گزارش مراسم چهارمین سال فعالیت خودرو45

۱ تیر ۱۴۰۱ گزارش مراسم چهارمین سال فعالیت خودرو45

مراسم آغاز چهارمین سال فعالیت خودرو۴۵ در تاریخ ۲۹ خردادماه با حضور مدیران این مجموعه برگزار شد.

نشست خبری مجموعه خودرو۴۵ با حضور رسانه‌های گروهی، متخصصان اکوسیستم استارتاپی و فعالان بازار خودرو با اعلام خبر ورود سهام این شرکت به بورس اوراق بهادار برگزار شد.

در این مراسم ورود خودرو45 به بورس اوراق بهادار، رشد و توسعه این شرکت و رهبری بازار خودروهای کارکرده به اطلاع اصحاب رسانه رسید.

مدیران «خودرو ۴۵» در این نشست خبری که روز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ با حضور رسانه‌های گروهی در محل کارمان تهران برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این  مجموعه درباره چالش‌ها و فرصت‌های بازار خودروهای کارکرده گفت و گو کردند.

عرضه سهام خودرو۴۵ در سال ۱۴۰۲

مجید قاقازانی مدیر بازاریابی خودرو45

مجید قاقازانی، مدیر بازاریابی خودرو45 در این رویداد از عرضه سهام این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: «بازار خودروهای دست دوم در جهان به سرعت در حال رشد است و این رشد به میزانی است که کشور چین با دارا بودن مقام اول در این زمینه با ثبت ۳۰۰ میلیون خودرو دست دوم، به دنبال راه‌هایی برای صادرات این خودروها به کشورهای دیگر است. به طور مثال این کشور از سال ۲۰۱۹ اجازه صادرات خودروهای کارکرده به حدود ۱۰ کشور را صادر کرده است. همچنین شرکت‌های چینی در این مدت توانستند بیش از ۳۰۰ خودرو دست دوم را به کشورهای مختلف، از جمله روسیه، صادر کنند».

به گفته او، اهمیت بازار خودروهای دست دوم باعث شده تا کشورهای صنعتی با حمایت از استارتاپ‌ها (کسب و کارهای نوپا) و همچنین شرکت‌های فعال در این بازار، تلاش کنند تا این بازار را هر چه بیشتر نظام‌مند کرده و ظرفیت‌های موجود آن در جهت شکوفایی اقتصادی بهره ببرند».

قاقازانی با اشاره به تجربه جهانی خرید و فروش تخصصی خودرو ادامه داد: گرچه فروش خودرو به عنوان یک کالای تخصصی در مدل پلتفرمی جوابگو نیست و نیاز به عبور از CLASSIFIEDها (طبقه‌بندی‌ها) و پلتفرم‌های مشتری به مشتری (C2C) در رسیدن به مدل خدمات تخصصی فروش خودرو و VERTICAL‌ها مانند مجموعه خودرو۴۵ هستیم.

وی گفت: این مسئله به قدری اهمیت یافته است که مدتی است برندهایی مانند تویوتا، بی ام و، و… به خرید و فروش خودرو دست دوم روی آورده و حتی برندهای بزرگی که در زمینه Original Equipment Manufacturer یا OEM فعالیت می‌کنند، با حمایت از استارتاپ‌های نوظهوری مانند Heycar به این حوزه علاقه نشان دهند که فولکس واگن و دایملر، از جمله این برندها هستند.

مدیر بازرایابی خودرو45 افزود: در موارد زیادی از مطالعه ساختارهای پلتفرمی امروز مشاهده می‌کنیم که یک خودرو بارها قیمت‌گذاری و آگهی می‌شود و همین امر دلیل نوسان قیمت و بهم ریختگی قیمت‌گذاری در بازار خواهد شد.

قاقازانی با اشاره به مدل فروش خودرو در مجموعه خودرو45 بیان کرد: در مدل و ساختار خودرو45، همانند سایر مدل‌ها عمل نمی‌شود و اجرای مدل C2B در جهت شفاف‌سازی قیمت خودرو و نظام‌مند کردن معاملات پیش گرفته می‌شود.

این فعال اکوسیستم استارتاپی با اشاره به گسترش نفوذ اینترنت و افزایش ظرفیت‌های تلفن‌های به استفاده هرچه بیشتر از فضای کسب و کارهای نوپا افزود: این بازار در حال حاضر برای اقتصادهای در حال رشد، بسیار جذاب شده و پلتفرم‌های واسط که به صورت رسمی‌ فعالیت می‌کنند به سرعت در حال رشد هستند که خودرو45 را می‌توان نزدیک‌ترین پلتفرم ایرانی از نظر استانداردهای جهانی این بازار به شمار آورد.

او تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود آینده بازار خرید و فروش خودرو از مدل سنتی به سمت پلتفرمی و در نهایت ساختارایجاد شده توسط خودرو45 در امر فروش خودروهای کارکرده تخصصی تر خواهد شد.

ارائه خدمات نوین فروش خودرو

احسان گائینی مدیر فروش خودرو45

احسان گائینی، مدیر فروش خودرو۴۵ با طرح این مساله که مدل فروش خودرو توسط خودرو45 استانداردترین نمونه این بازار نوظهور و این پدیده اقتصادی جهانی است، ادامه داد: شفاف کردن بازار خودروهای دست دوم و قانونمند کردن این بازار بزرگ به جهت ورود و خروج مبالغ عظیم در آن، علاوه بر به حداقل رساندن خسارت‌های معامله گران (خریدار و فروشنده) و کم کردن افراد زیان دیده در جامعه، به لحاظ حقوقی، جامعه شناختی و سیاسی نیز بار بزرگی را از دوش سیستم مدیریتی کشور برمی‌دارد و دستاوردهای این شرکت در این چهار سال به واسطه جمع آوری آمار و اطلاعات موجود به خوبی بیانگر این مهم است.

گائینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بررسی‌های کارشناسانه، چالش‌های حقوقی و قانونی و انباشت پرونده‌های قضایی مرتبط با معاملات خودروهای دست دوم در ایران و تلاش برای ارائه راه حل‌های برون رفت، از جمله مسائلی است که کارشناسان این حوزه باید در تعامل با پلتفرم‌های استاندارد و قانونی ایرانی مانند خودرو۴۵ درصدد رفع آن برآیند.

او تاکید کرد: مطالعات جهانی نشان می‌دهد علت رشد بازار خودروهای کارکرده و ایجاد پلتفرم‌ها و مجموعه‌های رسمی برای بازرسی و کنترل کیفیت و وضعیت این خودروهاست. این مساله در کشورهای درحال توسعه باعث اعتماد مردم به این بازار شده است.

مدیر فروش خودرو45 با اشاره به به گزارش تحلیلی منتشر شده توسط پلتفرم آنلاین OLX افزود: انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ بازار خودروهای دست دوم به ۲۵ میلیارد دلار برسد. به همین دلیل، مجموعه خودرو45 نیز تلاش دارد با کاهش زمان معامله به کمترین حد ممکن، استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا، بهره‌گیری از متد روز بازار، تجربه معامله و… به عنوان مزایای رقابتی خود، روز به روز، کار خود را توسعه دهد.»

در این رویداد که با حضور مدیران مجموعه خودرو45 برگزار شد، فعالان اکوسیستم استارتاپی، نمایندگان شرکت‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های فعال خودرویی، کارشناسان و متخصصان انجمن‌ها و مراکز مرتبط و اهالی رسانه  دستاوردهای این مجموعه طی چهارسال فعالیت و همچنین برنامه‌های آینده اعلام شد.

فروش آنلاین خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو45