نیمبوس هِیلو؛ خودرو برقی مقرون به صرفه

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ نیمبوس هِیلو؛ خودرو برقی مقرون به صرفه

حالا دیگر همگی ایمان آورده ایم که آینده صنعت خودروسازی الکتریکی است و این روزها کمتر کسی را پیدا می‌کنید که این حقیقت را منکر شود. در میان انواع و اقسام مدل‌های الکتریکی جذاب و رنگارنگ، سه چرخه‌ای مانند Nimbus Halo پیدا می‌شود که بر خلاف تمامی بی توجهی‌ها، می‌تواند ناجی آینده ما باشد.

چه کسی می‌گوید که آینده خودروهای الکتریکی لزوما در مشت سدان‌ها، کراس اوورها و شاسی بلندهای بازار است؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که با بالا رفتن جمعیت و شلوغ‌تر شدن شهرها و به طبع با سنگین‌تر شدن ترافیک، هر کدام از ما به یک «نیمبوس هیلو» نیاز خواهیم داشت؟

نیمبوس هیلو چیست؟

نیمبوس هیلو یک سه چرخه محفظه دار و سر بسته است. در حقیقت این وسیله نقلیه، رسما یک موتورسیکلت سه چرخ محسوب می‌شود اما با یک تفاوت بزرگ؛ ویژگی‌های ایمنی نیمبوس هیلو، هیچ تفاوتی با یک خودرو معمولی ندارد.

نیمبوس دوست داشتنی کوچک و جمع و جور است، بنابراین در ترافیک شهرهای بزرگ و شلوغ، مانند موهبتی از سوی خداست. طبعا به دلیل اندازه کوچکی که دارد ارزان است و نگهداری و تعمیر آن، خرج زیادی روی دستتان نمی‌گذارد. حتی قیمت خرید آن از بسیاری از دوچرخه‌های الکتریکی که این روزها در بازار می‌بینیم به طرز قابل توجهی کمتر است، با این که دقیقا امکانات یک خودرو را دارد. یکی از نکاتی که در لحظه اول توجه ما را جمع کرد، قابلیت تغییر زاویه این سه چرخه در پیچ‌ جاده‌ها و خیابان‌ها بود.

روزی که هیلو به بازار برسد، با قیمت کم و امکانات پیشرفته‌ای که دارد، تمامی معادلات برندهای خودروسازی بزرگ را بر هم می‍زند! نیمبوس قصد دارد دو مدل مختلف از این سه چرخه که هنوز از راه نرسیده ناجی صنعت خودروهای الکتریکی نام گرفته است، تحویل دهد. نام یک نسخه هیلو و نام ورژن دیگر X خواهد بود.

بزرگ ترین تفاوت Halo و X

قطعا بین این دو مدل تفاوت‌هایی وجود دارد، اما نکته مهمی که این دو را از یک دیگر متمایز می‌کند، فیبر کربنی است که در مدل X وجود دارد. درصد فیبر کربن این مدل، طیف و سرعت X را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود این سه چرخه تخم مرغی مانند یک خودرو معمولی ایمن، راحت و برای رفت و آمدهای روزمره مناسب باشد.

به طور همزمان، دو سرنشین (یک راننده و یک مسافر) می‌توانند از هیلو استفاده کنند، البته باید هشدار دهیم که قطعا صندلی پشتی (صندلی مسافر) کم جا و تنگ خواهد بود. به گفته نیمبوس، بر خلاف آنچه که افراد درباره خودروهای کوچک تصور می‌کنند، شما به راحتی می‌توانید خریدهای خود را در این سه چرخه قرار داده و از فروشگاه به خانه ببرید.

این سه چرخه چه امکاناتی خواهد داشت؟

در داخل کابین، درست مانند کابین‌ خودروهای معمولی، راننده و سرنشین دیگر هیلو می‌توانند به صورت دلخواه، از سیستم گرمایشی و سرمایشی پیشرفته و مجهز، یک صفحه نمایش اطلاعات / سرگرمی و اسپیکرهای بلوتوثی استفاده کنند.

شاید این سه چرخه دوست داشتنی و با نمک به راحتی خودروهای معمولی که هر روز با آن‌ها سر و کار داریم نباشد، اما با توجه به هدفی که برای آن طراحی شده است، کارتان را به راحتی راه می‌اندازد. این هدف چیزی نیست جز فرار از ترافیک و به جان خریدن دردسر پیدا کردن یک جای پارک مناسب!

نیمبوس هیلو؛ پاک تر از هر خودرو الکتریکی دیگر

هیچ می‌دانستید که میزان پاکی این سه چرخه سه برابر خودروهای الکتریکی امروز بازار است؟ از آنجایی که این محفظه تخم مرغی تنها به اندازه یک موتورسیکلت فضا می‌گیرد، از لحاظ باتری و قدرت نیز بهینه‌تر است.

نیروی لازم برای حرکت این نیمبوس کوچک از یک باتری 8.1 کلیووات ساعتی تامین می‌شود و در صورت دلخواه می‌توانید این پک را با یک باتری 12.4 کیلووات ساعتی تعویض کرده و طیف آن را گسترش دهید. همچنین هیلو با بیشینه سرعت 80 کیلومتر بر ساعت و مدل X نیز با بالاترین سرعت 145 کیلومتر بر ساعت وارد بازار خواهند شد.

زمانی که این وسیله نقلیه کوچک به کوچه‌ها و خیابان‌ها برسد، می‌توانید یکی برای خود خریداری کرده و یا یک دستگاه از را در مواقع نیاز کرایه کنید. در صورت کرایه می‌توانید به راحتی به ایستگاه‌های شارژ و پارکینگ‌های رایگان دسترسی داشته باشید.

قیمت و تاریخ ورود به بازار

پیش بینی می‌شود که نیمبوس هیلو دوست داشتنی و همتای دیگر آن، یعنی X، در بازه زمانی بین اواسط تا اواخر سال میلادی آینده به دنیای شلوغ و پر رفت و آمد این صنعت قدم بگذارند. قیمت در نظر گرفته شده برای این سه چرخه برقی، تنها 6 هزار و 420 دلار است.

 

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان