پایان حیات موتورهای درون سوز آئودی در سال ۲۰۲۶

۲ تیر ۱۴۰۰ پایان حیات موتورهای درون سوز آئودی در سال ۲۰۲۶

کمپانی آئودی پیش‌تر موضع خود را در قبال موتورهای درون سوز و توسعه خط تولید خود مشخص کرده بود. طبق اخبار جدیدی که از گوشه و کنار صنعت خودروسازی به گوش می‌رسد، این کمپانی آخرین محصول درون سوز خود را تا کمتر از ۱۰ سال دیگر به بازار جهانی عرضه خواهد کرد.

خبرهای بدی برای طرفداران خودروهای درون سوز کمپانی آئودی در راه است. به نظر می‌رسد که این کمپانی آلمانی قصد دارد زودتر از آنچه مقرر شده بود، با خط تولید پیشرانه‌های درون سوز خود خداحافظی کند. این در حالیست که ضرب‌الاجل تعیین شده توسط برخی از برندهای بزرگ دیگر، 10 سال آینده را هدف گرفته است.

این اخبار توسط خبرگزاری رویترز و به نقل از روزنامه آلمانی زبان Süddeutsche Zeitung نقل شده است. بر اساس این گفته و صحبت‌های مدیر عامل این غول خودروسازی آلمانی، یعنی مارکوس دوزمان، هیات مدیره و اتاق فکر برند تصمیم گرفته است آخرین محصول درون سوز خود را در سال ۲۰۲۶، یعنی پنج سال دیگر، روانه بازار ‌کند. پس از آن دیگر خبری از محصولات بنزینی و دیزلی نیست.

به عبارت دیگر، از سال ۲۰۲۶ به بعد، تمامی محصولات خطوط تولید و کارخانه‌های برند آئودی الکتریکی خواهد بود و این کمپانی فقط و فقط محصولات برقی تولید خواهد کرد. همزمان با حذف این محصولات ناپاک، رد پای انواع و اقسام مدل‌های هیبرید نیز از خط تولید کارخانه و بازار آئودی پاک خواهد شد. البته لازم به ذکر است که آخرین مدل تا چند سال پس از ورود به بازار، همچنان قابل تهیه خواهد بود.

هنوز اطلاعات زیاد و دقیقی از «آخرین نسل محصولات درون سوز» آئودی در دست نداریم و نمی‌دانیم که این خودرو چه ویژگی‌هایی خواهد داشت. تنهای چیزی که می‌دانیم این است که پس از آن، دیگر صدای غرش موتور هیچ کدام از محصولات این برند آلمانی، واقعی نخواهد بود.

این کمپانی اعلام کرده است دو محصول پرطرفدارش، یعنی A4 و A6 تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهند  شد، بنابراین ورژن‌های به روزتر این خودروهای درون‌سوز تا پیش از سال ۲۰۲۶ به بازار وارد می‌شوند.

نمایی از آئودی e-tron

از آنجایی که کمپانی فولکس واگن نیز اعلام کرده است که قصد دارد نهمین نسل محبوب‌ترین محصول خود، یعنی فلوکس واگن گلف را به بازار ارائه کند، حدس و گمان‌هایی پیرامون آخرین خودرو درون سوز آئودی نیز شکل گرفته است. عده‌ای اعتقاد دارند که این خودرو با A3 نسبت فامیلی خواهد داشت. دلیل این نظریه، فاصله زمانی نسل اول A3 (تولید در سال ۲۰۲۰) و نسل دوم احتمالی آن است، بنابراین سال ۲۰۲۶ برای ارائه مدل جدیدتر منطقی به نظر می‌رسد.

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان