کیا کادنزا سدان لوکس و پر قدرت کیا در خانواده بزرگان!

۱ آذر ۱۳۹۹ کیا کادنزا سدان لوکس و پر قدرت کیا در خانواده بزرگان!

کیا کادنزا در سال 2010 میلادی وارد بازار شد و خود را بعد از کیا اپیروس به عنوان نماینده رسمی خودروهای کیا در سال‌های گذشته معرفی کرد. این سدان کره جنوبی تبار به محض ورود به بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردار شد و همچنان پس از گذشت 10 سال ثابت قدم و محبوب صف‌های خرید در بازار خودرو ایران است. کیا کادنزا به عنوان لوکس‌ترین سدان نه تنها در ایران بلکه در خود کره جنوبی و کشورهای دیگری که میزبان آن هستند شناخته شده است. این خودرو دیفرانسیل جلو است و ویژه جاده‌های کوهستانی و کویری ساخته شده است و با این که ماشین آسیایی است اما طرحی کامل اروپایی دارد. برای بررسی تمام جزئیات این خودرو با ما همراه باشید.

طراحی کیا کادنزا

یکی از نقاط قوت کیا کادنزا، موتور قدرتمند آن است و طراحی زیبا و با سلیقه ای که پیتر شرایر با تمام وسواس آن را طراحی کرده است و این کار را جز شاهکارها و اثرات همیشه ماندگارش می داند. در ردیف و هم کلاس‌های این خودرو مانند هیوندای سنتنیال، کیا کادنزا از محبوبیت و شهرت و البته کیفیت بسیاری بالایی برخوردار است. شاید بعد از دیدن کیا کادنزا و اتومبیل‎های هم خانواده این سدان به شک بیافتید که همتای ظاهری این ماشین را در جای دیگری دیده اید. در این رابطه باید بگوییم که تشابه این خودرو با آئودی و گمراه کردن ذهن شما به این دلیل است که طراح این سری از سدان‌ها سالیان سال به عنوان طراح آئودی فعالیت می کرده و لهجه طراحی آن دوران را در ساخت سدان‌ها هنوز به همراه دارد. شاید باورش کمی سخت باشد اما حقیقت این است که تا به امروز کیا کادنزا بی نقص ترین سدان موجود در بازار خودرو جهان و ایران است و بسیاری از کارشناسان معتقدند که نمی توان نقصی در این خودرو پیدا کرد.

 

طراحی ظاهری کیا کادنزا

کیا کادنزا مدل سال 2017

طراحی خارجی کیا کادنزا

طراحی بدنه این خودرو همانند برادر کوچکترش کیا اپتیما نیز پر از ظرافت و زیبایی های چشمگیر است که دورگه بودن آسیایی-اروپایی بودن آن را به خوبی نشان می دهد. شکن ها و ظریف کاری‌های دو طرف ماشین و چراغ های کشیده که مجهز به لامپ های ال ای هستند بیش از پیش حس سرعت را به مخاطب خود القا می کند. دستگیره‌های این خودرو با حالت کششی  و با سبکی کاملا اروپایی ساخته شده اند. در قسمت جلو خودرو علاوه بر چراغ های جلو، دو چراغ مه شکن در قسمت پایینی سپر و در یک خط با پلاک خودرو قرار گرفته اند و در هنگام مه گرفتگی و هوای گرگ و میش هر آن چه که در رو به رو قرار داشته باشد را به خوبی نشان می دهند. رینگ های کیا کادنزا نیز با طراحی متفاوت از سدان های قبلی و پهنایی بیش تر، شکل جدیدی به این خودرو داده است. در تمام طراحی ظاهری این خودرو یک مفهوم بیش از همه چیز به مخاطب القا می شود و آن هم حس سرعت است. کیا کادنزا در کل ظاهری جنگنده و همیشه آماده حرکت دارد و در جاده نیز چنین تصویری را در حین حرکت از خود به نمایش می گذارد.

 

طراحی داخلی کیا کادنزا

جا دار بودن این خودرو به ویژه در صندلی‌های جلویی آن به شدت مورد پسند طرفداران خودروهای کیان قرار گرفته است. استفاده از چرم و الیاف خاص برای تودوزی‌های این خودرو باعث شده تا این ماشین ظاهری شیک و بی نقص به خود بگیرد. زمانی که پشت فرمان قرار می گیرید با دسته‌هایی که برای تنظیم هر چیزی از فرمان گرفته تاصندلی و دیگر امکانات آن حس راحتی را به شما القا می کند. دکمه‌های دیجیتال کیا کادنزا کاملا در دسترس راننده و کمک آن طراحی شده است و برای فشار دادن هر کدام از آن ها و فعال نمودن گزینه دلخواه راننده هیچ دشواری وجود ندارد. داشبورد این خودرو با پهنایی که دارد و طراحی یکپارچه ای که با قسمت جلو خودرو برقرار کرده است، میزان انحراف و نقطه کور را برای راننده به حداقل رسانده است. پهنای شیشه جلو کیا کادنزا نیز از هم خانواده این خودرو یک سر و گردن بالاتر است و به محض سوار شدن بر این اتومبیل می توان تفاوت چشمگیر دید خود را نسبت به سایر خودروهای هم ردیف آن حس کرد. وجود 8 کیسه هوا و سیستم‌های ترمز EBD، ESC و ABS و TCS هر آن چه که مفهوم ایمنی در بر داشته باشد را به این خودرو اضافه کرده است. استارت کیا کادنزا بدون کلید است و سانروف پانوراما آن تصویری دلربا را ارائه می دهد. آینه وسط که برای دید کامل راننده تعبیه شده است الکتروکرومیک است و همچنین در زمان بارش باران و لغزنده شدن جاده می توان از سنسور باران و کروز کنترل تعبیه شده در این خودرو استفاده کرد.

 

طراحی داخلی کیا کادنزا

طراحی داخلی کیا کادنزا مدل 2017

مشخصات فنی کیا کادنزا

این خودرو از حجم 3.5 لیتری برای مصرف هر صد کیلومتر استفاده می کند و با 286 اسب بخار و قدرتی معادل 338 نیوتون متر، گشتاوری بی نظیر تولید می کند. از حالت ساکن تا مدت 7.2 ثانیه، سرعت این خودرو از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. وزن این ماشین 1575 کیلوگیرم است و حداکثر سرعت آن به 230 کیلومتر در ساعت می رسد. از دیگر مشخصات فنی کیا کادنزا می توان به فاصله بین دو محور آن که 2845 میلی متر است اشاره کرد. طول و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4965 و 1475 است. کیا کادنزا ازاستاندار یورو 5 برخودار است و میزان تولید آلاینده CO2 آن 223 گرم در هر کیلومتر است. دوربین عقب کادنزا نیز با حساسیتی همه جانبه این امکان را به راننده می دهد تا اتومبیل خود را درست در جایی که باید حرکت دهد.

 

نمای عقب کیا کادنزا

نمایی از کیا کادنزل مدل 2017

بررسی وضعیت فروش کیا کادنزا در بازار ایران

از آن جایی که با مرور قسمت‌های مختلف کیا کادنزا به این نتیجه رسیدیم که این سدان یکی از سدان های فوق العاده است پس می توان تشخیص داد که سطح محبوبیت این خودرو و وضعیت فروش کیا کادنزا در بازار ایران از چه تب و تابی برخوردار است. با تمام بررسی‌ها باز برای خرید کیا کادنزا باید به مجموعه‌ها و شرکت‌هایی اعتماد کرد که سالیان سال است با این سدان‌های زیبا خو گرفته‌اند و با کارشناسان مجربی که دارند تمام آن چه که باید در مورد خودروهایی مانند کیا کادنزا را بدانند را در چنته دارند.

 

 کیا کادنزا مدل 2014

نمایی از کیا کادنزا مدل 2014

 

کیا کادنزا 2020

کیا کادنزا مدل 2020

 

نویسنده: احسان والیان