هفتاد سالگی کلوپ طرفداران پورشه

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ هفتاد سالگی کلوپ طرفداران پورشه

پورشه یکی از برندهای معروف و معتبر خودرویی است که به خاطر طراحی و تولید خودروهای اسپرت و جذاب طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. همچنین پورشه‌بازها به این برند آلمانی وفاداری زیادی دارند و خیلی کم پیش می‌آید که به غیر از پورشه، سراغ محصولات خودروساز دیگری بروند. برای این افراد، هیچ صدایی گوش‌نوازتر از صدای غرش موتور شش سیلندر هوا خنک نیست و هیچ خودرویی جذاب‌تر از نسل‌های مختلف ۹۱۱ به نظر نمی‌رسد و رانندگی با هیچ ماشینی به جز پورشه ۹۱۱ GT3 RS نمی‌تواند برای آنها لذت‌بخش باشد.

بدین ترتیب، کلوپ طرفداران پورشه از زمانی که در سال ۱۹۵۲ میلادی (۱۳۳۱ خورشیدی)، ۲۱ سال بعد از تاسیس برند پورشه، راه‌اندازی شد، روز به روز اعضای بیشتری گرفته و تقویت می‌شود. امروزه، این برند آلمانی که دفتر مرکزی آن در اشتوتگارت قرار دارد، در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده و در حال حاضر بیش از ۲۴۰ هزار نفر عضو کلوپ‌های پورشه‌سواران در ۸۶ کشور هستند. کلوپ پورشه امسال ۷۰ ساله می‌شود و از این نظر، ۲۰۲۲ سال مهمی برای طرفداران پورشه است.

هفتاد سال پورشه سواری

کلوپ طرفداران پورشه

بزرگ‌ترین کلوپ پورشه در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و در سال ۱۹۵۵ میلادی تاسیس شد. برای دیدن اولین کلوپ پورشه باید به آلمان برویم. کلوپ پورشه وستفالن، در سال ۱۹۵۲ میلادی تاسیس شد.

کلوپ‌های طرفداران پورشه با سرعت و شتاب بالایی راه‌اندازی می‌شوند، بدین شکل که هر سال ۵ باشگاه جدید از طرفداران این خودروساز شکل می‌گیرد. این کلوپ‌ها به صورت مستقل اداره می‌شوند، برنامه‌های ویژه‌ای برای اعضایشان دارند و این امکان را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند تا بتوانند رویدادهای مختلف خودرویی، از مسابقات اتومبیلرانی گرفته تا میزگردهای فنی و البته Concours d’Elegance شرکت کنند.

در حالی که عشق و علاقه به پورشه اعضای این کلوپ‌ها را کنار هم جمع می‌کند، اما خودروها خیلی متنوع و گوناگون نیستند. هرچند مدل‌های کلاسیک پورشه ۹۱۱ و پورشه ۹۲۸ (اولین پورشه با موتور V8) بخش جدایی‌ناپذیر همایش‌های این کلوپ‌ها به شمار می‌آیند، اما در کشورهای توسعه‌یافته جدیدترین محصولات این کمپانی، مثل پورشه تایکان هم حضور چشمگیری دارند.

به مناسبت هفتادمین سالگرد راه‌اندازی اولین کلوپ طرفداران، پورشه کمپین جهانی با عنوان Enduring Passion (شور و شوق بی‌نهایت) را راه‌اندازی کرده است. در این برنامه، اعضای کلوپ‌ها در سراسر جهان می‌توانند روایت‌ها و خاطرات خودشان از پورشه و محصولاتش را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

پایه‌های این رفاقت و دوستی پورشه‌ای در دهه ۱۹۵۰ ریخته شد. گروه‌های «دوستان پورشه» از بین حاضران در مسابقات اتومبیلرانی شکل گرفتند و با کمک هوشکه فون هانشتاین، مدیر مسابقات کمپانی و فری پورشه، رانندگان و مالکان ماشین‌های این برند را در یک رالی ویژه گرد هم آوردند. این مسابقه اتومبیلرانی برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ برگزار شد و تبدیل به رسمی شد که تا به امروز ادامه دارد.

عشق و علاقه به پورشه قابل درک است. این کمپانی آلمانی، یکی از معدود خودروسازان باقیمانده‌ای است که هنوز محصولاتش را با جعبه دنده دستی عرضه می‌کند. هر چند بعضی خودروها، مثل پورشه ماکان طراحی خاصی دارند، اما ماشین‌های اصلی پورشه به گونه‌ای ساخته می‌شوند که برای راننده جذاب و هیجان‌انگیز باشند.

با وجود عرضه خودروهای برقی، پورشه همچنان توجه ویژه‌ای به خودروهای کلاسیک دارد. این شرکت سعی دارد با ارائه خدمات و قطعات استفاده از ماشین‌های قدیمی و نوستالژیک را آسان‌تر کند و خودروهای فراموش‌شده را به شکوه سابقشان برگرداند.

آمار کلوپ طرفداران پورشه

کلوپ طرفداران پورشه

  • تعداد کلوپ‌ها: بیشتر از ۷۰۰ کلوپ
  • اعضای کلوپ‌ها: بیش از ۲۴۰ هزار نفر
  • کشورها: ۸۶ کشور
  • سال ۱۹۵۲: تاسیس کلوپ پورشه وستفالن در تاریخ ۲۶ مه ۱۹۵۲، اولین باشگاه هواداران
  • سال ۱۹۵۳: تاسیس اولین کلوپ جهانی پورشه در بلژیک
  • سال ۱۹۵۵: تاسیس بزرگ‌ترین کلوپ پورشه در آمریکا
  • تعداد همایش‌ها: ۱۱ هزار همایش سالانه در جهان

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو