خطرناک ترین جاده های جهان

۱۹ آبان ۱۴۰۲ خطرناک ترین جاده های جهان

رانندگی در جاده‌های استاندارد بدون رعایت قوانین و مقررات منجر به تصادف و خسارت‌های جانی و مالی می‌شود، حالا تصور کنید رانندگی در جاده های خطرناک جهان چه شرایطی خواهد داشت اگر کمی بی‌احتیاطی شود. خطرناک ترین جاده های جهان معمولا در نقاط صعب‌العبور و سخت‌گذر مثل رشته‌کوه آند در آمریکای جنوبی، رشته‌کوه هیمالیا در چین و تبت، کوهستان‌های ایتالیا و پاکستان و… ساخته شده‌اند. البته بعضی از این راه‌ها و مسیرها در مکان‌های صاف و مسطح قرار دارند، اما به دلیل عدم رعایت ایمنی در ساخت آنها و همچنین شرایط محیطی، برای رانندگان و عابران خطرناک است. در این مطلب خطرناک ترین جاده های جهان را معرفی می‌کنیم، اما شما، رانندگان و مسافران ایرانی برای آشنایی با مسیرها و راه های خطرناک داخل کشور می‌توانید مطلب «خطرناک ترین جاده های ایران» را بخوانید.

جاده مرگ، بولیوی

جاده مرگ بولیوی

جاده یونگاس (Yungas) شمالی در بولیوی که به جاده مرگ (Road of Death) نیز معروف است، اغلب به عنوان خطرناک ترین جاده جهان و یا به عبارتی از جمله مرتفع‌ترین جاده‌های دنیا شناخته می‌شود. بیشتر اوقات می‌توان اتوبوس‌ها و کامیون‌هایی را دید که هنگام سبقت گرفتن از یکدیگر از لبه جاده به پایین پرت می‌شوند.

بزرگراه قاتل، فیلیپین

بزرگراه قاتل فیلیپین

بزرگراه Commonwealth در شهر کزون (Quezon) فیلیپین، طی سال‌ها شاهد مرگ و میر بسیاری از عابران پیاده، دوچرخه سواران و برخورد مرگبار انواع وسایل نقلیه بوده است. این‌گونه تصادف‌ها به علت نبود مقررات و اجرای قانون توسط مقامات محلی در این مسیر اتفاق می‌افتد. اگرچه بزرگراه قاتل (Killer Highway) در مکان صعب‌العبوری قرار ندارد، اما عدم اجرای مقررات آن را در فهرست خطرناک ترین جاده های جهان جای داده است.

بزرگراه جیمز دالتون، آلاسکا

عجیب ترین جاده های دنیا

بزرگراه جیمز دالتون در آلاسکا یکی از خطرناک ترین جاده های جهان و البته زیباترین مسیرها محسوب می‌شود. این بزرگراه پر از حفره و چاله است و بادهای شدید، رانندگی در این منطقه را مسیر را سخت می‌کند.

بزرگراه مرگ، برزیل

زیباترین جاده‌های جهان

بزرگراه (BR-116) دومین جاده طولانی در برزیل و یکی از خطرناک ترین جاده‌های دنیا است. دلیل معروفیت این مسیر به بزرگراه مرگ (Highway of Death)، آمار بالای مرگ و میر هزاران نفر به دلیل وضعیت نامناسب این جاده و خشونت راهزنان است.

شبکه جاده ای هیمالیا

خطرناک ترین جاده های جهان

کیفیت پایین ساخت‌وساز شبکه‌های جاده‌ای سراسر هیمالیا (Himalayan Road) شهرت جهانی دارد. این جاده‌ها اغلب آسفالت‌نشده، باریک و لغزنده هستند و باعث بروز تصادفات مرگبار می‌شوند.

جاده تونل گولیانگ، چین

تونل های خطرناک

جاده تونل گولیانگ (Guoliang) توسط بومی‌های روستای گولیانگ در کناره کوهستان ساخته شده است. این روستا قبل از ساخت این جاده، از دنیای خارج جدا بود. به دلیل نوع ساخت‌وساز غیر استاندارد، این مسیر یکی از خطرناک ترین جاده های جهان به حساب می‌آید.

جاده تاروکو، تایوان

جاده های مرگ دنیا

راه تاروکو (Taroko Gorge) به عنوان یکی از جاده های خطرناک جهان و تایوان شناخته می‌شود. این جاده پر از بالا و بلندی‌های خطرناک، پیچ‌های تیز و مسیرهای باریکی است که از میان صخره‌ها و کوه‌های منطقه عبور می‌کند.

پاسوبیو، ایتالیا

جاده کوهستانی خطرناک

جاده خطرناک پاسوبیو (Pasubio) در شمال ایتالیا به دلیل داشتن مناظر دیدنی و شگفت‌انگیز مشهور است. رانندگی در آن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بنابراین، تردد وسایل نقلیه در برخی از مناطق این جاده ممنوع است. البته این امر، جلوی دوچرخه‌‌سواران برای تردد در پاسوبیو را نمی‌گیرد.

بزرگراه هالسما، فیلیپین

مرتفع ترین جاده های دنیا

بزرگراه هالسما (Halsema) در فیلیپین واقع شده است و یک مقصد توریستی بسیار محبوب محسوب می‌شود. به دلیل نگهداری ضعیف، این جاده در روزهای بارانی خطر لغزندگی دارد. همه ساله یک یا دو اتوبوس از لبه آن به پایین پرت می‌شوند. به همین دلیل است که نام این مسیر کوهستانی را در فهرست خطرناک ترین جاده های جهان می‌بینیم.

تنگه اسکیپرز، نیوزیلند

جاده ترسناک

مسیر تنگه اسکیپرز در نیوزیلند، بسیار پیچ در پیچ است و تردد در آن نیاز به مجوز رانندگی دارد. برای کسانی که مجوز رانندگی در آن را دریافت کرده‌اند، سفر در این جاده می‌تواند یک طرفه باشد.

دشت های پریان، پاکستان

با شنیدن نام دشت‌های پریان، راهی بی‌خطر در ذهنتان نقش می‌بندد. اما وقتی تصاویر دشت‌های پریان در پاکستان را می‌بنید، تصورتان تغییر می‌کند. هرچقدر هم که این جاده زیبا و دیدنی باشد، بسیار باریک است و به «کوه‌ قاتل» منتهی می‌شود. پس حواستان باشد که مسحور زیبایی این جاده خطرناک نشوید.

جاده الاقصر به غردقه، مصر

اکثر مسیرهای ذکرشده در لیست خطرناک ترین جاده های دنیا به دلایل طبیعی خطرناک هستند، اما راه الاقصر به غردقه در مصر شرایط متفاوتی دارد. اگرچه جاده به خودی خود خطرناک نیست، اما کانون توجه شبانه‌روزی برای راهزنان است. به همین دلیل بسیاری از مسافران شب‌ها با چراغ‌های خاموش رانندگی می‌کنند.

بزرگراهی به جهنم، آلاباما، آمریکا

جاده ۴۳۱ آلاباما، معروف به بزرگراهی به جهنم، جاده‌ای طولانی است و در حاشیه‌ آن تعداد زیادی صلیب و بنای یادبود دیده می‌شود. این صلیب‌ها یادآور مرگ غمناک هزاران نفر در یکی از خطرناک ترین جاده های جهان هستند.

جاده A726، اسکاتلند

آمار تصادفات رانندگی در جاده A726 در اسکاتلند در سالیان متمادی افزایش داشته است. تصادف شاخ به شاخ خودروها در این جاده خواب‌آور رایج است. این جاده آنقدر که زیباست، امن نیست.

جاده پاتیوپولو به پردیکاکی، یونان

تصادفات جاده ای

بخش‌هایی از این جاده پاتیوپولو به پردیکاکی در کوهستان‌های یونان، بسیار باریک، پر از گودال، فاقد گارد ریل و بسیار لغزنده است. اگر روحیه ماجراجویی ندارید، از تردد در یکی از خطرناک ترین جاده های جهان خودداری کنید.

جاده سیچوان-تبت، چین

در جاده سیچوان به تبت از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند. این آمار تلفات بالا، ناشی از لغزش و سقوط سنگ، بهمن و سایر حوادث مرتبط با آب و هوا است. حتی تصویر این جاده هم از دور ترسناک است، چه برسد به اینکه بخواهیم در یکی از خطرناک ترین جاده های دنیا در کشور چین، رانندگی کنیم.

جاده آریکا به ایکیک، شیلی

این جاده از بین مناظر بسیار زیبایی می‌گذرد و آریکا را به ایکیک وصل می‌کند. این جاده زیبا که در کشور شیلی قرار دارد، ایمن نیست و رانندگان را به اشتباه می‌اندازد، به حدی که اغلب آنها به سرعت بالای خود یا سایر رانندگان توجه نمی‌کنند.

جاده A683، انگلستان

جاده های خطرناک انگلستان

جاده A683 یکی دیگر از جاده‌های به ظاهر بی‌خطر در انگلستان است، اما آمار و سوابق ایمنی جاده‌ای، داستان بسیار متفاوتی را روایت می‌کنند. هر سال میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در این مسیر، از استاندارد جهانی بالاتر است. در چند سال گذشته، این جاده به عنوان یکی از خطرناک ترین جاده های دنیا، به طور میانگین صدها نفر را به کام مرگ فرستاده است.

جاده A44، انگلستان

جاده A44، سابقه‌ای طولانی در زمینه تصادفات شاخ به شاخ خودروها دارد. در برهه‌ای این آمار به اندازه‌ای بالا بود که دولت مجبور شد به اقدامات ایمن‌سازی جدیدی دست بزند.

جاده استلویو، ایتالیا

جاده خطرناک ایتالیا کجاست

استلویو، یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک ترین جاده های دنیا در ایتالیا قرار دارد. شاید این جاده به اندازه دیگر جاده‌ها ترسناک نباشد، اما زمانی که کوه‌های آلپ توفانی شوند، ممکن است مشکلات زیادی برای مسافران ایجاد شود. پس مراقب باشید هنگام رانندگی در این جاده بیش از حد جذب زیبایی جاده نشوید.

جاده اقیانوس اطلس، نروژ

جاده اقیانوس اطلس

یکی از زیبا‌ترین و البته خطرناک ترین جاده های جهان با نام جاده اقیانوس اطلس در نروژ واقع است. این مسیر به طول ۸.۳ متر، ۸ پل دارد و شهرها و مناطقی را در دریای نروژ به هم وصل می‌کند. فراز و فرودها و پیچ‌ها نمای زیبایی به جاده اقیانوس اطلس داده‌اند، اما طوفان‌های دریایی و موج‌های سهمگین در بعضی موارد رانندگی را به کاری سخت و خطرناک تبدیل می‌کنند.

جاده A537، انگلیس

جاده A537

وحشتناکی این جاده، در لقبش کاملا مشهود است. جاده A537 که به بیوه‌کُن معروف است، در سال ۲۰۱۰ به عنوان خطرناک‌ترین جاده بریتانیا شناخته شد. چشم‌انداز زیبای آن، درست به اندازه پیچ‌هایش خطرناک و کشنده است.

پل ویتیم، سیبری، روسیه

پل ویتیم

این پل چوبی به قدری باریک است که حتی یک ماشین هم به زور و با سختی از آن عبور می‌کند. هیچ گاردریلی هم دو طرف آن وجود ندارد. همچنین به دلیل شرایط جوری سیبری، در اکثر اوقات سال این پل یخ می‌زند. رد شدن از این مسیر و زنده ماندن، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

بزرگراه ۱، فلوریدا، آمریکا

بزرگراه ۱ فلوریدا

بزرگراه ۱ به عنوان خطرناک ترین جاده آمریکا نام گرفته است، زیرا بالاترین آمار مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای را در این کشور دارد. در ۱۰ سال اخیر، بیش از ۱۰۰۰ نفر جان خود را در این جاده از دست داده‌اند.

بزرگراه میلیون دلاری، کلرادو، آمریکا

بزرگراه میلیون دلاری کلرادو

جاده بدون محافظ و کوهستانی، که در آن بادهای شدیدی می‌وزد. محلی‌ها می‌گویند دلیل انتخاب این اسم برای این بزرگراه این است که برخی رانندگان می‌گفتند برای اینکه مجددا در آن رانندگی کنند، یک میلیون دلار پول می‌خواهند.

جاده ۴۵-۱، هیوستون تگزاس، آمریکا

جاده هیوستون تگزاس

آمار مرگ و میر در هر ۱۰۰ مایل از این جاده ۶۵.۵ درصد است. به همین دلیل در سال ۲۰۱۶، دومین جاده خطرناک آمریکا لقب گرفت. خطرناک‌ترین بخش این جاده در هیوستون تگزاس واقع شده است.

جاده های ساحلی، کرواسی

جاده ساحلی کرواسی

جاده‌های آدریاتیک به باریک و دو طرفه بودن و نداشتن هیچ محافظی معروف هستند. نقطه‌های کور خطرناک و پیچ‌های تندی در نزدیکی پرتگاه‌های این جاده وجود دارد.

جلال آباد، افغانستان

جاده جلال آباد افغانستان

این جاده باریک که از کابل عبور می‌کند، یکی از خطرناک ترین جاده ها در سراسر دنیاست. مرگ و میر و تصادف، هر روزه در این جاده اتفاق می‌افتد و غیر قابل اجتناب است. این آمار به قدری بالاست که حساب آن از دست محلی‌ها در رفته است.

 

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو