بررسی مشخصات فنی جک S7

۱۰ دی ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی جک S7

کرمان موتور بعد از عرضه کراس‌اوورهای جک S3 و جک S5 در نظر داشت تا بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خودروساز چینی را نیز به ایران بیاورد. این خودرو که از سال ۲۰۱۷ در چین با نام JAC Refine S7 عرضه می‌شد، فیس‌لیفتی از آن در سال ۲۰۱۸ با تغییراتی در نمای جلو و عقب به بازار آمد و تا سال ۲۰۲۰ هم روی خط تولید قرار داشت. جک S7 همزمان با لیفان X70 برای تست و آزمایش وارد کشور شد، اما به دلایلی به خط مونتاژ کرمان موتور نرسید و جای خود را به خودرو اسپرت‌تر و جدیدتر کی ام سی K7 داد.

مزایا و معایب

+ کراس اوور فول آپشن جک

+ صندوق عقب بزرگ

+ گنجایش ۵ تا ۷ سرنشین

– تک دیفرانسیل

مشخصات فنی

جک S7 با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری توربو در بازار جهانی موجود است. پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن.متر گشتاور دارد و موتور ۲ لیتری ۲۰ اسب بخار قوی‌تر است و ۴۹ نیوتن.متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

ابعاد بزرگ و وزن ۱۷۵۵ کیلوگرمی موجب شده تا شتاب جک S7 با موتور ۱.۵ لیتری ۱۰.۸ ثانیه و با پیشرانه ۲ لیتری ۹.۸ ثانیه باشد. سرعت کراس‌اوور ۷ نفره چینی هم ۱۶۰ و ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت با موتورهای ۱.۵ و ۲ لیتری است.

همه مدل‌های جک S7 از گیربکس DCT با ۶ دنده استفاده می‌کنند و قدرت را فقط به چرخ‌های جلو می‌فرستند و بدین ترتیب بزرگ‌ترین کراس‌اوور برند جک فاقد سیستم دو دیفرانسیل است.

هر چند S7 در مقایسه با رقبای جدید فهرست آپشن‌هایش خیلی طولانی نیست، اما در زمان خود فول‌آپشن‌ترین خودرو جک موتورز محسوب می‌شد.

 مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

۲ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربو

قدرت

۱۷۴ اسب بخار

۱۹۴ اسب بخار

گشتاور

۲۵۱ نیوتن.متر

۳۰۰ نیوتن.متر

گیربکس

اتوماتیک دوکلاچ ۶ سرعته

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

 ۱۰.۸ ثانیه

۹.۸ ثانیه

سرعت

۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۸.۶ لیتر در صد کیلومتر

۹.۵ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۷۹۰ میلیمتر

عرض

۱۹۰۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۷۶۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۵۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۷۵۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ – ۷ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۷۷ – ۹۶۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۶۴ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

ندارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی جک S7

خودروسازی جک هم مثل بیشتر کمپانی‌های چینی سری اولیه محصولاتش را با کپی‌برداری از محصولات شرکت‌های بزرگ شروع کرد، برای مثال جک S3 با نگاهی به هیوندای توسان طراحی شد. اما رفته‌رفته جک موتورز زبان طراحی خود را پیدا کرد که نمونه آن را در شمایل جک S7 می‌بینیم.

نمای جلوی جک S7 از یک جلوپنجره بزرگ شش ضلعی با نوارهای افقی کروم به همراه شکل خاص چراغ‌ها تشکیل شده که حالتی خشن و هجومی به این کراس اوور خانوادگی داده است. چراغ‌های مه‌شکن که به صورت نوارهای کوچکی در گوشه‌های سپر قرار گرفته، ظاهر اسپرت جک S7 را کامل کرده است.

طراحان با استفاده خطوط و حجم‌پردازی روی درپوش موتور و نمای جانبی سعی کرده‌اند حالتی عضلانی و ورزشکارانه به کراس اوور ۷ نفره بدهند.

ظاهر جک اس ۷ در نمای پشت جالب نیست، به ویژه شکل چراغ‌های عقب که خاص و منحصر به فرد است اما از لحاظ زیبایی و اصالت چندان قابل قبول به نظر نمی‌رسد. دیگر المان‌های نمای عقب مشکلی نداشته و نمایی قابل قبول را در این قسمت خودرو به نمایش گذاشته است.

طراحی داخلی

کابین جک S7

سبک طراحی داشبرد جک S7 مشابه برخی محصولات مرسدس بنز به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد که طراحان جک موتورز از روی داشبرد خودروهای لوکس آلمانی الگوبرداری کرده‌اند و نتیجه آن نمایی زیبا و قابل قبول است. طرح غربیلک فرمان با حالت برش‌خورده و استخوانی به علاوه تودری‌ها نیز جذاب دیده می‌شود.

سطح کیفی متریال داشبرد و رودری‌ها حالتی نسبتا باکیفیت داشته و از پلاستیک نرم در نیمه بالایی داشبرد استفاده شده است. علاه بر این، تزیینات فیبر کربن درجه لوکس بودن کابین را ارتقا داده است.

صندلی‌های ردیف سوم جک S7 در مدل‌های ۷ نفره مانند دیگر کراس‌اوورهای مشابه مناسب کودکان و نوجوانان است، با این حال ردیف‌های دوم و اول فضای کافی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

ظرفیت صندوق عقب جک S7 در مدل‌های ۷ نفره ۴۷۷ لیتر و در مدل‌های ۵ نفره ۹۶۰ لیتر است و جای کافی برای یک خانواده ۵ نفره را دارد.

قیمت جک S7 در بازار

نمای عقب جک S7

جک S7 بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین خودرو جک موتورز در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ است که می‌توانست با ورود به بازار ایران، پیش از ورود رقبایی مثل فیدلیتی پرایم و مکث تیارا، خود را به عنوان پیشرو کراس‌اوورهای ۷ نفره مطرح کند. اما به دلایلی جک S7 روی خط مونتاژ کرمان موتور قرار نگرفت و جای خود را به محصول اسپرت‌تر و جدیدتر گروه جک، به نام کی ام سی K7 داد. چینی‌ها برای جک S7 باید بین ۱۷ هزار تا ۲۰ هزار دلار پرداخت کنند و اگر کراس‌اوور ۷ نفره در ایران مونتاژ می‌شد، خرید خودرو برای متقاضیان داخل کشور حدود نیم میلیارد تومان بیشتر از جک S5 آب می‌خورد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو