هک شدن اطلاعات کاربران آئودی و فولکس واگن

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ هک شدن اطلاعات کاربران آئودی و فولکس واگن

رابطه نه چندان مطلوب کمپانی فولکس واگن با سیستم‌های نرم افزاری، بار دیگر برای این غول خودروسازی آلمانی دردسرساز و باعث هک شدن اطلاعات سه میلیون کاربر و خریدار شده است.

بر کسی پوشیده نیست که فولکس واگن آلمانی، رابطه خوبی با سیستم‌های نرم افزاری ندارد. این موضوع 6سال پیش در ماجرای آبروریزی و افشاگری دیزل گیت نمود علنی پیدا کرد. به نظر می‌رسد که این تجربه ناگوار و تلخ و تبعات آن برای این برند درس عبرت نشده، چرا که حالا به دلیل سیستم‌های امنیتی ضعیف، اطلاعات بیش از سه میلیون کاربر فلوکس واگن و برند آئودی (زیرمجموعه دیگر این برند نام آشنا) لو رفته است.

داستان باگ‌های نرم افزاری و امنیتی کمپانی فولکس واگن و محصولاتش موضوع جدیدی نیست. زمانی که هشتمین نسل از خانواده محبوب فولکس واگن گلف قدم به بازار گذاشت، پر از باگ‌های مختلف بود. حتی هاچ‌بک ID.3 هم با مشکلات کوچک و بزرگی به بازار آمد، به همین دلیل پس از مدت کوتاهی از رده و خط تولید کنار رفت. اما این بار اوضاع متفاوت و مشکلات بسیار جدی‌تر از گذشته است.

نمایی از کابین فولکس واگن ID.3

گزارش جدید CNN نشان می‌دهد که نفوذ هکرها به پایگاه اطلاعاتی این دو خودروساز آلمانی، باعث فاش شدن اطلاعات بیش از سه میلیون کاربر شده است. در این عملیات سایبری اطلاعات شخصی افراد، یعنی شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل، اطلاعات گواهینامه رانندگی و حتی رمزهای امنیتی بی‌شماری نیز لو رفته است.

به نظر می‌رسد که این نفوذ اطلاعاتی که به زودی سیل شکایات را به سوی فولکس واگن روانه می‌کند، از سمت فروشنده‌ای صورت گرفته که این دو برند و خودروسازان بزرگ دیگر صنعت با آن سر و کار دارند. به گفته CNN، اطلاعات کاربری جمع آوری شده در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ ، همگی در فایل‌ها و شرایطی غیر امن نگهداری می‌شدند.

البته لازم به ذکر است که مورد مربوط به دردسر جدید فولکس واگن، اولین و آخرین مورد افشای اطلاعات شخصی کاربران در تاریخ صنعت خودروسازی نیست. پیش‌تر نیز هکرها از طریق صفحات هوشمند اطلاعات – سرگرمی خودروهای جدید، به برخی از اطلاعات کاربران از جمله شماره مخاطبین، تلفن همراه و اطلاعات GPS خودرو دسترسی پیدا کرده بودند. حتی در برخی از موارد، می‌توانستند فرمان خودرو را از راه دور کنترل کرده و باعث ایجاد مشکلات و خطرات جدی شوند. نفوذهای امنیتی این چنینی، گریبان خودروسازان بزرگی را در طول زمان گرفته است.

مشکلاتی از این قبیل هنگام خرید و فروش خودروهای دست دوم نیز دردسرساز می‌شود. اگر خودرو خود را به فرد اشتباه و نادرستی بفروشید، وی می‌تواند به راحتی از طریق هک کردن صفحه اطلااعات – سرگرمی به اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کند.

فروش آنلاین خودرو

منبع: autoevolution

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان