نیسان آلتیما 2019، تیر نیسان در قلب جوانان

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ نیسان آلتیما 2019، تیر نیسان در قلب جوانان

محصولات خودروساز ژاپنی نیسان در کشور ما همواره از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و در این میان خودروهای کلاس سدان‌ نیسان جایگاه ویژه‌ای در اذهان مشتریان ایرانی برای خود باز کرده‌اند؛ به ویژه نیسان ماکسیما و نیسان تیانا توانسته‌اند خاطره‌ای خوش و نامی نیک از برند نیسان در ذهن مشتریان ایرانی بکارند.

یکی دیگر از سدان‌هایی که برند نیسان در بازارهای جهانی عرضه کرده و مورد استقبال گسترده مشتریان در اکثر کشورها قرار گرفته نیسان آلتیما است که از سال ۱۹۹۲ به عنوان یک سدان میان سایز در سبد تولیدات این کمپانی جای گرفت. نیسان آلتیما تاکنون در قالب شش نسل به بازارهای مختلف راه پیدا کرده که در این میان هیچکدام از آنها نتوانستند به صورت گسترده روانه بازار ایران شوند.

نسل ششم نیسان آلتیما از سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه خودرو نیویورک برای نخستین بار به نمایش درآمد و در قالب مدل ۲۰۱۹ به دست مشتریان رسید و ما در ادامه این مطلب نیسان آلتیما ۲۰۱۹ را از جنبه‌های ظاهری و فنی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طرح بدنه فوق‌العاده شیک و اسپرت

نیسان آلتیما به عنوان یک سدان سایز متوسط خانوادگی در نسل ششم خود از لحاظ طراحی ظاهری بسیار تهاجمی عمل کرده و سعی در به دست آوردن دل مشتریان جوان‌تر دارد که به نظر می‌رسد در این زمینه کاملا موفق ظاهر شده است. طراحی بدنه نیسان آلتیما ۲۰۱۹ به وضوح از برادر آن یعنی نیسان ماکسیما الگو گرفته و از همان زبان طراحی در اینجا نیز بهره برده شده که نتیجه کار چیزی جز خلق یک سدان بسیار شیک، جذاب و اسپرت از آب در نیامده است.

نیسان آلتیما ۲۰۱۹ نسبت به مدل پیشین دارای بدنه‎ای کشیده‌تر، کم ارتفاع‌تر و با پهنای بیشتر است که نشان از توجه طراحان به نیازهای مشتریان جوان جهت خلق خودرویی اسپرت دارد. در قسمت جلو از چراغ‌های کشیده با حالتی خشن و تهاجمی استفاده شده که جوانب جلوپنجره بزرگ نیسان مزین به نوارهای کرومی اصطلاحا دندان خرگوشی را به تسخیر خود درآورده و وجهه‌ای کاملا زیبا به چهره این محصول بخشیده است. طراحی سپر نیز در هماهنگی کامل با سایر المان‌ها ظاهر شده و نمای روبرو نیسان آلتیما ۲۰۱۹ را از هر لحاظ تهاجمی و ستیزه جویانه‌تر ساخته است.

فرم دهی و حجم پردازی روی بدنه به بهترین نحو صورت پذیرفته و به طور کل بدنه نیسان آلتیما را به یک ورزشکار میان وزن شبیه کرده است. در قسمت پشت شاهد به‌کارگیری چراغ‌هایی شبیه نیسان ماکسیما نسل جدید هستیم که می‌توان آن را امضای زبان طراحی جدید سدان‌های نیسان در کنار نوار مشکی رنگ روی ستون c  دانست. در مجموع می‌توان بیان داشت که طراحی ظاهری بدنه نیسان آلتیما ۲۰۱۹ به نحوی صورت پذیرفته که ضمن جذب خانواده‌ها و مشتریان مسن‌تر، سلیقه اقشار جوان‌تر را نیزبه بهترین نحو در نظر گرفته است و به نظر می‌رسد مشتریان کم سن و سال‌تر از این محصول استقبال بیشتری در قیاس با گذشته به عمل آورده باشند.

 

نمای عقب نیسان آلتیما 2019

جادوی طراحی داخلی نیسان آلتیما ۲۰۱۹

کابین نیسان آلتیما ۲۰۱۹ از سبک طراحی بسیار جذاب و آینده نگرانه سود می‌برد که با نگاه به نوع طراحی داشبورد می‌توان به خوبی به این قضیه پی برد. نمایشگر برافراشته در بالای دریچه‌های تهویه حالتی آشنا داشته و پیش از این در محصولات سایر برندها نیز مشابه آن دیده شده است. غربیلک فرمان دی-کات از فرمی کاملا اسپرت و خوشایند سود می‌برد که به همراه چینش اجزای پنل کیلومترشمار، حس و حال راننده را از نشستن پشت فرمان این خودرو به طرز مطلوبی ارتقا خواهد بخشید.

تونل نسبتا حجیم جعبه‌دنده نیز فضای اختصاصی مناسبی میان صندلی‌های سرنشینان جلو رقم زده است. کیفیت متریال داشبورد و رودری‌ها در نوع خود بسیار مناسب بوده و پس از لمس آنها حس مطلوبی در ذهن شکل خواهد گرفت. صندلی‌های جلو از نوع به اصطلاح ضد جاذبه بوده و ویژه رانندگی‌های طولانی ساخته شده است تا خستگی کمتری به بدن سرنشینان منتقل کند. فضای صندلی‌های عقب نیز گرچه نسبت به رقبا چندان محدود نیست اما با این حال احتمالا افراد بلندقد از ناحیه فضای پا و سر محدودیت‌هایی را تجربه خواهند کرد. صندوق عقب نیز ۴۳۶ لیتر فضا را در اختیار لوازم کاربران قرار خواهد داد که در سطح متوسط ارزیابی می‌شود.

به عنوان جمع بندی در پایان این بخش نیز باید اعلام کنیم که کابین نیسان آلتیما ۲۰۱۹ از لحاظ طراحی سنگ تمام گذاشته و به راحتی می‌تواند خرسندی مشتریان را نسبت به خود جلب سازد. از لحاظ کاربردی هم به جز محدودیت‌های نسبی که برای سرنشینان بلندقد در ردیف عقب وجود دارد، نمی‌توان عیب و ایراد اساسی دیگری به کابین این خودرو نسبت داد.

طراحی داخلی نیسان آلتیما 2019

تجهیزات رفاهی ایمنی و دیگر هیچ

نیسان آلتیما ۲۰۱۹ در قالب پنج تیپ یا تریم- لِوِل به دست مشتریان در بازارهای بین‌المللی رسیده است؛ تیپ S و SR و SV و SLو پلاتینیوم که در ادامه به امکانات نسخه فول آپشن پلاتینیوم اشاره خواهیم کرد:

ورود بدون کلید، چراغ‌های اتوماتیک، رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی، دوربین دید عقب، هشدار تصادف از جلو و عقب، تودوزی چرمی، نمایشگر لمسی مرکزی، بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو، رادیو ماهواره‌ای، چهار پورتUSB ، سیستم تعلیق با تنظیمات اسپرت، پدال شیفتر، چراغ‌های LED جلو، دیلایت، فرمان با روکش چرمی، اسپویلر عقب، تریم فیبر کربن، سانروف، مه شکن‌های جلو و عقب، نور بالای خودکار، گرمکن صندلی و آینه‌ها، هشدار انحراف از مسیر، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، سیستم خودفرمان‌دهی، استاپ– استارت، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، صندلی‌های عقب تنظیم شونده برقی، رهیاب، دوربین ۳۶۰ درجه.

قلب تپنده توربوشارژ به همراه پیشرانه تنفس طبیعی

نیسان آلتیما به صورت استاندارد به یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری مجهز شده که قادر است ۱۸۸ اسب بخار قدرت و 244 نیوتن متر تولید کند و این میزان را توسط یک گیربکس سی وی تی به سوی محور جلو ارسال نماید. همچنین یک پیشرانه توربوشارژ ۲ لیتری نیز برای این محصول در نظر گرفته شده که ۲۴۸ اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید خواهد کرد و از گیربکس سی وی تی جهت انتقال نیرو استفاده می‌کند. سامانه تمام چرخ محرک نیز برای برخی تریم‌های این محصول در نظر گرفته شده است. میانگین مصرف سوخت پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی برابر با 8.4 (در شهر) و 6 لیتر در 100 کیلومتر (در جاده) است. این رقم برای پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ معادله 9.4 شهر و 7 لیتر (برای جاده) خواهد بود.

مزایا و معایب آلتیما 2018، از طراحی جذاب تا پیشرانه کم توان

نیسان آلتیما از نقاط قوتی نظیر: عملکرد فنی مطلوب پیشرانه، مصرف سوخت مناسب، کارایی مطلوب جعبه دنده، صندلی‌های بسیار راحت، طراحی ظاهری جذاب و اسپرت و امکان سفارش پکیج رانندگی نیمه خودکار اشاره کرد. از سوی دیگر سیستم تمام چرخ محرک تنها با پیشرانه کم‌توان‌تر ارائه شده و کابین نیز در بخش عقب با محدودیت‌هایی از لحاظ فضا و گنجایش روبرو است.

طراحی ظاهری نیسان آلتیما 2019

وضعیت فروش نیسان آلتیما در بازار خودرو بین الملل

نیسان آلتیما یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت نیسان به حساب آمده که در قامت یک سدان میان سایز به ویژه در کشورهای آمریکای شمالی از فروش مطلوبی برخوردار بوده و با ارائه یک سواری راحت و اسپرت، توانسته نیازهای مشتریان این گونه خودروها را به خوبی برآورده سازد. این محصول در کشورهای دیگر نیز از محبوبیت مناسبی برخوردار بوده و با قیمت حدود ۲۴ تا ۳۵ هزار دلار به فروش می‌رسد. نیسان آلتیما 2019 در قیاس با برخی محصولات کره‌ای گزینه مطلوب‌تری برای رفع نیاز مشتریان سدان‌های میان سایز شهری به شمار می‌رود.

 

نویسنده: حسین باباپور