محبوب‌ ترین نسل های هامر

۲۵ دی ۱۳۹۹ محبوب‌ ترین نسل های هامر

هامر (Hummer) عظیم الجثه اما دوست داشتنی. هموراه به عنوان یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای آمریکا شناخته می‌شود. این SUV قدرتمند فعالیت خود را در ارتش آمریکا آغاز کرد و پس از گذشت چند سال به قدری محبوب شد که مردم خواستار ورود آن به شهرها شدند.

بنابراین کمپانی هامر تصمیم گرفت که این شاسی بلند بزرگ و سپس ورژن‌های کوچک‌تری از آن را در اختیار خریداران قرار دهد. حتی سلبریتی‌ها و افراد معروف هم عاشق هامر شدند. یکی از معروف‌ترین مدل‌های این شاسی بلند، محصولی است که به آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) تعلق دارد و کلمه ترمیناتور (Terminator) بر روی بدنه آن می‌درخشد. با این حال لازم است بدانید که برخی از مدل‌های هامر نسبت به نسل‌های دیگر، محبوبیت بیشتری دارند.

هامر  (Hummer H2)

هامر  (Hummer H2)

مدل H2 در سال 2003 به بازار آمد و از همان بدو ورود، بزرگ‌ترین و باحال‌ترین خودرو لقب گرفت. H2 همیشه تشنه سوخت و بنزین بود. امروزه اگر خودرویی مصرف سوخت بالایی داشته باشد از بازار طرد می‌شود، اما در آن زمان به دلیل پایین بودن قیمت سوخت و رشد روز افزون اقتصاد در دنیا، این موضوع عیب محسوب نمی‌شد. با این که H2 سریع‌ترین مدل زمان خودش نبود، اما از آنجایی که کابین و صندلی‌های راحتی داشت و رانندگی با آن بسیار آسان و لذت بخش بود، بین سلبریتی‌ها معروف شد.

هاموی

(Humvee)

هاموی (Humvee)

هاموی دوست داشتنی و پیر، جد بزرگ تمامی هامرهای امروزی است که در بازار و تاریخ صنعت خودروسازی می‌بینیم. در واقع این ماشین علاوه بر محبوب بودن، یکی از مهم‌ترین هامرهای دنیا محسوب می‌شود. این شاسی بلند به دلیل عملکرد خوب و به همراه داشتن ویژگی‌های آفرودی توسط AM جنرال (AM General) به ارتش آمریکا معرفی و از آن پس عزیز دل همگان شد.

هامر H3 مسابقه‌ای راد هال

(Rod Hall’s Racing H3)

هامر H3 مسابقه‌ای راد هال

راد هال به عنوان یکی از افسانه‌ای ترین قهرمانان مسابقات باجا 1000 (Baja 1000) شناخته می‌شود. او اکثر این مسابقات را برنده شده است. فرزندان او از طرفدارن پر و پا قرص مدل‌های H1 و H2 بودند، بنابراین او تصمیم گرفت که با یک هامر H3 در این مسابقات شرکت کند. این مدل با سلقیه خود او شخصی سازی شد.

هامر

(Hummer H3)

هامر  (Hummer H3)

مدل H3 به مدت چهار سال، یعنی از سال 2006 تا سال 2010 در بازار حضور پررنگی داشت. موتور این هامر غول پیکر 242 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد و قدرت را از طریق گیربکس H3 به هر چهار چرخ منتقل می‌کرد. در حالی که قابلیت‌ آفرودی آن رقیب نداشت، کابینش بسیار لوکس و باکلاس بود. از لحاظ مصرف سوخت، این مدل از H2 عملکرد بهینه‌تری داشت.

هامر

(Hummer H1)

هامر  (Hummer H1)

H1 اولین مدلی بود که AM جنرال به عنوان ورژن شهری این سری شاسی بلندهای محبوب ارائه کرد. این مدل پیش از خریداری شدن کمپانی توسط جنرال موتورز (General Motors) در سال 1999 ساخته شد. H1 کاملا مطابق سلیقه مشتریان آمریکایی طراحی و ساخته شد بود، چرا که نماد قدرت خالص بود. از دیوار راست بالا می‌رفت و آب را می‌شکافت. در زمان خودش، این هامر از همه رقبا محبوب‌تر بود و حدودا 12 هزار دستگاه از آن در طول عمرش ساخته شد.

هامر

(Hummer HX)

هامر  (Hummer HX)

HX یک هامر تمام الکتریکی بود که متاسفانه به بازار جهانی نرسید و تنها در لندن به فروش رفت. نکته جالب اینجاست که هامر یک محصول تمام عیار و اصیل آمریکایی است، اما این ورژن از آن حتی در آمریکا هم دیده نشد، چرا که سازنده آن جنرال موتورز نبود. این ماشین الکتریکی غول پیکر توسط کمپانی «ماشین الکتریکی من» (My Electric Vehivle/MEV) و تحت لیسانس کمپانی آمریکایی مادر ساخته شد.

هامر H2 لیموزین

(Hummer H2 Limo)

هامر H2 لیموزین

تا به حال یک شاسی بلند لیموزین دیده بودید؟ یک هامر لیموزین چطور؟ این ماشین‌های بزرگ و عجیب، معمولا قبل و بعد مراسم‌های بزرگ به چشم می‌خورند. حدودا 20 سرنشین می‌توانند به سادگی و به راحتی با این هامر سفر کنند. سقف آن بلند و روکش صندلی‌ها از جنس چرم است، بنابراین حتی می‌توان در آن یک مهمانی تمام عیار برگزار کرد. البته دلتان را صابون نزنید، چرا که این هامر دیگر تولید نمی‌شود.

هامر H3 آلفا

(H3 Alpha)

هامر H3 آلفا

قطعا در بازار شاسی بلندهای پرسرعت‌تری حضور داشته و دارند، اما به هیچ کدام در آفرود به پای این غول بی شاخ و دم نمی‌رسند. تقریبا هیج مانع، سد و مسیر سختی برای H3 آلفا وجود ندارد، گویی این کلمات برایش معنی نشده باشند. با این حال، یکی از لوکس‌های زمان خودش به حساب می‌آید. حتی یک راننده بی تجربه هم می‌تواند لذت رانندگی آفرود را با این محصول جذاب را بچشد. موتور V8 و قدرتمند آن مانند یک آتشفشان خفته در زیر کاپوت، در انتظار و آماده استارت و غرش است.

هاموی

(NXT 360 Humvee)

هاموی  (NXT 360 Humvee)

این ماشین به اندازه دیگر خواهر و برادرهای خود خوش شانس نبود. هاموی Nxt 360 در پاریس و در سال 2018 رونمایی شد، اما از بخت بدش در گیر و دار پیچیدگی‌ها و بدشانسی‌ها گم شد. موتور توربو-دیزل این هاموی برای ماجراجویی‌های آفرودی بسیار مناسب بود. این هاموی به طوری طراحی شده است که در صورت بر خورد سربازان سرنشین با بمب‌های کنار جاده‌ای، آسیب‌ به آن‌ها را تا حد ممکن کم می‌کند.

هامر H1 آلفا

(H1 Alpha)

هامر H1 آلفا

این هامر بهترین H1 بازار و تاریخ است. این مدل کم یاب در سال 2006 تولید و تنها 693 دستگاه از آن ساخته شد. موتور آن یک Duramax V8 بود. H1 آلفا نخستین هامری بود که جعبه دنده اتوماتیک داشت، بنابراین بسیار برای کمپانی سازنده‌اش مهم است.

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان