معرفی نیسان روگ 2021 کراس اوور میان سایز جدید نیسان!

۴ آبان ۱۳۹۹ معرفی نیسان روگ 2021 کراس اوور میان سایز جدید نیسان!

کم کم باید هجوم و مدل‌های جدید کمپانی نیسان (Nissan) را به بازار جهانی باور کنیم، چرا که این برند قصد دارد در طی یک سال آینده، محصولات جدیدی ارائه کند. در حال حاضر، دو مدل نسبتا قوی به نام‌های سِنترا (Sentra) و وِرسا (Versa) معرفی شده‌اند. البته، سدان‌های کوچک و نیمه جمع و جور، هرگز نمی‌توانند نشانه قابل اعتمادی برای تغییر روند یک کمپانی باشند. بنابراین به جای آن‌ها، بهتر است به محصولی مانند نیسان روگ 2021 (Nissan Rogue) استناد کنیم.

طی سال‌ها روگ نه تنها یکی از پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی است، بلکه یک مدل جسورانه نیز در خط تولید آن محسوب می‌شود. این مدل، یکی از شش مدل جدید یا با طراحی مجدد است که در طی همین 12 ماه وارد بازار خواهد شد. به زبان خودمانی، “هنوز هیچی نشده” روگ پیشتاز رقابت سرسام آور دنیای خودرو است! بنابراین، این محصول نشان می‌دهد که کمپانی سازنده‌اش کمر به زیر و رو کردن بازار سال آینده بسته است.

نگاه کلی به طراحی نیسان روگ 2021

روگ 2021 که طراحی جدیدی دارد، در بین هم گروهی‌های خود جسورانه می‌ایستد و خودنمایی می‌کند. در این طراحی مجدد، دینامیک‌های رانندگی، تجهیزات تعبیه شده و متریال استفاده شده در ساخت تغییر کرد است. شاید به عبارتی دیگر بتوان گفت که این مدل از فرش به عرش رسیده است. این تغییرات، دقیقا همان چیزی است که نیسان در دنیا و بازار امروز به آن نیاز دارد. با این مدل، می‌توانیم با خیال راحت به آینده صنعت خودروسازی در دستان این شرکت ژاپنی اعتماد کنیم.

روگ به کمک شما و خانواده‌تان می‌آید!

این مدل در سیر تکاملی خود، قدم‌های استیشن واگن‌ها، مینی‌ون‌ها و دیگر شاسی بلندهای قبل از خود را دنبال کرده است. همین توجه جدی به نقاط ضعف و مثبت محصولات دیگر، باعث شده این مدل خوش ساخت به یک ماشین مناسب برای خانواده تبدیل شود. این محصول در دنیایی که اکثر خودروسازان به دنبال ساخت ماشین‌هایی برای هیجان و ماجراجویی هستند، به کمک شما و خانواده‌تان بشتابد.

صندلی‌های عقب با اینکه نسبت به دیگر رقبا کوچک‌تر هستند، اما قیمت بیشتری هم دارند. محل قرار دادن پا در فضای پشتی کابین، به 38.5 اینچ افزایش داشته است. این فضا در مقایسه با تویوتا RAV4 (Toyota RAV4) بیشتر و از فورد اسکِیپ (Ford Escape) و هوندا CR-V (Honda CR-V) کمتر است. در حقیقت، این اعداد و ارقام در دنیای واقعی آنقدر هم به چشم نمی‌آیند، اما با اطمینان می‌توان گفت که در مسیرهای طولانی، دو فرد بزرگسال می‌توانند به راحتی بر روی صندلی‌های پشتی بنشینند. درهای پشتی تقریبا به طور 90 درجه باز می‌شوند. به همین دلیل سوار و پیاده شدن هم مثل آب خوردن است.

این محصول برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک‌تری دارند مناسب‌تر است، زیرا نه تنها به هنگام سوار یا پیاده شدن درها به آسانی باز می‌شوند، بلکه صندلی‌های کودک را هم می‌توانید به راحتی بر روی صندلی‌ها قرار دهید. چند آفتاب گیر نیز در داخل کابین تعبیه شده است که در تابستان‌های داغ و آفتابی به کار می‌آیند.

زمانی که کودکانتان به راحتی در داخل کابین مستقر شدند، می‌بینید که همچنان برای بار، کالاسکه، کیف‌های بزرگ و… فضای نسبتا قابل توجهی دارید. با محفظه جادار و تقسیم کننده‌های هوشمند (به کمک نسخه به روز شده Divide-N-Hide) می‌توانید بدون هیچ نگرانی به خرید بروید. باید اعتراف کرد که نیسان برای طراحی و استفاده بهینه از فضا و سهولت بارگیری، زمان زیادی صرف کرده است.

به هنگام حرکت و رانندگی، فضای داخل کابین برای سرنشینان بسیار راحت است. با تغییراتی که نیسان در متریال مصرفی خود ایجاد کرده است، حتی مدل‌های میان رده هم روکش‌های صندلی بسیار مرغوبی دارند. به جرات می‌توان گفت کابین و متریال استفاده شده در آن، شکست ناپذیر است. جنس داشبورد و درها از یک نوع پلاستیک بسیار لطیف است. البته رنگ‌های استفاده شده در طراحی، آنچنان خاص و متفاوت نیست، بنابراین اگر به دنیال رنگ‌ها و طیف‌های جسورانه هستید، این مدل ممکن است شما را ناامید کند.

داخل کابین از لحاظ تکنولوژی هم تغییرات و به روزرسانی‌های مثبت زیادی داشته است. یکی از گزینه‌های دلخواه، داشتن یک صفحه نمایش دیجیتال 12.3 اینچی است. در مقابل آن، یک صفحه نمایش استاندارد 7.0 اینچی قرار می‌گیرد. داستان به همینجا ختم نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های جدید این مدل، سیستم ایمنی ProPilot آن است. برای کاهش سرعت، از یک رادار جدید در سیستم کنترل کروز استفاده شده است. همچنین دستیار چرخش فرمان، در مسیرهای صاف یا پرپیچ و خم بسیار طبیعی‌تر از قبل عمل می‌کند. دیگر ورژن‌های روگ تکنولوژی پیشرفته‌تری دارند. مثل سیستم کنترل سرعت بر سر پیچ و استفاده‌های بهینه و به موقع از اطلاعات GPS بر رد کردن تقاطع‌ها و دست اندازها. به طور کلی می‌توان گفت که هم سیستم ProPilot و هم دیگر سیستم‌ها بسیار پیشرفت کرده اند.

 

طراحی ظاهری نیسان روگ 2021

طراحی و ابعاد بدنه نیسان روگ 2021

روگ جدید طولی برابر با 183.0 اینچ دارد، این یعنی که از مدل سال گذشته کوتاه‌تر است. با این حال از هوندا CR-V 182.1 اینچی، از تویوتا RAV4 180.9 اینچی و از فورد اسکیپ 180.5 اینچی طویل‌تر است. هم چنین از دیگر رقبای خود به غیر از تویوتا بلندتر است.

یکی از نکات مهم این مدل، طراحی بدنه آن بوده که بازتابی از طراحی‌های دهه اول قرن بیست و یکم است. نسل دوم، خطوط قوی‌تری داشت که ظاهری مستحکم به آن می‌بخشد. همچنین جلوپنجره آن شبیه به حرف انگلیسی V طراحی شده بود. تمامی این ویژگیها در نسل سوم شدت بیشتری می‌گیرد. بخش جلویی برآمده‌تر بوده و از جزئیاتی بیشتری برخوردار است. کاپوت صاف و بدون برجستگی باعث می‌شود که ابعاد نسبتا بزرگ این خودرو برند نیسان بیشتر به چشم آید.

چه از داخل چه از بیرون، روگ در مقایسه با رقبای هم گروه خود نسبتا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. یکی از نکات بسیار مثبت این ماشین جذاب، بی سر و صدا بودن آن به هنگام رانندگی در شهر و جاده است. پلتفرم CMF-C/D این مدل محصول مشترک همکاری بین نیسان و کمپانی فرانسوی رنو (Renault) است که در سر هم نگه داشتن و مدیریت اجزای آن، عمکلرد بسیار خوبی دارد. همچنین در سطوح و جاده‌های ناهموار، به آسانی قابل کنترل بوده از این لحاظ هم از دیگر کراس‌اوورها یک سر و گردن بالاتر است.

طراحی داخلی نیسان روگ 2021

سخن نهایی درباره روگ 2021

زمانی که خودروسازان بر روی آسودگی و راحتی خود تمرکز می‌کنند، آن سوی معادله کیفیت است، به هم می‌ریزد. این قانون درباره این مدل نیسان صدق نمی‌کند. روگ همچنان یک کراس‌اوور جمع و جور است که می‌توان در همه شرایط به آن اعتماد کرد، حتی زمانی که به طور ناگهانی لاین عوض می‌کنید. در حال حاضر، این ماشین تنها با یک موتور چهارسیلندر 2.5 لیتری موجود است که 181 اسب بخار نیرو و 245 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. موتور این ماشین سر و صدای کمی دارد و طور کلی عملکرد آن در شرایط مختلف شگفت انگیز است.

بنابراین اگر به دنبال یک کراس‌اوور خوب و بی دردسر هستید که برای دیگر اعضای خانواده‌تان نیز مناسب است، این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

نمای عقب نیسان روگ

منبع: https://www.motor1.com/reviews/447227/2021-nissan-rogue-first-drive/

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان