بررسی مشخصات فنی نیسان مورانو میدنایت ادیشن ۲۰۲۲

۲۷ آذر ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی نیسان مورانو میدنایت ادیشن ۲۰۲۲

نیسان مورانو نسخه میدنایت ادیشن به معنی نیمه شب که اشاره به شاخص بودن رنگ مشکی در آن است، یکی از جدیدترین ساخته‌های این شرکت ژاپنی بوده که در راستای عرضه محصولات خاص و افزایش تنوع در سبد محصولات موجودش است. مورانو میدنایت ادیشن در کنار دیگر اعضای این گروه یعنی آلتیما، سنترا و آرمادا قرار گرفته است و با کمی افزایش قیمت و چاشنی رنگ مشکی در برخی از قسمت‌هایش، به دست علاقه‌مندان به این خودرو خواهد رسید.

نیسان نیز از سال ۲۰۱۳ در کنار دیگر نسخه‌های خاص و محدودش مثل مدل‌های پرقدرت نیسمو، سری میدنایت ادیشن را نیز تولید می کند. همانطور که از نام این سری معلوم است، وجود عناصر و الِمان‌های مشکی رنگ در بدنه و داخل خودرو، باعث متمایز شدن آنها از دیگر مدل‌ها خواهد شد.

مزایا و معایب

+ پیشرانه قوی

+ امکان سفارش به صورت دو دیفرانسیل

+ چهره متمایز از دیگر مدل‌ها

+ تجهیزات ایمنی و رفاهی کامل

– گنجایش ۵ نفر

– گارانتی کوتاه مدت ۵ ساله و ۳ ساله

– گیربکس CVT

مشخصات فنی

پیشرانه این خودرو مثل دیگر سری‌های مورانو، موتور شش سیلندر خورجینی تنفس طبیعی با ۳.۵ لیتر حجم است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس در نظر گرفته شده برای آن هم یک گیربکس CVT است که در دیگر مدل‌های مورانو وجود داشت. سری میدنایت ادیشن را می‌توان هم به صورت دیفرانسیل جلو و هم دو دیفرانسیل دائم چهارچرخ سفارش داد.

مشخصات کلی

نوع موتور خورجینی بنزینی
حجم موتور ۳.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۶ / ۲۴
تنفس موتور تنفس طبیعی
حداکثر قدرت ۲۶۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۳۲۵ نیوتن.متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک محور جلو و دو دیفرانسیل دائم چهارچرخ
شتاب                                      ۸.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۴ لیتر در صد کیلومتر ترکیبی
استاندارد آلایندگی یورو ۶
سیستم فرمان برقی
نوع بدنه شاسی‌بلند کراس‌اوور
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۸۹۰ میلیمتر
عرض ۱۶۱۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۷۲۲ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۸۲۵ میلیمتر
وزن خالص ۱۸۷۳ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۸۸۰ لیتر
حجم مخزن سوخت ۷۲ لیتر
قطر رینگ ۲۰ اینچ
توانایی بکسل کردن ۶۸۰ کیلوگرم

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
نوربالا خودکار دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین جانبی دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو و عقب دارد
سردکن صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

طراحی ظاهری

طراحی خارجی مورانو میدنایت ادیشن ۲۰۲۲

در سری میدنایت، استفاده از عناصر مشکی رنگ در اولویت است. به همین دلیل می‌توان برای بدنه از رنگ‌های مشکی مگنتیک، سفید صدفی و یا نوک مدادی، یکی را انتخاب کرد. در حالی که از نظر کلی، فرقی بین بدنه این سری با دیگر مدل‌های مورانو نیست اما وجود قطعات بدنه به رنگ مشکی، باعث متمایز شدن این مدل می‌شود. رینگ‌ها با سایز ۲۰ اینچ و به رنگ مشکی، فقط در زیر این مدل قرار خواهند گرفت. حتی کف پایی‌های این سری نیز به رنگ تیره مشکی هستند و البته نوشته Midnight Edition نیز روی آنها دیده می‌شود. آینه های جانبی، باربند اسپرت سقفی، رکاب‌های زیر درب‌ها، دیفیوزر زیر سپر عقب و سپر جلو نیز به رنگ مشکی هستند. در گوشه درب عقب نیز نوشته و لوگو Midnight Edition قرار دارد. جلوپنجره نیز برای دادن نمایی خاص‌تر به این مدل، به رنگ مشکی و با فرم V شکل طراحی شده است.
امکان سفارش قطعاتی برای محافظت بیشتر از برخی قسمت‌های بدنه نیز وجود دارد. برای مثال می‌توان برای لبه ورودی صندوق بار، نوار کرومی یا مشکی سفارش داد و یا لبه درب‌ها را با نوارهای همرنگ بدنه، پوشاند تا در حین باز کردن درب‌ها و برخورد با اجسام، دچار خرابی رنگ نشود. دقت کمپانی به این موارد تا جایی است که حتی برای محافظت پادری‌های اتاق و نوشته‌های آنها نیز می‌توان لایه محافظ شفاف سفارش داد. نیسان برای این مدل حتی به جزییاتی مثل بکسل بند و قلاب آن، قاب روی دیفیوزر سپر عقب، قاب پلاک و… نیز فکر کرده است.

طراحی داخلی

کابین مورانو میدنایت ادیشن 2022

در داخل اتاق نیز به خوبی به جزییات دقت شده است. از کف پایی‌های مشکی رنگ با لوگوی Midnight Edition تا پادری‌های روی رکاب که همین نوشته را روی خود دارند. در بخش بارگیر عقب نیز می‌توان کف پایی‌هایی برای جلوگیری از آسیب دیدن فرش آن بخش و همچنین نصب تور محافظ بار، سفارش داد. ضمن اینکه برای افرادی که دنبال ساماندهی بهتر وسایل خود هستند، یک جعبه چند قسمتی بدون درب نیز قابل خریداری و سفارش است. نیسان برای افرادی که ظرافت بیشتری می‌خواهند، آینه داخل اتاق به صورت بدون فریم و یا محافظ‌های کرومی برای پدال‌ها نیز در نظر گرفته است. از آنجایی که داخل اتاق از چرم پوشیده شده است و این پوشش نیاز به مراقبت‌های خاص خود دارد، می‌توان بسته‌ای شامل پارچه و پدهای نظافتی مخصوص به همراه مایعات سازگار با چرم و یک سری لوازم دیگر نیز خریداری کرد.

نتیجه گیری

طراحی پشتی مورانو میدنایت ادیشن ۲۰۲۲

نسخه میدنایت ادیشن مورانو که استفاده از رنگ مشکی در برخی قسمت‌های آن، باعث تمایز این مدل با دیگر مدل‌ها می‌شود، از نسخه‌های خاص این شرکت است که برای دیگر خودروهای این خودروساز نیز در دسترس است. این خودرو به دو صورت تک و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و از نظر مشخصات فنی، تفاوتی با دیگر مدل‌هایش ندارد.
نیسان برای این خودرو امکانات خاصی نیز تدارک دیده است که بیشتر برای افرادی که به دنبال طبیعت‌گردی و ماجراجویی هستند، کاربرد دارد. برای مثال می‌توان چادر مسافرتی، باربند مخصوص دوچرخه و اسکی در روی سقف و یا پشت اتاق، باربند آفرودی، سبد روی سقف برای بارگیری قطعات و لوازم بزرگتر، باربند مخصوص تخته موج سواری نیز سفارش داد. افرادی که فضای صندوق آنها مناسب نیست، یک باکس روی سقف نیز می‌توانند خریداری کنند که این قطعه نیز مثل دیگر افزودنی و آپشن‌های قابل خریداری به رنگ مشکی است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: علیرضا داودی