معرفی کانسپت‌‌ های برقی تویوتا

۲۸ آذر ۱۴۰۰ معرفی کانسپت‌‌ های برقی تویوتا

کمپانی تویوتا باز هم پر قدرت ظاهر شد و طرفدارانش را هیجان زده کرد. این شرکت حالا در صدد معرفی خودروی برقی برآمده است.

آنطور که مدیر عامل کمپانی ژاپنی تویوتا اعلام کرده قرار است ۱۵ خودرو برقی توسط این شرکت خودروساز،  ساخته شود. این خودروها نشان تویوتا و لکسوس را بر پیشانی خود دارند.

ساخت این خودروها بخشی از برنامه کلی تویوتا موتور برای عرضه ۳۰ خودروی برقی به بازار است.

خودروهایی که قرار است هیبرید و کاملا برقی باشند.

محصولات جدید کمپانی تویوتا تا سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهند شد. مدیرعامل تویوتا ضمن اشاره به دشواری پیش‌‌بینی سلیقه مشتریان در سال‌های آینده، معرفی خودروهای برقی این برند در رده‌‌های مختلف را گامی در جهت جلب نظر خریداران در سراسر جهان دانسته است.

خودروهای برقی شده کمپانی تویوتا به ۲ دسته تقسیم می‌شوند:

  • گروهی که از منبع انرژی پاک استفاده می‌کنند و آلودگی کربنی تولید نمی‌‌کنند.
  • خودروهای هیبرید که همچنان از سوخت استفاده می‌کنند.

خودرویی برای همه سلیقه ها

تویوتا و لکسوس برای فروش سالیانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

این دو کمپانی رقمی حدود ۳۵ میلیارد دلار برای ساخت خودروهای سازگار با محیط زیست هزینه خواهند کرد.

نیمی از این خودروها کاملاً برقی و نیمه دیگر به مدل‌های پلاگین هیبرید و سلول سوختی اختصاص پیدا  خواهد کرد. کمپانی تویوتا قصد دارد ساخت طیف وسیعی از خودروها را در دستور تولید قرار دهد.

کانسپت‌ های برقی تویوتا

این شرکت همچنین اعلام کرده است که خودروهای خود را با توجه به شرایط متنوع مناطق و کشورهای مختلف تولید خواهد کرد.

خودروهایی که بدون شک، در نیازهای مشتریان و همچنین زیرساخت تامین سوخت متفاوت هستند. بنابراین تویوتا تصمیم به ارائه گزینه‌‌های متنوع گرفته است تا برای مشتریان حق انتخاب قائل شده باشد.

خودروساز ژاپنی برای ساخت ۲۹۰۰ ایستگاه شارژ در اروپا، ۱۷۰۰ ایستگاه در چین و همچنین ۵۰۰۰ ایستگاه شارژ در وطن خود برنامه‌‌ریزی کرده است. البته مدیرعامل تویوتا به ضرورت همکاری شرکت‌ها برای گسترش زیرساخت، نه تنها برای محصولات خود، بلکه برای تمام خودروهای برقی و همچنین به اشتراک‌گذاری ایستگاه‌ها نیز تاکید کرده است.

از شاسی ‌بلند تا پیکاپ

بد نیست نگاهی به مدل‌های معرفی شده توسط کمپانی تویوتا و لکسوس انداخته شود.

در کنار محصولات برقی لکسوس و البته اعضای خانواده bZ، دو کراس‌‌اور دیگر به نام‌های Small SU EV و Crossover EV، دو خودروی کوچک حمل بار به نام‌های Mid Box و Micro Box و یک اسپرت دونفره با سقف تارگا، سایر محصولات تویوتا حضور دارند.

مدل های مفهومی برقی تویوتا

از مدت‌ها پیش شایعاتی در خصوص تولید مجدد MR2 به گوش رسیده است. دور از انتظار نیست که این خودروی نارنجی به نام Sports EV، همان مدل مورد انتظار باشد.

نشان Gazoo Racing روی اجزای فیبرکربنی سپر جلو و طراحی کامل بدنه، این تصور را ایجاد می‌کند که با یک نمونه تکمیل طرف باشیم.

با این توضیح، اگر قرار بر جانشینی MR2 باشد، منطق حکم می‌کند که این خودرو با چیدمان دیفرانسیل عقب ساخته شود چراکه سامانه AWD غیر از افزایش وزن، افزایش هزینه تولید را نیز به همراه خواهد داشت.

البته در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۵ شاهد رونمایی مفهومی S-FR در قالب یک خودروی اسپرت کوچک بودیم که هرگز وارد خط تولید نشد.

علاوه بر تمام این‌ها، دو محصول دیگر نیز در این جمع حاضر شده که به نظر می‌رسد نسل آینده مدل‌های تاکوما و اف‌جی کروزر در عصر خودروهای برقی باشند.

از مدل پیکاپ تنها دو تصویر منتشر شده و توضیحات چندانی درباره آن موجود نیست، اما ظاهر و ابعاد آن بسیار به تویوتا تاکوما شباهت دارد.

منافذ بسته جلوپنجره با دو مسیر برای ورود جریان هوا، دو قطعه پلاستیکی در زیر چراغ‌های جلو، ورودی هوای روی لبه گلگیرها و رنگ مشکی براق ستون‌های A و سقف، از مهمترین ویژگی­‌های ظاهری این پیکاپ برقی است.

فروش فوری خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو۴۵