سامانه تهران من (راهنمای تصویری ثبت نام سایت تهران من)

۲ اسفند ۱۴۰۰ سامانه تهران من (راهنمای تصویری ثبت نام سایت تهران من)

ثبت نام در سامانه تهران من امر بسیار مهمی برای تمام افرادی است که با خودرو شخصی خود قصد ورود به محدوده طرح ترافیک یا کنترل آلودگی هوا در تهران را دارند. با توجه به محدودیت‌هایی که طبق قوانین راهنمایی و رانندگی اعمال می‌شود؛ اشخاص جهت محاسبه سهمیه خود در استفاده از طرح‌ها، خرید آن بابت ورود قانونی به محدوده‌های شامل طرح (پس از استفاده تمام روزهای رایگان) و همچنین پرداخت عوارض یا جریمه‌های خود باید نسبت به ثبت نام در این سایت که توسط شهرداری برای همین منظور اجرایی شده است، اقدام کنند و تمام امور خود را از این طریق انجام دهند.

نکته مهم: در استفاده از سامانه تهران من این است که با تغییر قوانین عبور و مرور در سال ۱۳۸۸ و جایگزینی طرح کنترل آلودگی هوا به جای زوج و فرد، هر خودرو شخصی با پلاک تهران تنها مجاز به ورود ۲۰ روز رایگان و پلاک شهرستان ۱۵ روز از هر فصل در محدوده طرح است؛ بنابراین شما برای مدیریت این روزها و تمام امور مربوط به عبور و مرور ماشین شخصی‌تان در پایتخت باید از سامانه تهران من استفاده کنید.

در این مقاله سعی بر این شده تا تمام مراحل «ثبت نام»، «ورود به سامانه» و «درج خودرو» را به ساده‌ترین شکل ممکن و مرحله به مرحله همراه تصاویر برای شما توضیح دهیم تا این سه مرحله ابتدایی را در سایت بدون هیچ مشکلی انجام دهید. البته پس از آموزش نحوه ثبت نام در سایت تهران من در مقاله‌های بعدی به تفکیک با موضوعاتی همچون نحوه استعلام و پرداخت عوارض سالیانه خودرو، پارک حاشیه‌ای، پرداخت جریمه‌های مربوط به طرح ترافیک، مدیریت روزهای رایگان و خرید طرح کنترل آلودگی هوا یا ترافیک با شما همراه خواهیم بود.

اخذ نوبت معاینه فنی از طریق سامانه “تهران من”

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: امکان اخذ نوبت معاینه فنی از طریق سامانه «تهران من» فراهم شده است. افراد برای دسترسی به این سامانه می‌توانند به سایت تهران من یا سامانه معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir نوبت معاینه فنی دریافت کنند.

نحوه ثبت نام در تهران من

اولین قدمی که شما باید در استفاده از امکانات مذکور بردارید؛ معرفی و ثبت نام خودتان در سایت است. مراحل ثبت نام در سایت طبق موارد زیر است:

۱. ورود به سایت https://my.tehran.ir

۲. روی دکمه ثبت نام در بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید تا به فرم مربوطه انتقال داده شوید.

ثبت نام تهران من

۳. در صفحه بعدی با دو تب در سمت بالا و چپ مواجه می‌شوید. همانطور که از اسم آن مشخص است به تب «ورود / ثبت نام» رفته؛ اطلاعات شخصی خود همچون کد ملی و تاریخ تولد را در کادرهای مربوطه وارد کرده، نام کاربری و رمز عبور منحصر به فردی را مشخص کنید، شماره تلفن همراه خود را درج کرده و در ادامه درخواست دریافت کد تایید را بدهید.

سامانه تهران من

در این صفحه، سه نوع ثبت نام در سامانه تهران من برای متقاضیان در نظر گرفته شده است:

  • شخص حقیقی: برای افرادی که خودرو به نام خودشان بوده و استفاده شخصی دارند.
  • شخص حقوقی: برای ماشین‌هایی که سند آن به نام شرکت یا سازمان دارای کد اقتصادی بوده و کاربرد شرکتی دارد.
  • تبعه خارجی: برای اشخاصی که با خودرو شخصی خود در تهران قصد رانندگی دارند. (مشخصه اصلی که در این مرحله باید توسط اتباع خارجی وارد شود، شماره پاسپورت است)

 ۴. در مرحله چهارم به صفحه زیر انتقال داده می‌شوید و از طرفی، پیامکی تحت عنوان کد تایید 6 رقمی به شماره تلفنی که در مرحله قبل وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود. کد مذکور را در باکس مربوطه وارد و دکمه ثبت نام در تهران من را کلیک کنید.

ثبت نام سایت تهران من

  • در بخش رنگ شده اول تصویر، نام و نام خانوادگی و در قسمت دوم، شماره موبایل شما نمایش داده می‌شود.

با طی کردن چهار مرحله ساده بالا، مشخصات کارت ملی شما که از پیش در بانک اطلاعاتی سامانه موجود است، تطبیق داده شده و در صورت صحت اطلاعات، ثبت نام شما در تهران من تکمیل می‌شود.

ورود به اکانت تهران من

با ثبت نام در سامانه، شما بر اساس شماره ملی خود یک حساب کاربری داشته و برای انجام هر کاری باید به اکانت خود وارد شوید و امور درخواستی خود را مدیریت کنید. مراحل ورود به شرح زیر است.

۱.مراجعه به سایت tehran.ir و کلیک روی دکمه ورود (مطابق تصویر)

ورود سامانه تهران من

۲.وارد کردن شماره موبایل ثبتی و درخواست دریافت کد تایید (در نظر داشته باشید که با هر ورود به سامانه، کد تاییدی برای شما پیامک می‌شود که باید آن را در فرم وارد کنید. بنابراین بهتر است، ثبت نام خود را با شماره تلفنی انجام دهید که همیشه در دسترس شما است)

۳.وارد کردن کد تایید و کلیک روی دکمه ورود

ثبت نام سامانه تهران من

۴. در این مرحله شما به پنل کاربری خود دسترسی پیدا کرده و پیش از هر فعالیتی باید مشخصات ماشین یا ماشین‌های خود که سند آن به نام شما هستند را با کمک بخش افزودن خودرو وارد کنید.

ورود سایت my.ehran.ir

۵. شماره پلاک را در کادر اول و شناسه یکتا خودرو (VIN) را در کادر دوم وارد کرده، سپس روی دکمه درج خودرو کلیک کنید تا ماشین شما در سامانه تایید و تمام اطلاعات مربوط به آن در پنل اضافه شود.

سایت تهران من

کد VIN چیست؟

شناسه یکتای خودرو یا VIN، شماره یکتایی است که به هر ماشینی به صورت مجزا اختصاص داده می‌شود تا با کمک آن اطلاعات مربوط به سوابق پرداخت در ایستگاه‌های عوارض الکترونیک آزاد راهی یا سامانه‌هایی همچون تهران من در دسترس قرار گیرد. شناسه یکتا یا کلمه VIN روی کارت‌های جدید الکتریکی یا پشت کارت خودروهای قدیمی قابل مشاهده است.

۶. در تصویر زیر پس از ثبت نام در تهران من مشخصات ماشین شما در پنل درج شده و تمام اطلاعات آن همچون میزان بدهی دیگر قابل دسترس و مدیریت است.

سامانه تهران من

فروش فوری خودرو

نویسنده: تیم تحریریه خودرو45