ایلان ماسک: با بیت کوین تسلا بخرید!

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ایلان ماسک: با بیت کوین تسلا بخرید!

طی هفته‌های گذشته ورود ایلان ماسک به دنیای رمز ارزها با رشد ارزش هر سهم همراه شده است. در این میان مدیرعامل تسلا می‌خواهد مشتریان شرکت خودروسازی‌اش، با بیت کوین به خرید خودرو تسلا اقدام کنند.

بعد از افزایش شدید قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷، دوباره بازار رمز ارزها داغ شده است و این ارزهای دیجیتال قله‌های قیمتی را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند. در همین زمان، تسلا دوباره دست به کاری عجیب و جنجالی زده، و با توجه به اینکه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پرونده‌اش باز است، ۱.۵ میلیارد دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

خرید خودروهای تسلا با بیت کوین

تسلا مدل S

علاوه بر این سرمایه‌گذاری کلان میلیارد دلاری، شرکت تسلا اعلام کرده که به زودی امکانی را فراهم می‌کند تا مشتریان بتوانند خودروهای برقی این شرکت، مثل مدل S و مدل X را با پرداخت بیت‌کوین خریداری کنند. بدین ترتیب تسلا تنها خودروسازی خواهد بود که این برنامه را اجرا می‌کند.

با این تفاسیر، انتظار می‌رود تا در صورت موفقیت این طرح، سایر خودروسازان بزرگ نیز امکان خرید محصولاتشان با رمز ارزها را فراهم کنند.

هرچند تسلا هنوز توضیح کاملی درباره این کار نداده اما خرید خودرو با بیت‌کوین در ابتدا به صورت محدود انجام خواهد شد. همچنین تاریخ دقیقی برای این کار مشخص نشده و این خودروساز فقط اعلام کرده که «به زودی» این اتفاق خواهد افتاد.

تسلا ادعا می‌کند که خرید خودرو با بیت‌کوین باعث انعطاف‌پذیری بیشتری در زمینه تنوع محصولات و همین طور خدمات مشتریان می‌شود و همچنین بازده وجه نقد شرکت را نیز به بیشترین میزان ممکن می‌رساند. همین طور پذیرش رمز ارزها به عنوان یک روش پرداخت، میزان شناوری سرمایه بیت‌کوین تسلا را نیز افزایش می‌دهد.

خرید حجم زیادی از بیت‌کوین فقط یک سرمایه‌گذاری کوچک است و تاثیر چندانی در میزان وجه نقد این شرکت ندارد، به دلیل اینکه در حال حاضر تسلا به مقدار زیادی وجه نقد دسترسی دارد که مجموع مبلغ این پول‌ها بالغ بر ۱۹ میلیارد دلار می‌شود.

اخیرا تسلا با پشت سر گذاشتن شرکت‌هایی همچون تویوتا، نیسان، فورد و هیوندای به عنوان با ارزش‌ترین خودروساز جهان شناخته شده و همین طور ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر این شرکت، یکی از ثروتمندترین افراد جهان است و این امر امتیازات بی‌شماری را هم برای این خودروساز و هم مالک آن به دنبال دارد.

برنامه ایلان ماسک برای بیت کوین

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا

به دلیل توییت‌های ماسک درباره خرید بیت‌کوین، تعدادی از تحلیلگران صنعت و بازارهای مالی با تردید به این اقدامات نگاه می‌کنند. ایلان ماسک در توییت‌های خود از دو رمز ارز بیت‌کوین و دوج‌ کوین نام برده است.

ماسک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارتباط پر فراز و نشیبی با هم دارند. در سال ۲۰۱۸، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ایلان ماسک را به نقض قوانین با استفاده از بازخرید سهام تسلا به ارزش هر سهم ۴۲۰ دلار متهم کرد. در نهایت، پس از ماه‌ها مذاکره این دو توافق کردند تا ایلان ماسک از مدیریت این خودروساز استعفا دهد و از ۴۰ میلیون دلار جریمه نقدی که به پرداخت آن محکوم شده، ۲۰ میلیون دلار را بپردازد.

تسلا و ایلان ماسک، پیشرو در صنعت خودرو

باید دید آیا تسلا می‌تواند اتفاق جدیدی را در بازار و صنعت خودرو رقم بزند و دیگر خودروسازان را نیز به پذیرش بیت‌کوین و دیگر رمزارزها وا دارد. این خودروساز و مالک آن، قبلا با تولید خودروهای برقی تحولی را در صنعت ایجاد کرده بودند. رمز ارزها می‌تواند تحول دیگری باشد که تسلا و ایلان ماسک رقم می‌زنند.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو