انواع خودروهای برند ام وی ام (MVM) در ایران

۱۵ مرداد ۱۴۰۰ انواع خودروهای برند ام وی ام (MVM) در ایران

مدیران خودرو نماینده شرکت چینی چری در ایران است که از سال ۱۳۸۱ نسبت به واردات ماشین، قطعات و در ادامه مونتاژ محصولات ام وی ام در منطقه‌ای مخصوص از ارگ جدید شهر بم اقدام کرده است. محصولات چینی به دلیل قیمت پایین در رقابت با سایر ماشین‌های خارجی موجود در بازار ایران، موفق‌تر بوده و در نتیجه، آمار فروش بالایی هم دارند.

در چند سال اخیر، بیشتر فعالیت‌های MVM در زمینه مونتاژ، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود بوده و کمتر به فکر واردات آن است. مالکیت این کمپانی که بخش بزرگی از بازار ماشین ایران را به خود اختصاص داده، در حال حاضر به‌صورت مشترک برای کرمان موتور و چری چین است.

مدیران خودرو نماینده دو برند MVM و Chery در ایران است که البته هر دو این برندها از محصولات همین شرکت چینی هستند. ما در این متن به صورت اختصاصی، تنها قصد معرفی و بررسی پنج محصول برند ام وی ام موجود در کشورمان را داریم.

 ام وی ام ۱۱۰ (MVM 110)

MVM 110

پس از موفقیت و فروش ماتیز در کشورمان و توقف تولید آن در چین، مدیران خودرو با توجه به تقاضای بازار و همکاری با چری در قدم اول، تصمیم به واردات ماشینی شبیه به ماتیز کرد که نتیجه آن، ام وی ام 110 شد. در واقع MVM 110 اولین محصولی بود که توسط این شرکت، وارد خیابان‌های ایران شد.

این هاچ‌بک کوچک شهری، رقیب بسیار خوبی برای پراید در ایران بود؛ اما متاسفانه در ابتدا به دلیل بازار بسیار ضعیف لوازم یدکی، موفق به فروش زیادی نشد. البته این مشکل به مرور حل شد؛ زیرا نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مدیران خودرو در سطح کشور همواره در حال رشد هستند.

 ام وی ام 110 اس

ام وی ام 110

چند سال پس از تولید ام وی ام 110 چری با هدف جذب مشتری بیشتر، تصمیم به اعمال تغییراتی مخصوصا در ظاهر این محصول گرفت و نتیجه آن MVM 110 S شد که در واقع نسخه فیس لیفت شده محصول شماره یک مدیران خودرو است.

ناگفته نماند که علاوه بر ظاهر جدید در این نسخه از هاچ‌بک کوچک Chery، مشخصات فنی آن هم تغییراتی دارد و آن را به نیاز روز، نزدیک‌تر کرده است.

ام وی ام ۳۱۵ ( MVM 315)

ام وی ام 315

ام وی ام ۳۱۵ محصول دیگر مدیران خودرو است که در دو کلاس هاچ‌بک و صندوق‌دار به تولید رسیده؛ البته مدل صندوق‌دار آن دیگر مونتاژ نمی‌شود. مشخصات فنی و موتور هر دو این مدل‌ها، یکسان بوده و تفاوت آن‌ها در بدنه ماشین است.

MVM 315 H که همان نسخه هاچ‌بک این محصول چینی است؛ به عنوان خودرویی پرطرفدار در بازار ایران شناخته می‌شود که با پژو ۲۰۶ پرفروش در رقابتی تنگاتنگ قرار گرفته است.

ام وی ام 530

MVM 530

MVM 530 محصول سدان خانوادگی چری است که نسخه هیبرید آن هم در چین تولید شده است. این خودرو در سطح جهانی با سه حجم موتور 1.6، 1.8 و 2 لیتری و همچنین سیستم انتقال 5 سرعته دستی یا 4 دنده اتومات عرضه می‌شود.

نسخه مونتاژ شده در ایران، مجهز به موتور 2 لیتری و گیربکس 5 دنده دستی است که از سال ۱۳۸۹ به فروش می‌رسد.

ام وی ام ۵۵۰ (MVM 550)

ام وی ام

ام وی ام 550 دیگر محصول سدان کامپکت چری است که که در دو نسخه دستی و اتومات، توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. تجهیزات رفاهی MVM 550 تا حد زیادی در حد امکانات مدل 530 است؛ در واقع این دو ماشین، بیشتر در طراحی ظاهری و داخلی با هم تفاوت دارند.

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوای خودرو45