معرفی نسل بعدی اینفینیتی QX60 مونوگراف!

۱۲ فروردین ۱۴۰۰ معرفی نسل بعدی اینفینیتی QX60 مونوگراف!

برند اینفینتی (Infiniti) که به تولید خودروهای لوکس و و زیبا معروف است، چندی پیش با رونمایی از مدل اولیه نسل بعدی یکی از جدیدترین محصولاتش، یعنی اینفینیتی QX60 مونوگراف (Infiniti QX60 Monograph)، به انتظار طرفداران خود پایان داد. برخی عقیده جالبی  درباره این مدل جنجالی دارند. آن‌های معتقد هستند که طراحی بهتر و به روز شده و ایجاد تغییراتی در نسبت‌ها و اندازه، QX60 را از جوجه اردک زشت به یک قوی زیبا تبدیل کرده است. با این حال، اینفینتی QX60 شاسی بلند یکی از مهم‌ترین محصولات بازار امروز ما محسوب می‌شود. این مدل نسبت به شاسی بلندهای برندهای رقیبش، هر ساله فروش بیشتری دارد. به نظر می‌رسد که ورژن مونوگراف، یعنی نسل بعدی QX60، یک کراس‌اوور متوسط خواهد بود. طراحی مونوگراف، دریچه‌ای رو به آینده درخشان صنعت خودروسازی است.

آیا این طراحی نهایی است؟طراحی ظاهری اینفینیتی x60

البته بهتر است بر روی مونوگراف تنها به عنوان یک مدل اولیه حساب کنیم، نه مدلی که آماده ورود به خط تولید است، چرا که هنوز ممکن است دچار تغییراتی شود. البته اینفینتی معتقد است که طراحی اصلی این نسل جدید که در سال آینده به طور رسمی رونمایی خواهد شد، به همین گونه خواهد بود. مونوگراف شباهت زیادی به شاسی بلندهای جذاب بازار دارد، گویی از همان عناصر برای ساخت و طراحی‌اش استفاده شده است. بنابراین تا حدودی می‌توانیم ظاهر مدل نهایی را حدس بزنیم.

طراحی بیرونی اینفینیتی QX60

نمای عقب اینفینتی x60

QX60 فعلی به دلیل داشتن شیشه‌های بزرگ، شباهت زیادی به یک مینی ون دارد. از طرفی دیگر، مونوگراف نسبت به نسل پیشین خود، بیشتر به یک شاسی بلند اصیل شباهت دارد. جلو پنجره آن به یک کتپوت نسبتا افقی ختم می‌شود. محور چرخ طولانی و شکل شیشه‌های آن، طراحی و ظاهری رسمی و سنتی شکل به این مدل بخشیده است. البته که شباهت‌ها و تاثیراتی که مدل لینکلن هوانورد (Lincoln Aviator) بر روی دیزاین این اینفینیتی جدید داشتته را نمی‌توان نادیده گرفت. با این حال، می‌توان نتیجه گرفت که این نسل جوان‌تر نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. ظاهر این مدل جذاب، بسیار عضلانی و قدرتمند به نظر می‌رسد. طراحی تا حد زیادی، بر روی افزایش پهنا تمرکز داشته است. چرخ‌های بزرگ، فضای داخل گلگیرها را به خوبی پر کرده و بر تنومندی این مدل تاکید می‌کنند.
در بین قوس‌های گلگیرها، خط عمودی زیبای وجود دارد که از چند اینچ پایین‌تر از گلگیر جلویی آغاز شده و پیش از رسیدن به گلگیر پشتی، محو می‌شود. این خط ظریف شخصیت بسیار خاصی به ظاهر بخشیده است. به گفته اینفینیتی، دلیل در نظر گرفتن این خطوط برای بدنه، بخشیدن ظاهری مغرورتر، بلند قامت‌تر و شاهانه‌تر است. البته این که این خطوط به گلگیرها نمی‌رسند، کمی به اصطلاح اعصاب طرفداران را خرد کرده است.

از بخش پشتی که شکلی برازنده و قابل قبول دارد، نمی‌توان چندان ایرادی گرفت. پلاک در جای درستی قرار گرفته است. سایه‌های تیره‌تری که در بخش پشتی وجود دارند و از یک گوشه به گوشه دیگر می‌رسند، باعث می‌شوند که پهنا بیشتر به نظر برسد. این سایه‌ها در بخش بالایی و پایینی لوگو هم وجود دارند. چراغ‌ها هم کمی شبیه به بال هستند. باید اعتراف کنیم کهخ طراحی مونوگراف بسیار تمیز است.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های مونوگراف، به قطع نور آرایی آن است. در LED‌ها، چراغ پشتی و پراغ عقبی، ویژگی جدیدی به نام کلید دیجیتال پیانو تعبیه شده است. این ویژگی با خطوطی عمودی و شفاف، لامپ‌های روشنایی روز را جدا می‌کند.

شیشه‌های بزرگ استفاده شده در طراحی این محصول، ظاهری شبیه گلخانه به آن می‌بخشد. در دیزاین مونوگراف از تم‌های ژاپنی جالبی استفاده شده است. یکی از برجسته‌ترین این تم‌ها، بافت جلوپنجره است که اشکال اوریگامی ژاپنی الهام گرفته. طراحی بخش ورودی هوا به جلوپنجره، عجیب اما گیرا و جذاب است. البته شاید با دیدن آن به یاد جلوپنجره لکسوس بیافتید.

اینفینتی می‌گوید که سقف پانورامیک مونوگراف، مانند یک کیمونو (لباس سنتی ژاپنی) تا می‌شود!

طراحی داخلی

طراحی داخلی اینفینتی x60

متاسفانه تصاویر موجود از این مدل جدید، تنها به طراحی بیرونی مربوط شده و عکسی از فضای داخلی آن در دسترس نیست. با این حال با الگو قرار دادن QX50 فعلی که یک شاسی بلند جمع و جور است، می‌توان به نتایج منطقی رسید. به احتمال زیاد، صفحه سرگرمی مونوگراف InTouch است. برای صندلی‌ها هم احتمالا از چرمی مرغوب و برای دسته‌ها هم چوب جیر در نظر گرفته شده است.

پیشرانه اینفینیتی QX60

خبر بد بعدی این است که از مشخصات پیشرانه مونوگراف، اطلاعاتی در دست نداریم. شاید QX60 تصمیم بگیرد که موتور 3.5 لیتری V6 خود را به برادر کوچک‌ترش ببخشد. امیدواریم که برای انتخاب پیشرانه، اینفینیتی درست و منطقی تصمیم گرفته و طرفداران چشم به راه خود را ناامید نکند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان