بررسی مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

پورشه ۹۱۱ یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین خودروها است و هر مدلی از آن که عرضه شود، مشتریان پر و پاقرصی برای خرید خودرو اقدام می‌کنند. هر مدل پورشه ۹۱۱ بخشی از خریداران را به سمت خود جلب می‌کند، خواه مدل پایه کاررا با قیمت معقول و منطقی باشد، خواه GT3 با موتور شش سیلندر خطی تنفس طبیعی. پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک نیز همین شرایط را دارد، با این تفاوت که مجموعه‌ای از بهترین المان‌های پورشه را در خود جمع کرده است. این ماشین شبیه‌ترین خودرو به ۹۱۱ توربو است. پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک، دومین محصولی است که خودروساز آلمانی از سری Heritage Design تولید می‌کند.

مزایا و معایب

+ طراحی کلاسیک

+ قوی‌ترین مدل ۹۱۱

+ گیربکس دستی

مشخصات فنی

با وجود اینکه گیربکس DCT اتوماتیک پورشه در مدل‌های توربو و توربو S عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، اما نمی‌تواند جای جعبه دنده دستی را بگیرد. به همین منظور، پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک با گیربکس دستی هفت سرعته اختصاصی عرضه خواهد شد.

این خودرو جدید از همان پیشرانه معروف ۳.۷ لیتری ۶ سیلندر خطی پورشه استفاده می‌کند، اما به دلیل استفاده از گیربکس دستی، خروجی کمتری دارد. با این حال، قدرت ۵۴۳ اسب بخار و گشتاور ۵۹۹ نیوتن.متر، برای تبدیل شدن اسپرت کلاسیک به قوی‌ترین پورشه ۹۱۱ دستی کافی است. همچنین قدرت موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

هر چند شتاب پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک مثل ۹۱۱ توربو ۲.۷ ثانیه نیست، اما باز هم خیلی سریع است. سیستم اگزوز هم طوری طراحی شده که بتواند بهترین صدا از موتور را پخش کند. سیستم تعلیق پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک با ۹۱۱ توربو و ۹۱۱ GTS یکسان است و با سیستم مدیریت فعال تعلیق پورشه عرضه می‌شود.

بنا بر ادعای خودروساز آلمانی، پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۲.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۳.۷ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۶ / ۲۴

تنفس موتور

توربو

قدرت

۵۴۳ اسب بخار

گشتاور

۵۹۹ نیوتن.متر

گیربکس

۷ سرعته دستی

محور محرک

دیفرانسیل عقب

شتاب

—–

سرعت

—–

مصرف سوخت

۱۲.۶ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۵۳۶ میلیمتر

عرض

۲۰۲۴ میلیمتر

ارتفاع

۱۳۰۳ میلیمتر

فاصله محورها

۲۴۵۱ میلیمتر

وزن خالص

—–

تعداد سرنشین

۴ نفر

ظرفیت صندوق

۲۶۳ لیتر (عقب)

۱۲۷ لیتر (جلو)

حجم مخزن سوخت

—–

قطر رینگ

۲۰ – ۲۱ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری

طراحی پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک

پورشه ۹۱۱ یکی از معدود خودروهایی است که می‌توان آن را حتی از روی سایه‌اش شناخت. این سبک طراحی ظاهری که طی ۶ دهه حفظ شده است، یکی از مزیت‌های این خودرو اسپرت به حساب می‌آید.

طراحی ظاهری پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک تقریبا بی‌عیب و نقص است. المان‌های ظاهری مدل‌های قبلی ۹۱۱ در این خودرو نیز دیده می‌شود، همچنین قطعاتی مثل اسپویلر دم اردکی، از ۹۱۱ اولیه و ۹۱۱ کاررا RS ۲.۷ مدل ۱۹۷۲ گرفته شده است. خودرو جدید آلمانی‌ها بر اساس بدنه ۹۱۱ توربو ساخته شده و دارای سقف دو حبابی است.

پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک با رنگ‌های مشکی، خاکستری عقیق متالیک و آبی جنتیان متالیک عرضه می‌شود. اما خاص‌ترین رنگ این خودرو، خاکستری فشن است که در پورشه ۳۵۶ استفاده شده بود. نوارهای دوتایی روی کاپوت و سقف و اسپویلر به رنگ خاکستری روشن، حالت اسپرت خودرو را دو چندان کرده است. همچنین مشتریان می‌توانند اعداد ۱ تا ۹۹ را روی درهای جانبی خودرو درج کنند.

رینگ‌های ۲۰ اینچی (برای جلو) و ۲۱ اینچی (برای عقب) با نگاهی به طرح کلاسیک چرخ‌های پورشه از نو طراحی شده و همچنین ورودی‌های هوای جانبی توربو در مدل اسپرت کلاسیک وجود ندارد.

طراحی داخلی

کابین پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک

استفاده از المان‌های کلاسیک و قدیمی در طراحی داخلی پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ادامه پیدا کرده است. پلاک طلایی رنگ روی داشبرد، نشان‌دهنده خاص بودن این خودرو است.

صندلی‌ها و رودری‌ها دارای طرح کلاسیک Pepita (طرح سگ شکاری)، طرح الماسی سیاه و سفید با خط‌های اریب است که اولین بار در پورشه ۹۱۱ مدل ۱۹۶۵ به کار رفت. چرم با رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای روی داشبرد، درها و کنسول مرکزی را پوشانده است.

نشان اورجینال پورشه ۹۱۱ روی فرمان، پشتی سری صندلی و حتی کیف کلید دیده می‌شود. عقربه کیلومترشمار به رنگ سفید است و پس‌زمینه آن با رنگ سبز پورشه ۳۵۶ کار شده و همین طرح روی زمان‌سنج روی داشبرد هم به کار رفته است. کفپوش و سقف نیز با نگاهی به مدل‌های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی ساخته شده است.

پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک؛ میراث آلمانی

نمای عقب پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک

پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک، دومین محصول خودروساز آلمانی از سری Heritage Design و با الهام از ۹۱۱ اصلی و ۹۱۱ کاررا RS ۲.۷ طراحی شده است. هر چند این خودرو ابعاد و اندازه و ظاهری شبیه ۹۱۱ توربو دارد، اما گیربکس و دیفرانسیل عقب باعث شده تا کلاسیک‌تر از هم‌خانواده‌اش باشد. همچنین پیشرانه ۳.۷ لیتری با ۵۴۳ اسب بخار، اسپرت کلاسیک را به قوی‌ترین پورشه ۹۱۱ دستی تبدیل می‌کند.

پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳، اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه می‌شود و فقط ۱۲۵۰ دستگاه از آن تولید و فروخته خواهد شد و بنابراین، خریداران اصلی آن مجموعه‌داران خودرویی هستند.

هنوز مشخص نیست که خرید خودرو چقدر برای مشتریان آب می‌خورد، اما احتمال دارد از پورشه ۹۱۱ توربو ۲۰۷ هزار دلاری گران‌تر باشد. با پرداخت مبلغ کمتر می‌توان مرسدس AMG GT C کوپه را خرید و یا به سراغ فراری روما رفت که کمی گران‌تر است و البته هر دو، ماشین‌های جذاب‌تری از پورشه هستند. با این حال، گزینه اول و آخر طرفداران دو آتشه ۹۱۱، فقط پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳ است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو