محبوب ترین برندهای خودرویی از دید مشتریان

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ محبوب ترین برندهای خودرویی از دید مشتریان

تجربه خرید خودرو از نمایندگی تاثیر مهمی در تجربه کلی خرید ماشین دارد. یک جمله اشتباه، یک رویه غلط و یک برخورد نامناسب برای مدت زمانی، بسته به شخصیت و روحیه شما، در فکر و ذهنتان ماندگار می‌شود و روی انتخاب خودرو و خرید آن در نوبت‌های آتی تاثیر می‌گذارد. از سوی دیگر، برخورد مناسب و محترمانه از سوی فروشنده و نمایندگی خودروساز، شما را به یک مشتری وفادار به آن برند تبدیل می‌کند.

راه‌ها و روش‌های جدید برای جذب مشتری در نمایندگی‌ها، میزان فروش خودرو در بعضی برندها را افزایش داده، اما در نهایت روش‌های قدیمی بیشترین تاثیر را در جذب و حفظ مشتری خواهد داشت.

در جدیدترین آمار J.D. Power که شاخص خدمت مشتری (Customer Service Index – CSI) را اندازه‌گیری کرده، نشان داده شده که وقتی صحبت از رضایت مشتری به میان می‌آید، لکسوس و مینی رقیب ندارند. بدین ترتیب خریداران لکسوس LS انتظار دارند تا با آنها مثل اعیان و اشراف و اعضای خاندان‌های سلطنتی رفتار شود.

برندهای مشتری ‌مدار لوکس

لکسوس LS ۲۰۲۲

برند ژاپنی لکسوس، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی تویوتا، از ۱۰۰۰ امتیاز ممکن، ۸۹۷ امتیاز را کسب کرده که نمره بالایی محسوب می‌شود. کادیلاک محبوب‌ترین برند لوکس آمریکایی از دید مشتریان است. این خودروساز با ۸۸۰ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و یک امتیاز بیشتر از پورشه ۸۷۹ امتیازی گرفته است. آکورا با ۸۷۱ امتیاز در تعقیب برندهای برتر لوکس است و بی ام و آلمانی که ۸۶۶ امتیاز گرفته در جایگاه پایین‌تر قرار دارد. مرسدس بنز که زمانی نماد کیفیت و رضایت مشتری بود، با امتیاز ۸۴۹ در انتهای جدول جای گرفته است.

پیشرو بودن لکسوس در رتبه‌بندی مشتری‌مدارترین برندهای خودرویی، تعجب برانگیز نیست. رضایت مشتریان برای مدیران این برند لوکس ژاپنی اهمیت زیادی دارد و همیشه جزو رضایت‌بخش‌ترین برندهای خودرویی است.

برندهای رضایت بخش جریان اصلی

مینی کوپر ۲۰۲۲

از بین شرکت‌های جریان اصلی که خودروهای عادی‌تر و برای استفاده روزمره تولید می‌کنند، مینی بهترین عملکرد را در کسب رضایت مشتریان داشته است. این برند انگلیسی که تحت مالکیت بی ام و است، امتیاز ۸۷۳ را گرفته و برای دومین سال پیاپی رتبه اول خودروهای جریان اصلی را به خود اختصاص داده است. بیوک با ۸۷۲ امتیاز، پشت سر مینی حرکت می‌کند. مزدا و میتسوبیشی هم با امتیازهای ۸۵۶ و ۸۵۴ عملکرد خوبی داشته‌اند. اما در کمال ناباوری، هوندا، هیوندای و کیا کمتر از ۸۴۴ امتیاز گرفته‌اند.

خدمات مشتریان برندهای برقی

تسلا مدل ۳ ۲۰۲۲

همچنین در این تحقیق و بررسی مشخص شده که مالکان خودروهای برقی رضایت کمتری نسبت به مالکان خودروهایی که با بنزین و گازوییل کار می‌کنند، دارند. میانگین امتیاز رضایت مشتری از برندهای خودرویی برقی ۷۸۴ است، در صورتی که خودروهای درون‌سوز (بنزینی و دیزلی) توانسته‌اند ۸۵۲ امتیاز را کسب کنند.

در بین برندهای خودرویی برقی، کیا و تسلا بیشترین میزان رضایت مالکان را به دست آورده‌اند. تسلا مدل ۳ از ۱۰۰۰ امتیاز ممکن، ۷۷۷ امتیاز گرفته و تسلا مدل Y و تسلا مدل S در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در بین خودروهای برقی جریان اصلی، کیا نیرو برقی مشتری‌مدارترین خودرو است. این کراس‌اوور برقی جمع و جور ۷۴۴ امتیاز گرفته و در رتبه‌بندی، بالاتر از ماستنگ مک ای قرار دارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو