کتانی های لکسوس؛ دریچه ای به سوی خلاقیت

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ کتانی های لکسوس؛ دریچه ای به سوی خلاقیت

طی سال‌های اخیر خودروسازان زیادی تصمیم گرفته اند تا با برندهای ورزشی معروف همکاری کرده و کتانی یا لباس‌های ورزشی خود که بر پایه برخی از مدل‌هایشان طراحی شده اند را روانه بازار کنند، درست مانند Lexus محبوب.

گویا به نقطه‌ای رسیده ایم که طراحی در صنعت خودروسازی، دیگر هیچ حد و مرزی ندارد. در گذشته مدل‌های مفهومی زیادی را می‌دیدیم که در عین جذابیت، به اصطلاح با عقلمان جور در نمی‌آمدند؛ اما حالا از زمانی که خودروسازان یکی یکی به دنبال تولید کفش‌های ورزشی شبیه به محصولاتشان هستند، دیگر هیچ چیزی در این عالم ما را شگفت زده نمی‌کند.

راستی، تا به حال با خود فکر کرده اید که اگر هر کدام از خودروهای این دنیا کفش و کتانی بودند، چه شکلی می‌شدند؟

برندهای خودرویی طراح کفش

طراحان کتانی لکسوس

حدود دو سال گذشته کمپانی بزرگ GMC با رونمایی از یک جفت کتانی که گویی با سطح ماه پوشیده شده بود، طرفداران خود را در بهت و تعجب فرو برد. این کفش‌ها که توسط John Geiger طراحی شده بودند، هیچ شباهتی به Hummer EV (او برای طراحی این کتانی‌ها از هامر الکتریکی الهام گرفته بود) نداشتند. پس از آن نوبت به Porsche می‌رسد که تصمیم گرفت برای جشن گرفتن تولد 911 Turbo جدید، کمی داستان را هیجانی‌تر و با کمک گرفتن از برند معروف Puma کتانی‌های جذابی را معرفی کند.

حالا هم پس از گذشت مدتی، کتانی‌های لکسوس لاکچری، تیتر اول وبسایت‌های خبری شده‌اند. به گفته این کمپانی، کفش‌های ورزشی طراحی شده بر اساس یکی از معروف‌ترین مدل‌های این برند، یعنی 2021 IS F Sport طراحی شده‌اند.

حالا این رقابت سه نفره دو برنده و یک بازنده دارد و این بازنده ناکام کسی نیست جز GMC بد شانس، زیرا هرچی نگاه می‌کنیم، هیچ شباهتی بین هامر الکتریکی و این کتانی‌های عجیب و غریب نمی‌بینیم.

درست در نقطه مقابل GMC، لکسوس پر غرور می‌ایستد که تنها با انداختن یک نگاه به کتانی‌هایش، بی درنگ می‌توانیم خودرو الهام بخش آن‌ها را حدس بزنیم. این کفش‌های ورزشی حاصل همکاری دو جانبه خودروساز ژاپنی و RTFKT هستند و Lexus IS 350 F Sport Dynamic Handling Package را نشان می‌دهند.

بررسی ظاهری کفش جدید لکسوس

خودرو لکسوس که کتانی شد

بیایید از کف کفش‌ها شروع کنیم. در واقع کف آن‌ها نشان دهنده چرخ‌های این لکسوس خوش ساخت و خیره کننده هستند. کمی که بالاتر بیاییم، به بخش پنجه کتانی می‌رسیم که نماد گریل معروف محصولات این برند است.

کناره‌ها با استفاده از چرم مصنوعی Black NuLuxe (متریالی مخصوص لکسوس که بدون آسیب رساندن به محیط زیست، در کابین محصولات این کمپانی استفاده می‌شود) و دوخت‌های خاکستری رنگ، نشان دهنده صندلی‌های این خودرو هستند. در کنار این جزئیات خطی نقره‌ای رنگ می‌بینیم که از چراغ‌ها الهام گرفته است.

در بخش پشتی این کفش‌های ورزشی، یک المان سه بعدی قرار دارد که اسپویلر فیبر کربنی این سدان معروف را نشان می‌دهد. رنگ آبی آن هم معرف حضورتان است.

Vinay Shahani، معاون مدیر عامل لکسوس می‌گوید: « RTFKT دقیقا به همان اندازه وقت و اشتیاق صرف طراحی این کتانی‌ها کرد که ما صرف ساخت 2021 Lexus IS کردیم. استیون و کریس کتانی‌های جذابی طراحی کردند که بدون شک مانند آینه، طراحی شجاعانه و تاثیر گذار IS را بازتاب می‌کند.»

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان