مشخصات فنی بنتلی بنتایگا S 2022

۱۵ خرداد ۱۴۰۰ مشخصات فنی بنتلی بنتایگا S 2022

اعضای خاندان بنتایگا، یکی از بزرگ‌ترین خط تولیدهای برند لوکس بریتانیایی بنتلی را در مشت خود گرفته‌اند. این شاسی بلندهای شیک و خوش ساخت که از سال 2016 تا به امروز نقش پررنگی در بازار جهانی خودروهای لاکچری بازی کرده‌اند اخیرا با معرفی عضوی جدید، یعنی بنتلی بنتایگا S 2022، خانواده خود را گسترش داده‌اند.

بنتلی بنتایگا یکی از نام‌های بزرگ این صنعت است. با اینکه خودروهای لوکس آلمانی بازار را قبضه کرده‌اند، اما همیشه در بازار شاسی بلندها، از این خودرو فوق لوکس و خوش قیافه یاد می‌شود، چرا که جایگاهی غیر قابل انکار در بازار دارد. روز گذشته، یعنی در تاریخ 31 مه، این نام اروپایی از نسخه جدید SUV پرطرفدار خود، یعنی 2022 Bentley Bentayga S، رونمایی کرد.

 مشخصات فنی بنتلی بنتایگا S 2022

نمایی از بخش جلویی بنتلی بنتایگاه S 2022

شاید بنتلی بنتایگا S 2022 بیشتر به یک فیس لیفت حرفه‌ای و نسبتا سنگین شبیه باشد تا مدلی جدید؛ بنابراین می‌توان شباهت‌ و وجوه مشترک بسیار زیادی بین این نسخه جدید و  نسخه پیشین پیدا کرد. البته که فرآیند فیس لیفت جدید به علاوه ظاهر، مشخصات فنی این شاسی بلند را نیز تا حدودی دستخوش تغییرات کوچک و بزرگ کرده است.

اگر خاطرتان باشد، قابلیت «بنتلی دینامیک راید» (Bentley Dynamic Ride) در مدل قبلی به عنوان آپشنی ارائه می‌شد که برای داشتنش باید هزینه بیشتری پرداخت می‌کردید، اما حالا به شکل یک استاندارد اساسی و مهم برای این عضو جدید خانواده بنتایگا، در نظر گرفته شده است. این سیستم می‌تواند گشتاور را تا 1300 نیوتن.متر افزایش دهد تا خودرو در پیچ‌های تند ثبات بیشتری داشته و کنترل آن آسان‌تر باشد. طبق این به‌روزرسانی‌ها، سیستم تعلیق بنتلی بنتایگا S 2022 بهبودی 15 درصدی به خود دیده و حالا  کنترل خودرو در پیچ‌های تند آسان‌تر است.

پیشرانه نسخه جدید همان پیشرانه همیشگی، یعنی یک موتور 4.0 لیتری توئین-توربوشارژ V8 بنزینی است که با یک جعبه انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعته و سیستم AWD همراه می‌شود و از طریق لوله اگزوزهای جدیدی تنفس می‌کند. موتور بنتلی بنتایگا S 2022 می‌تواند حسابی جنجال‌برانگیز شود، چرا که اکنون بیش از هر زمان دیگری شاهد خداحافظی برندهای خودروسازی مختلف با پیشرانه‌های غیر الکتریکی هستیم.

این سیستم، قدرتی 541 اسب بخاری و گشتاوری 770 نیوتن.متری به بنتلی بنتایگا S 2022 می‌بخشد. به کمک این پیشرانه بنزینی قدرتمند و بیشینه سرعت 290 کیلومتر بر ساعت آن، سرعت این غول سرخ رنگ تنها در 4.5 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

طراحی لوکس و چشمگیر خارجی

نمای پشتی بنتلی بنتایگاه S 2022

رنگ بدنه یکی از اولین نکاتی است که در همان لحظه نخست، تمامی توجهات را به خود جلب می‌کند. این قرمز روشن و جذاب به خوبی روی بدنه بنتلی بنتایگا S 2022 نشسته و آن را به یک آبنبات غول پیکر خوش رنگ و لعاب بدل کرده است. نوارهای سیاه رنگی که دور تا دور پنجره‌ها و روکش آینه‌ها را می‌پوشاند، این ترکیب رنگی زیبا را تکمیل می‌کند. لنزهای چراغ‌های جلو و عقب نیز تیره‌تر شده‌اند. چرخ‌های 22 اینچی، زیبایی ظاهری این بنتایگا جوان و لوکس را دو چندان می‌کند.

 فضای شیک داخلی

نمای داخلی بنتلی بنتایگا S 2022

به محض باز کردن در ورودی کابین، با محیط بسیار شیک اما نه چندان ساده‌ای مواجه می‌شوید. حالا که طراحی کابین اکثر خودروهای لوکس و غیر لوکس به سمت شکل و شمایل ساده و «مینیمال» میل می‌کند، با دیدن فضای داخلی و لوکس بنتلی بنتایگا S 2022، به این باور می‌رسیم که گاهی کمی زرق و برق و بازی با رنگ‌های روشن و چشم نواز، نه تنها بد نیست بلکه واجب است.

روکش آلکانتارا بخش وسیعی از فضای کابین را در بر می‌گیرد، چرا که به هر طرف نگاه می‌اندازیم، این پوشش شیک و جذاب چشمانمان را نوازش می‌کند. روی صندلی‌های بنتلی بنتایگا S 2022، نماد S دوخته شده و حسابی خودنمایی می‌کند. با دیدن تودوزی‌های خاص و تمیز صندلی‌ها، به سلیقه، ظرافت و هنر دست سازندگان این کمپانی بریتانیایی ایمان می‌آوریم.

پیش‌بینی می‌شود که بنتلی بنتایگا S 2022 اوایل سال میلادی آینده، بین ماه‌های ژانویه تا مارچ، به بازار جهانی ارائه شود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان