۵ نیز برعهده یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه قرار داده شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۵۲۰ کیلوگرمی برابر با ۱۰.۹ ثانیه بوده و میانگین مصرف سوخت آن برابر ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. حداکثر سرعت MVM X55 معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

 

طراحی ظاهری ام وی ام x55

طراحی ظاهری ام وی ام x55

شمایل بیرونی ام وی ام ایکس55 نسبت به تولیدات قدیمی‌تر این خودروساز فاصله گرفته و از زبان طراحی جدید شرکت چری که در محصولات مدرن‌تر این خودروساز شاهد آن هستیم، استفاده کرده است. در نمای روبرو چراغ‌ها طبق عرف این روزها حالتی اخم آلود و خشن به خود گرفته و از یک سمت به جلوپنجره نسبتا بزرگ با طراحی مناسب پیوند خورده‌اند؛ این قسمت به ویژه طرح جلو پنجره بی‌شباهت به محصولات هیوندای نیست. طرح سپر نیز در نوع خود جذاب به نظر رسیده و وجود دریچه‌های هواکش در قسمت های جانبی به همراه دیفیوزر نقره‌ای رنگ سبب ایجاد جلوه‌ای منحصر به فرد و جذاب برای چهره ام وی ام ایکس ۵۵ شده است.

در قسمت جانبی شاهد حجم پردازی‌های منطقی به علاوه وجود خطوط برجسته روی درب کاپوت هستیم که موجب عضلانی و ورزشکارانه‌تر به نظر رسیدن بدنه این خودرو شده است. در طراحی فریم پنجره‌ها نیز به صورت توامان از خطوط روان و صاف استفاده شده و در انتها با زوایای شکسته و یک خط عمودب همراه بوده است. وجود فلاپ‌ها و زه‌های پلاستیکی در قسمت زیرین بدنه نیز زیبایی ظاهری بدنه این خودرو را ارتقا می‌بخشند. در قسمت عقب از چراغ های دوتکه بهره گرفته شده که توسط نوار کرومی نه چندان پهن به یکدیگر پیوند خورده‌اند.

طرح داخلی چراغ‌های عقب با وجود دو نوار کرومی در نوع خود منحصر به فرد بوده و روی درب صندوق نمایی خاصی ایجاد کرده است. طول زیاد درب صندوق عقب نیز سبب جای دادن آسان‌تر اسباب و وسایل به درون محفظه بار خواهد شد. در این بین فرم سه‌بعدی و برجسته سپر نیز از دیگر ویژگی‌های بارز نمای عقب ام وی ام ایکس ۵۵ به شمار می‌آید. به طور کل می‌توان اظهار داشت که نمای جانبی ام وی ام ایکس ۵۵ (mvm x55)ضمن ارائه یک طرح جدید به خوبی توانسته سلیقه خانواده‌ها به ویژه مشتریان ایرانی را پاسخ گفته و نیازهای بصری ایشان را برآورده سازد.

طراحی داخلی ام وی ام x55

طراحی داخلی ام وی ام ایکس 55

سبک طراحی داشبورد و سایر قسمت های کابین ام وی ام ایکس ۵۵ به گونه‌ای است که به جرات می‌شود گفت پیش از این مشابه آن کمتر دیده شده و می‎توان این شیوه طراحی را به نوعی برای شرکت چری و مدل ایکس ۵۵ ثبت کرد. با این حال شباهت‌های اندکی با کابین برخی محصولات پیشین این خودروساز نظیر ام وی ام x22 و ام وی ام ایکس ۳۳ در اینجا نیز مشاهده می‌شود.

خلاقانه‌ترین بخش طراحی کابین ام وی ام ایکس ۵۵ به قسمت کنسول میانی و حالت نامتقارن دریچه‌های تهویه آن باز می‌گردد؛ به نحوی که یک درجه تهویه در سمت راست نمایشگر جای گرفته و دیگری به صورت باریک‌تر و خوابیده در قسمت بالای نمایشگر جا خوش کرده است. طراحی کنسول میانی و دکمه‌های روی آن و به همراه تونل جعبه دنده نیز در نوع خود زیبا و خوشایند به نظر می‌رسد. طرح غربیلک فرمان کاملا مناسب یک کراس آور جمع و جور خانوادگی بوده و در این بین گرافیک جالب پنل کیلومتر شمار دیجیتالی پشت آن نیز می‌تواند حس و هیجان قابل‌ قبولی به راننده انتقال دهد و اطلاعات مورد نظر وی را با خوانایی خوشایندی به وی انتقال دهد.

از سوی دیگر سطح کیفی متریال به خدمت گرفته شده در این کابین نیز تقریبا رضایت‌بخش بوده و می‌توان آن را در زمره کابین های نسبتا خوش کیفیت و قابل قبول دسته بندی کرد. همچنین کابین ام وی ام x55 گنجایش کافی جهت حضور ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال با قد متعارف را ارائه می‌دهد. صندوق عقب mvm x55 نیز قادر به رفع نیازهای مسافرتی خانواده ها تا حد امکان خواهد بود. در مجموع باید اظهار داشت که کابین ام وی ام ایکس۵۵ از لحاظ طراحی نسبتا آینده نگرانه و مدرن جلوه می‌کند و از لحاظ کاربردی نیز می‌تواند وظیفه خود را به میزانی قابل قبول و رضایت بخش انجام دهد.

 آپشن ها و امکانات mvm x55

ام وی ام ایکس ۵۵ در دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت روانه بازار شده که مدل اکسلنت اسپرت آن به عنوان نسخه فول آپشن از تجهیزات زیر سود می‌برد: کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل کشش و پایداری، رانندگی دو حالته، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتولایت، دیلایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و هندزفری، نمایشگر لمسی 9 اینچی، نویگیشن، دوربین‌های عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، درگاه usb ، میرورلینک، نمایشگر ۷ اینچی صفحه‌ کیلومتر با نمایش خطوط پارک، چهار عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و جانبی جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات ۴ حالته برقی، صندلی سرنشین جلو با تنظیمات چهار حالته دستی، صندلی عقب تاشونده دو تکه به علاوه کنسول تاشو، روکش صندلی چرمی، آینه جانبی با تنظیمات برقی و گرمکن، سانروف.

مطالب مرتبط:

 

مزایا و معایب ام وی ام ایکس ۵۵

طراحی داخلی ام وی ام x55

در بحث نقاط قوت ام وی ام ایکس ۵۵ می‌توان به طراحی ظاهری مناسب، طراحی زیبای کابین، پیشرانه مشترک با آریزو ۵ و ام وی ام ایکس ۳۳ که دغدغه مشتریان و مالکان این خودرو را در بحث فنی بسیار کاهش خواهد داد و نهایتا گستردگی خدمات پس از فروش مدیران خودرو اشاره کرد. در حال حاضر نمی‌توان نقطه ضعف محسوسی را برای این خودروی نسبتا جدید بازار ایران مد نظر قرار داد.

وضعیت خرید و فروش ام وی ام X55 در بازار ایران

MVM X55 به صورت نسبتا محدود روانه خیابان‌های کشور ما شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته است. بنابراین نمی‌توان به صورت قطعی پیرامون معاملات یک محصول جدید با عرضه محدود اظهار نظر کرد. با این وجود به دلیل آنکه بازار ایران در حال حاضر به خوبی با کراس اوورهای مدیران خودرو و شرکت چری خو گرفته و بازار خرید و فروش نسبتا گرمی را برای آنها تدارک دیده است، می‌توان گفت که در صورت عرضه گسترده‌تر ام وی ام ایکس ۵۵ به بازار ایران، این محصول نیز همچون سایر برادران خود به یکی از کراس اوورهای نسبتا پرطرفدار بازار ایران تبدیل شده و می‌تواند معاملات گرم و پررونقی را برای خود در کشورمان رقم بزند.

نویسنده: حسین باباپور

فروش فوری خودرو کارکرده