نیو کمپانی؛ پروژه مشترک هوندا و سونی

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ نیو کمپانی؛ پروژه مشترک هوندا و سونی

در عصر خودروهای برقی، اتصال و ارتباط وسایل نقلیه با یکدیگر روز به روز بیشتر می‌شود، در همین شرایط خودروسازان به دنبال شراکت و همکاری با غول‌های فناوری هستند تا استفاده از آپشن‌ها و امکانات جدید ماشین را برای راننده و سرنشینان راحت‌تر کنند و همچنین سرعت طراحی و تولید محصولاتشان را افزایش دهند.

فورد و گوگل دستاوردهایی در زمینه خودروهای متصل داشته‌اند. گروه خودروسازی استلانتیس سال گذشته قراردادی را با کمپانی فاکسکان، تولیدکننده آیفون اپل منعقد کرده تا از فناوری‌های این شرکت در خودروهایش استفاده کند.

شراکت خودروسازان بزرگ و غول‌های فناوری به همین جا ختم نمی‌شود و هوندا به تازگی خبر از قرارداد بزرگی با شرکت سونی داده است. این دو کمپانی ژاپنی قصد دارند تا با سرمایه‌گذاری مشترک، شرکت جدیدی را با نام نیو کمپانی (New Company) تاسیس کنند و خودروهای برقی را در این شرکت طراحی و تولید کنند.

خودروهای برقی نیو کمپانی

هوندا E

هوندا و سونی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که هدف آن طراحی و توسعه نسل جدیدی از وسایل نقلیه است. با توجه به اینکه فعلا هوندا هیچ خودرو برقی در بازارهای بزرگی مثل آمریکا عرضه نمی‌کند، این اتحاد استراتژیک می‌تواند سرعت خودروساز ژاپنی برای تولید ماشین‌های الکتریکی را بیشتر کند.

هر چند ژاپنی‌ها در حال حاضر هوندا آکورد هیبرید و CR-V هیبرید و خودرو برقی هوندا E را در فهرست محصولاتشان دارند. انتظار می‌رود که اولین خودرو برقی نیو کمپانی در سال ۲۰۲۵ معرفی و رونمایی شود.

خبر این همکاری، تاییدی بر صحبت‌های یکی از مدیران سونی است که گفته بود این شرکت به دنبال شرکایی برای پروژه خودروهای برقی است. در آغاز سال ۲۰۲۲، شاسی‌بلند برقی سونی ویژن اس ۰۲ در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ رونمایی شد و سال گذشته هم مدل سدان برقی سونی ویژن S در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ معرفی شده بود.

سونی ویژن اس

شراکت هوندا و سونی توانایی تولید وسایل نقلیه خودروساز ژاپنی و تخصص غول فناوری در حوزه فناوری‌های سرگرمی، ارتباطات و تصویر را در کنار هم قرار می‌دهد.

به گفته توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا «هدف شرکت جدید، پیشرو بودن در زمینه نوآوری، توسعه و گسترش صنعت خودرو در سراسر جهان است. اگرچه سونی و هوندا شباهت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، اما در دو حوزه مختلف فعالیت می‌کنند. بنابراین، این اتحاد نقاط قوت شرکت‌ها را با هم ترکیب می‌کند و منابع بیشتری را برای پیشرفت در حوزه خودرو فراهم می‌آورد.»

در حالی که سونی پلتفرم خدمات خودرویی نیو کمپانی را طراحی می‌کند، هوندا اولین خودرو برقی خود را به بازار می‌فرستد. سپس، فعالیت نیو کمپانی در حوزه برنامه‌ریزی، طراحی، توسعه و فروش خودروهای برقی آغاز می‌شود.

مدیران سونی نیز با خوشبینی به همکاری با هوندا نگاه می‌کنند. کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی گفت: «هوندا تجربه و موفقیت‌های زیادی در صنعت خودرو دارد و هدف سونی این است که وسایل نقلیه را جدید را به ابزاری کاربرپسند تبدیل کند. تا سه سال آینده، خودروهای برقی نیو کمپانی عرضه خواهد شد و با محصولات تسلا، فولکس واگن و تویوتا رقابت می‌کند.»

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو