مقایسه H30 کراس با برلیانسH330

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ مقایسه H30 کراس با برلیانسH330

سال‌های زیادی است که محصولات چینی همچون H30 کراس و برلیانس H330 به شکل‌های مختلف در خانه، محل کار، بازار، کوچه و خیابان‌های ایران جا خوش کرده و جزئی از زندگی ما شده است؛ این موضوع تا جایی پیشرفت داشته که شما برای خرید هر محصول ریز و درشتی در بازار ایران، قطعا با چندین نسخه چینی از آن محصول روبرو خواهید شد.

واردات خودروهای چینی به بازار خودرو ایران هم از این قائده مستثنی نبوده و چندین سال است که ما شاهد حضور پر رنگ خودروهایی مثل برلیانس اچ ۳۳۰ و اچ سی کراس در خیابان‌ها هستیم. در سال‌های اولیه، استقبال مردم از ماشین‌های چینی به حدی رسید که در جایگاه رقیب اصلی خودروهای تولید داخل قرار گرفتند.

با توجه به درخواست بازار و رقابت با چین، خودروسازان بزرگ داخلی همچون سایپا و ایران خودرو به جای رقابت با چشم بادامی‌ها، تصمیم به همکاری با آنها گرفته و شروع به مونتاژ این ماشین‌های چینی در ایران کردند تا به صورت غیر مستقیم، بازار خودرو را همچنان تحت سلطه خود قرار دهند.

از میان خودروهای چینی که در ایران مونتاژ می‌شوند؛ اچ سی کراس و برلیانس H330، دو خودروی پرفروش و محبوبی هستند که بسیار در جایگاه مقایسه با هم قرار می‌گیرند. با ما همراه باشید تا به بررسی و مقایسه H30 کراس و برلیانس H330 بپردازیم.

طراحی ظاهری H330

طراحی ظاهری H330

H30 کراس، محصول هاچ بک کراس شبه شاسی بلند کمپانی دانگ فنگ چین است. جالب است بدانید که شرکت دانگ فنگ در طراحی و ساخت این هاچ بک نسبتا پرطرفدار از پژو، خودروساز نام آشنای فرانسوی کمک گرفته است.

پیشینه اچ سی کراس در ایران به حدود سه سال قبل بر‌می‌گردد که پس از توافق و همکاری میان دانگ فنگ و ایران خودرو، از اوایل سال 1395 در ایران مونتاژ شد و تا به الان فروش نسبتا خوبی را در کشورمان تجربه کرده است. خودرو S30 کراس، نسخه سدان H30 کراس است.

برلیانس اچ 330

این خودرو محصول مشترک سایپا ایران و برلیانس چین (شریک تجاری BMW در چین) است که در کمپانی پارس خودرو، در دو مدل دستی و اتوماتیک مونتاژ می‌شود. در میان انواع ماشین عرضه شده توسط برلیانس، سری H300 با استقبال بیشتری مواجه شده و تعداد زیادی از این سری، هر ساله به فروش می‌رسد.

نکته:  تنها تفاوت برلیانس H330 و H320 از خانواده H300 در صندوق آن خلاصه می‌شود؛ به عبارتی H330، نسخه صندوق‌دار همان H320 هاچ بک است.

مزایا و معایب H30 Cross و برلیانسH330

خودرو مزایا معایب
 اچ سی کراس

طراحی مدرن و اسپرت داخل کابین

آپشن‌ها و تجهیزات خوب

گیربکس اتومات نرم

فضای بار کافی

قیمت خرید مناسب

موتور کم‌قدرت

طراحی ظاهری ناموزون

عدم وجود تاییدیه ایمنی

متریال کم‌کیفیت در داخل کابین

کمبود لوازم و قطعات یدکی

برلیانس اچ 330

طراحی ظاهری زیبا

فرمان‌پذیری نرم و قابل اطمینان

طراحی فضای داخلی خوب

ترمزهای مطمئن

بازار فروش دست دوم خوب

قیمت خرید بالا

موتور نه‌چندان قوی

گیربکس ضعیف و قدیمی

سواری خشک

 

طراحی ظاهری H30 کراس

نمایی از اچ سی کراس

مهم‌ترین نکته مشهود در طراحی ظاهری اچ سی کراس که منجر به ناهماهنگی و نامتعارف بودن بین اجزای آن شده، برجستگی و بزرگی بخش‌های مختلف ماشین است.

شاید اولین چیزی که با دیدن این خودرو، نظر شما را به خود جلب کند؛ فاصله عجیب بین لاستیک و بدنه خودرو است که تصویر زشتی از آن به شما می‌دهد. البته نمی‌توان گفت که H30 کراس، خودرو زشتی است؛ زیرا قشری از جامعه که علاقمند به ماشین‌های به اصطلاح زمخت هستند، ظاهر آن را می‌پسندند.

    طراهی ظاهری برلیانس H330

    طراهی ظاهری برلیانس H330

    طراحی ظاهری برلیانس اچ 330، کاملا در نقطه مقابل اچ سی کراس قرار دارد. شما با نگاه اول به برلیانس H330، قطعا به یاد طراحی زیبای شریک تجاری آن یعنی BMW خواهید افتاد. ظاهر زیبا، متقارن و هماهنگ بین اجزای ماشین، آن را به یکی از خوش‌چهره‌ترین خودروهای بازار ایران تبدیل کرده است.

    فروش فوری خودرو

    مقایسه مشخصات فنی H30 کراس با برلیانسH330

    قلب تپنده اچ سی کراس، همان موتور محبوب ایران خودرو یعنی TU5 است که در بیشتر محصولات خود همچون پرشیا، پژو ۲۰۶و سمند از آن بهره می‌‌برد.

    این خودرو از تعداد کیسه‌های هوای بیشتر و سیستم ترمز پیشرفته‌تری نسبت به برلیانسH330  بهره می‌برد که در نتیجه امنیت بیشتری را هم برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. همچنین بارزترین تفاوت بین دو خودرو در این است که H30 کراس، برخلاف برلیانس اچ ۳۳۰ تنها در نوع اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود.

    مشخصات برلیانس H330 H30 کراس
    قدرت موتور ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
    حداکثر گشتاور نیوتون ‌متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتون‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
    پیشرانه ۱.۶ لیتر ۱.۶ لیتر
    حجم موتور ۱۴۴۹ سی سی ۱۶۰۰ سی سی
    شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه ۱۲.۵ ثانیه
    حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت
    تعداد سیلندر/ سوپاپ ۴ ۴
    جعبه دنده ۴ دنده اتومات ۴ دنده اتومات
    مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ۷ لیتر
    حجم باک ۵۵ لیتر ۵۱ لیتر
    تجهیزات ایمنی و امنیتی

    کیسه هوا سرنشینان جلو

    ABS

    EBD

    ترمزهای جلو و عقب دیسکی

    کیسه هوا برای راننده

    سرنشینان جلو و جانبی

    سیستم ترمز ضد قفل با سیستم توزیع الکتریکی ABS و EBD

    امکانات رفاهی

    ۴ عدد بلندگو (دستی)

    ۶ عدد بلندگو (اتومات)

    ورودی USB

    قابلیت پخش فایل MP3

    در مدل اتوماتیک: ( به همراه امکانات بالا)

    سانروف

    آینه‌های جانبی برقی

    سیستم تهویه مطبوع اتومات

    سنسور دنده عقب

    قابلیت بسته شدن شیشه‌ها با ریموت

    امکان تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت

    چراغ مه‌ شکن جلو

    روکش چرمی غربیلک فرمان

    سیستم ورود بدون دکمه استارت

    دکمه تنظیم صدا روی فرمان

    ۴عدد بلندگو

    ۲عدد تیوتر

    کلیدهای کنترلی سیستم صوتی

    بلوتوث هندزفری

    سانروف برقی

    آیینه‌های جانبی راهنمادار و دارای سیستم گرمایشی

    آیینه‌های جانبی و سپرهای هم‌ رنگ بدنه

    سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

    دوربین دید عقب

    صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در ۶ جهت

    چراغ‌های عقب LED دار

    چراغ‌های جلو LEDکریستالی

    روکش چرمی غربیلک فرمان

    سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)

    مانیتور لمسی (6.5 اینچی) با قابلیت پخش فایل‌های تصویری و سیستم رهیاب

    فرمان هیدرولیک

    دکوراتیو طرح متال

    استفاده از قطعات کرومی در بدنه

    * به صورت کلی، طبق جدول مشخصات بالا به راحتی می‌توان تشخیص داد که برلیانس H330 در بسیاری از موارد فنی، امتیاز بهتری نسبت به H30 کراس را به خود اختصاص داده است.

    مقایسه طراحی داخلی H30 کراس با برلیانسH330

    طراحی داخلی اچ سی کراس

    متریال استفاده شده در دانگ فگ H30 کراس کیفیت خوبی دارد، اما نسبت به برلیانس H330 ضعیف‌تر است. در فضای داخلی این خودرو، شاهد طراحی خوب اجزا با رنگ‌ مشکی هستیم که جلوه زیبایی به آن داده است.

    یکی از ایراداتی که می‌توان به اچ سی کراس نسبت داد، نامتقارن بودن آپشن‌های نصب شده در فضای داخلی است؛ به عبارتی در نگاه اول، این احساس را به شما می‌دهد که گویا تمامی اجزا به صورت دستی بر روی ماشین نصب شده است.

    طراحی داخلی برلیانس اج 330

    متریال استفاده شده در فضای داخلی برلیانس H330 نسبت به قیمت آن، دارای کیفیت بسیار بالایی است. صندلی‌های راحت، نرم و عریض این خودرو با هدف رعایت ارگونومی خوب برای سرنشینان آن طراحی شده و صندلی راننده به صورت برقی در هشت جهت قابل تنظیم است. همچنین بدنه و صندوق عقب برلیانس اچ 330 بسیار جادار است و شما در سفر با آن احساس راحتی خواهید کرد.

    *در کل طراحی فضای داخلی کراس H30 نسبت به برلیانس H330 با در نظر گرفتن قیمت، امکانات رفاهی و رده‌بندی امتیاز پایینی را کسب می‌کند.

    نتیجه گیری

    طبق بررسی و مقایسه انجام شده بین این دو ماشین، به وضوح مشخص است که برلیانس H330 یک سر و گردن بالاتر از رقیب خود قرار دارد. اما این روزها که بازار خودرو با نوسانات زیادی در خرید و فروش خودرو کارکرده همراه شده است، حتی خودروهای چینی هم به سمت بازار کارکرده‌ها سوق داده شده‌اند. این درحالی است که پیش از اوج گیری و تلاطم بازار خودرو، خودروهای چینی سردرمدار معاملات خودروهای صفر بودند.

    فروش فوری خودرو

    تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو45