اولین تصاویر کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ منتشر شد

۱۳ خرداد ۱۴۰۰ اولین تصاویر کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ منتشر شد

کمپانی کره‌ای کیا همیشه با پیش نمایش‌ها، رونمایی‌های شگفت انگیز و محصولات فوق العاده خود، دنیا را مات و مبهوت می‌کند. این غول خودروسازی آسیایی، اخیرا تصاویری از یکی از جدیدترین مدل‌های خود که از قضا محبوب‌ترین محصول این کمپانی نیز است رونمایی کرد و طرفداران و هواداران خود را به وجد آورد.

کیا اسپورتیج (Kia Sportage) نام محصولی است که کمتر کسی در دنیا با آن ناآشناست. از آنجایی که چیزی تا مراسم رونمایی رسمی از این مدل پرطرفدار و مشهور نمانده است، کمپانی سازنده تصمیم گرفته با انتشار تصاویری جدید، شور و شوقی به پا کرده و دل هواداران را آب کند. این برند در فضای مجازی سه تصویر از شاسی بلند جدید خود منتشر کرده و حالا همه مشتاقانه در انتظار سه شنبه هفته آینده، هشتم ژوئن و رونمایی رسمی از آن هستیم.

نمایی از کیا ایپورتیج 2022

با اینکه تصاویر آنچنان واضح نیستند، اما می‌توان با همان نگاه اول و از شِمای کلی، به شباهت غیر قابل انکار این SUV و هیوندای توسان (Hyundai Tucaon) پی برد. همانطور که مشاهده می‌کنید، طراحی جذاب و خوش ساخت چرا‌غ‌های بخش جلویی در این تصاویر رسمی منتشر شده، مشخص است.

متاسفانه با نگاه کردن این عکس‌ها، اطلاعات زیادی از جزئیات و ظریف کاری‌هایی که حاصل ساعت‌ها زحمت طراحان و سازندگان کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ است، دستگیرمان نمی‌شود. با این حال، می‌توان حدس زد که برای طراحی بدنه، تا حد زیادی از مدل‌های K5 و EV6 الهام گرفته شده است.

نخستین موردی که در بخش پشتی این نسخه از کیا اسپورتیج توجه ما را به خود جلب کرد، چراغ‌های راهنما و لنز جدید آن‌ها بود. طراحی زاویه‌دار و خوش خط و خال بدنه این شاسی بلند، تا بخش پشتی نیز ادامه می‌یابد. به نظر می‌رسد که آینه‌ها به جای قرار گرفتن روی ستون A، روی درها نشسته‌اند.

در نهایت به کابین می‌رسیم که به غیر از یک تصویر نصفه و نیمه از داشبورد آن، اطلاعات دیگری نداریم؛ البته که بزرگی صفحه نمایش تعبیه شده در داخل کابین کیا اسپورتیج، حتی در همین تصویر نصفه و نیمه نیز مشخص است.

نمایی از کابین کیا اسپورتیج 2022

پیش بینی می‌شود که طراحی داخلی بسیار ساده، مینیمال و عاری از هر گونه زرق و برق اضافی باشد. بنابراین طبق مُد جدیدی که امروزه در اکثر خودروهای جدید و مدرن می‌بینیم، صفحه نمایش این شاسی بلند نیز کشیده و یک دست است. به احتمال خیلی زیاد از دو صفحه دیگر تشکیل شده که در بخش پشتی آن قرار گرفته است. طراحی ظاهری‌ صفحه با چند دکمه کامل شود.

به طور کلی طراحی داخلی اسپورتیج ۲۰۲۲، تا حد زیادی شباهت این محصول و مدل EV6 را به ما یادآوری می‌کند. حالا که تنها چند هفته تا قدم گذاشتن این SUV محبوب از سایه به نور صحنه باقی مانده است، گمانه زنی‌ها درباره طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن اوج گرفته است.

فروش فوری خودرو

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان