بررسی هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۱

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ بررسی هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۱

در فهرست محصولات هیوندای همه نوع خودرویی برای همه نوع سلیقه‌ پیدا می‌شود. از هاچبک و سدان گرفته تا کراس اوور و شاسی‌بلند. حالا این شرکت کره‌ای می‌خواهد با عرضه هیوندای سانتاکروز، شانسش را در رده وانت‌ها و پیکاپ‌ها نیز آزمایش کند.

مدل مفهومی این وانت کره‌ای سال‌ها پیش معرفی شده بود و حالا هیوندای قول داده تا به زودی این خودرو را روانه بازار کند. به جز این دو مورد، نکته جدیدی درباره این خودرو ارائه نشده است.

هیوندای سانتاکروز می‌تواند خودروی نو و مدرنی باشد، البته اگر بخش بار این ماشین مثل مدل مفهومی، قابلیت بزرگ‌تر شدن را داشته باشد. با این تفاسیر و با توجه به اینکه اتومبیل‌های هیوندای همیشه خودروهای باکیفیت و باارزشی هستند، به احتمال خیلی زیاد اولین وانت این شرکت کره‌ای هم مثل مدل‌های کراس اوور و شاسی‌بلند هیوندای، ماشین خیلی خوبی خواهد بود.

هیوندا سانتاکروز از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱

طراحی ظاهری هیوندا سانتاکروز 2021

مدل مفهومی هیوندای سانتاکروز در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ خورشیدی) و در نمایشگاه اتومبیل دیترویت معرفی شد. بعد از گذشت ۶ سال، اطلاعات موثقی منتشر شده که نشان می‌دهد هیوندای قصد دارد تا اولین وانتش را در کارخانه‌ای در آلاباما آمریکا تولید کند. اما هنوز اطلاعات چندانی از این خودرو منتشر نشده است.

هیوندا سانتاکروز چند؟

محصولات هیوندای همیشه قیمتی کمتر از رقبایشان داشته‌اند، اما در این مورد، قضیه کمی فرق دارد. کارشناسان حدس می‌زنند که قیمت مدل پایه هیوندای سانتاکروز با سیستم چهار چرخ متحرک و موتور قوی حول و حوش ۲۵ هزار دلار باشد. به این ترتیب، این وانت کره‌ای از هوندا ریجلاین ژاپنی ارزان‌تر خواهد بود.

موتور سانتافه روی هیوندا سانتاکروز

طراحی داخلی سانتا کروز 2021

همان طور که گفتیم، هیوندای سانتاکروز در سال ۲۰۲۱ وارد خط تولید خواهد شد، اما اینکه چه موتور و پیشرانه‌ای روی آن نصب شود، معلوم نیست. البته به احتمال خیلی زیاد، وانت هیوندای از پلتفرم و قطعات کراس اوور اندازه متوسط سانتافه استفاده خواهد کرد و بنابراین می‌توان موتور و جعبه دنده اتوماتیک سانتافه را نیز روی سانتاکروز قرار داد.

موتورهای سانتافه عبارتند از یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۳۵ اسب بخار قدرت. اما به احتمال زیاد قدرت و گشتاور موتورهای هیوندا سانتاکروز بیشتر خواهد بود تا بتواند رقابت بهتری با وانت‌های اندازه متوسط موجود در بازار داشته باشد. همچنین، انتظار داریم تا وانت هیوندای دارای سیستم چهار چرخ متحرک باشد و بتواند سیستم تمام چرخ متحرک را نیز سفارش دهد.

ظرفیت بار هیوندا سانتاکروز

به دلیل اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از اندازه این خودرو اعلام نشده، نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد که ظرفیت بار هیوندای سانتاکروز چقدر است. اما با کمی حساب و کتاب، می‌توان گفت که ظرفیت بار این ماشین، بیشتر از سانتافه و هم‌اندازه ریجلاین، یعنی ۲۲۶۸ کیلوگرم باشد.

طراحی داخلی هیوندای سانتاکروز

هنوز هیچ عکس و تصویری از کابین هیوندای سانتاکروز منتشر نشده تا بتوانیم بگوییم که داخل این خودرو چه شکلی است. اما احتمالا این وانت کره‌ای دارای چهار در خواهد بود و سه سرنشین می‌توانند در صندلی‌های عقب بنشینند. البته در مدل مفهومی این امکان وجود داشت که صندلی‌های عقب را جمع کرد و فضای بار خودرو را گسترش داد.

تجهیزات جوان‌ پسند هیوندا سانتاکروز

نمای عقب هیوندا سانتاکروز 2021

هیوندای قصد دارد تا بتواند خریداران و مشتریان جوان را به سمت خودروهایش جلب کند و از این رو سانتاکروز از تجهیزات و امکانات مدرنی بهره خواهد گرفت. نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال تلفن همراه هوشمند از طریق اپل کار پلی و اندروید اتو، از جمله این امکانات است. همچنین اتصال به اینترنت، شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی هارمان / کاردون نیز احتمالا در این وانت نصب می‌شود.

وانت ایمن هیوندای سانتاکروز

این وانت کره‌ای هنوز هیچ کدام از تست‌های تصادف و ایمنی را انجام نداده است. هیوندای هم تا به حال از سیستم‌های دستیار راننده برای سانتاکروز حرفی نزده، اما انتظار داریم تا برای رقابت با دیگر وانت‌ها، بیشتر سیستم‌های دستیار راننده، از ترمز اضطراری گرفته تا دستیار رانندگی بین خطوط در این وانت استفاده شود.

قوای محرکه هیوندای سانتاکروز

قوای محرکه هیوندای سانتاکروز

فروردین ۱۴۰۰: همانطور که احتمالا شما نیز می‌دانید هیوندای سانتاکروز تابستان سال میلادی جاری با بهای قیمتی بین ۲۵ تا ۳۰ هزار راهی بازار امریکا، آسیا و استرالیا خواهد شد.

احتمالا نسخه فول آپشن این خودرو از برچسب قیمتی معادل ۴۰ هزار دلار برخوردار بوده و نسبت به رقبای خود کمی گران‌تر خواهد بود. هرچند تمامی احتمالات مطرح شده بر اساس حدسیات است و هنوز هیوندای قیمت نهایی این خودرو را اعلام نکرده است.

گفته می‌شود هیوندای سانتاکروز در نسخه استاندارد به یک موتور تنفس طبیعی ۲ لیتری مجهز است که می‌تواند ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نسخه توربوشارژ این خودرو نیز به قوای محرکه‌ای با ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌‌متر گشتاور مجهز است. یک جعبه‌ دنده خودکار ۸ سرعته دبل کلاچ نیز نسخه توربوشارژ را همراهی می‌کند. یکی از مزیت‌های این خودرو در نسخه توربوشارژ نسبت به رقبای آن بهره‌مندی از پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان است.

هیوندای سانتاکروز را در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل راهی بازار خواهد کرد. البته که قطعا مدل گران‌تر مجهز به حالت رانندگی دیفرانسیل عقب است.

فروش فوری خودرو

 

نویسنده: میلاد قزللو- زهرا ملکی