وی یوان منگ، مسافر زمان

۲۵ آبان ۱۴۰۰ وی یوان منگ، مسافر زمان

بعضی از خودروها به دلیل کیفیت خیلی خوبی که دارند، مشتریان زیادی را جذب می‌کنند و تعدادی از آنها بعد از گذشت سال‌ها و دهه‌ها به ماشین‌های کلاسیک تبدیل می‌شوند. اگرچه ماشین‌بازها و علاقمندان همیشه از محصولات جدید خودروسازان استقبال می‌کنند، اما بدشان نمی‌آید که مالک یکی از خودروهای کلاسیک باشند.

به همین خاطر بعضی از خودروسازان، مخصوصا شرکت‌های چینی، ماشین‌های جدیدی را طراحی و تولید می‌کنند که ظاهرشان یادآور نوستالژی خودروهای کلاسیک باشد و از این طریق بتوانند مشتریانی در بازار پیدا کنند.

خودروسازی وی (WEY)، یکی از زیرمجموعه‌های گروه گریت وال، ماشین یوان منگ را با ظاهری کلاسیک و شبیه فولکس واگن بیتل معرفی کرده است.

وی یوان منگ با چهره‌ای از قرن بیستم

طراحی وی یوان منگ

گریت وال موتورز مثل دیگر خودروسازان چینی در سال‌های اخیر، محصولاتش را با اسم‌ها و طراحی‌های جالبی مثل اورا گود کت، تانک و هاوال بیگ داگ تولید کرده و توانسته به این شکل اسم خود را سر زبان‌ها بیندازد.

به تازگی برند وی (WEY)، یکی از اعضای گروه خودروسازی گریت وال، اتومبیل جدیدی را با طراحی کلاسیک رونمایی کرده است. این ماشین جدید «یوان منگ» نام دارد که در زبان چینی به معنای یکنواختی یا رویاخوانی است.

وی یوان منگ، طراحی ظاهری متفاوتی نسبت به دیگر خودروهای این برند چینی دارد و شبیه ماشین‌های کلاسیک اوایل قرن بیستم است. ظاهر این خودرو، ترکیبی از فولکس واگن بیتل و کرایسلر کروزر پی تی است.

یوان منگ طراحی جذابی دارد و جلوپنجره بزرگ و خمیده آن نگاه‌ها را خیره می‌کند و از این نظر شبیه کرایسلر کروزر پی تی است.

در قسمت عقب، حالت منحنی فولکس واگن بیتل دیده می‌شود که طرحی جعبه‌ای شکل روی در صندوق آن اضافه شده و چراغ‌های عقب نیز دایره‌ای و گرد هستند و همین طور طرح سپر برای علاقه‌مندان فولکس قورباغه‌ای آشنا است.

آن طور که مدیران این خودروساز چینی گفته‌اند، در آینده مدل‌ها و تیپ‌های مختلفی از یوان منگ طراحی و تولید خواهد شد. هدف وی جذب مشتریان مختلف با علایق و نیازهای گوناگون است تا بتواند بیشترین سهم از بازار را در اختیار بگیرد.

کابین وی یوان منگ

هر چند چینی‌ها در طراحی بدنه یوان منگ از خودروهای کلاسیک الهام گرفته‌اند، اما طراحی داخلی کاملا مدرن و جدید است. سه نمایشگر دیجیتال در سراسر داشبرد نصب شده که یکی به عنوان کیلومترشمار استفاده می‌شود و دو نمایشگر دیگر دسترسی به سیستم اطلاعات و سرگرمی را فراهم می‌کنند.

علاوه بر نمایشگرهای دیجیتال، آپشن‌هایی مثل سانروف، گرم‌کن صندلی، ورود و استارت بدون کلید در وی یوان منگ دیده می‌شود.

نمای عقب وی یوان منگ

پیشرانه‌ای که زیر کاپوت قرار دارد از نوع هیبرید DHT است که هنوز مشخصات دقیق آن اعلام نشده. اما با توجه به پیشرانه هیبریدی وی لاته، مشخصات فنی یوان منگ شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور برقی با قدرت ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن.متر که از طریق گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو