جذاب‌ ترین رنگ ‌های خودرو

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ جذاب‌ ترین رنگ ‌های خودرو

از نظر خیلی‌ها، رنگ خودرو یکی از ساده‌ترین بخش‌ها در صنعت اتومبیل‌سازی و یکی از معمولی‌ترین ویژگی‌های ظاهری آن است. اما ماشینی با یک رنگ خاص مثل سبز، زرد، آبی و قرمز در نگاه بینندگان و خریداران ظاهر خیلی متفاوت‌تری نسبت به ماشینی دارد که رنگش سفید، سیاه یا نقره‌ای است. بر اساس آمار حدود ۷۰ درصد از خودروهای موجود در بازار، چه در ایران و چه در بازار جهانی، با رنگ‌های سفید و سیاه و نقره‌ای به فروش می‌رسند و آنقدر تیراژشان بالا است که نمی‌توان آنها را جزو جذاب‌ترین رنگ‌های خودرو به حساب آورد. اما خودروسازان برای تولید محصولاتشان از رنگ‌های خاص و جذاب هم استفاده می‌کنند تا ظاهر خودرو در چشم مشتریان، خریداران و بینندگان خوش‌تر بنشیند.

رنگ‌ های جذاب تاریخ خودرو

خودروسازان معمولا برای تولید بهترین خودروهایشان رنگ‌های خاصی به کار می‌برند و با موفقیت این خودروها در بازار، این رنگ‌ها به نماد و سمبلی از آن خودروساز تبدیل می‌شود.

آبی استوریل، بی ام و

بی ام و M3 آبی استوریل

انتخاب یک رنگ از بین آبی استوریل بی ام و و آبی نوگارو آئودی کار سختی بود، اما در نهایت بی ام و M3 (نسل E36) باعث شد تا آبی استوریل (Estoril) انتخاب شود. آبی استوریل همچنان یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها است، چرا که می‌تواند خطوط تیز، سطح روان و جلوپنجره خاص مدل‌های بی ام و M را جذاب‌تر نشان دهد و قرار است به مناسبت ۵۰ سالگی سری M نیز دوباره به بازار برگردد.

روسو کورسا، فراری

فراری F40 روسو کورسا

هر جا سخن از جذاب‌ترین رنگ‌های خودرو به میان می‌آید، غیرممکن است که نامی از قرمز فراری نیاوریم. روسو کورسا (Rosso Corsa) خاص‌ترین و جذاب‌ترین رنگی است که تا به حال به بدنه یک خودرو زده شده، به قدری که حتی تصور یک دستگاه ابرخودرو فراری با رنگی غیر از این قرمز خاص، غیرممکن و غیرقابل‌قبول خواهد بود. روسو کورسا تنها رنگی است که فراری اجازه نمی‌دهد مشتریانش حتی یک نقطه از آن را تغییر دهند.

زرد لیکویید، رنو

رنو کلیو زرد لیکویید

رنگ زرد لیکویید (Liquid) رنو حس و حال خاصی دارد که آن را از دیگر رنگ‌های زرد خودرویی متمایز می‌کند. زرد رنویی خیلی جدید و تازه نیست و رنو ۵ یکی از ماشین‌هایی است که چهل پنجاه سال پیش با این رنگ به بازار آمد. شاید علت چشم‌نواز بودن زرد لیکویید این باشد که خیلی درخشان نیست و چشم را نمی‌زند. به همین خاطر نمی‌توانید از رنو کلیو زرد رنگی که در جاده‌ها حرکت می‌کند چشم بردارید.

ساب لایم، دوج

دوج چلنجر ۱۹۷۰ ساب لایم

دوج در دهه ۷۰ محصولات جذاب و مهیجی را برای رقابت با فورد ماستانگ روانه بازار کرد که بیشتر آنها با رنگ‌های جذابی در دسترس خریداران قرار گرفتند. ساب لایم تنها رنگ دوج بود که فقط برای چلنجر، چارجر و دارت استفاده می‌شد و با ورود آنها به بازار خودروهای عضلانی، رنگ و لعاب تازه‌ای به این نوع خودروها داد.

سبز بلوطی، فولکس واگن

فولکس واگن گلف GTI سبز بلوطی

فولکس واگن گلف GTI 16V با سپر بزرگ و به رنگ سبز بلوطی، برای خیلی‌ها اوج هنر فولکس واگن است و البته خیلی راحت می‌توان گفت چرا. سبز بلوطی رنگ خاص و کمیابی در این دوره و زمانه است و با طرح صاف و ساده این خودرو هماهنگی دارد.

سفید چمپیونشیپ، هوندا

هوندا سیویک تایپ R سفید چمپیونشیپ

وقتی حرف از هوندا سیویک تایپ R به میان می‌آید، این خودرو با رنگ سفید Championship خاصش از ذهن عبور می‌کند. این رنگ ظاهر اسپرت هوندا را برجسته‌تر می‌کند و هر چند رنگ سفید خیلی معمولی و تکراری است، اما با هوندا سیویک تایپ R رنگی خاص می‌شود.

قرمز گاردز، پورشه

پورشه ۹۱۱ قرمز گاردز

یک دستگاه پورشه ۹۱۱ به رنگ قرمز گاردز (Guards) یکی از به‌یادماندنی‌ترین تصاویر دهه ۸۰ میلادی است و حس هیجان را به راننده تزریق می‌کند. هنوز هم این خودرو جذاب است، به خصوص اگر از باله مخصوص tea tray دهه ۸۰ استفاده کند.

نارنجی هاگر، شورولت

شورولت کامارو ۱۹۶۹ نارنجی هاگر

وقتی صحبت از ماشین‌های عضلانی و پونی می‌شود، می‌توان طیف مختلفی از رنگ‌های خاص و جذاب را دید. یکی از این رنگ‌ها نارنجی هاگر (Hugger) است و تفاوت خیلی زیادی با نارنجی‌های اروپایی و ژاپنی دارد. شورولت کامارو ۱۹۶۹ با رنگ نارنجی هاگر، یکی از به‌یادماندنی‌ترین و خاص‌ترین ترکیب‌های رنگ و خودرو است.

نقره‌ای برچ، استون مارتین

استون مارتین DB5 نقره‌ای برچ

این ترکیب خاص رنگ و خودرو برنده است و حتی کسانی هم که خودرو با ماشین لباسشویی هیچ فرقی برایشان ندارد، جذب آن می‌شوند. ترکیب استون مارتین DB5 و رنگ نقره‌ای برچ (Birch) از همان لحظه رونمایی نگاه‌ها را به خود جلب کرد و البته ماجراجویی‌های جیمز باند جذابیت آن را افزایش داد.

جذاب ترین رنگ های ۲۰۲۲

شرکت‌ها در سال ۲۰۲۲ خودروهایشان را با رنگ‌های خاص و جذابی به بازار می‌فرستند.

بی ام و

بی ام و M5 CS

خودروهایی که در نمایندگی‌های بی ام و به فروش می‌رسند، بیشتر سفید، سیاه و نقره‌ای هستند. بی ام و M این رویه را نقض کرده و رنگ‌های تاریخی مثل آبی لاگوناسکا روی بدنه محصولاتش خودنمایی می‌کند. محصولات فعلی کمپانی، مثل بی ام و M3 و بی ام و M4 با رنگ‌های چشمگیر زرد سائوپائولو و سبز جزیره من (Isle of Man) به فروش می‌رسد. اما بی ام و M5 CS به رنگ سبز دیپ فروزن (Deep Frozen) متالیک، جذاب‌ترین رنگ‌آمیزی را دارد.

پورشه

پورشه تایکان

نه تنها پورشه رنگ‌های خاص تمشکی فروزن متالیک، آبی جنتیان (Gentian) متالیک، سبز مامبا (Mamba) متالیک و قرمز کارماین (Carmine) را به بدنه محصولاتش می‌زند، بلکه دارای سیستم Paint-to-Sample است که با استفاده از آن مشتریان می‌توانند پیش از خرید، رنگ مورد نظرشان را روی بدنه خودرو ببینند و در صورت تمایل آن رنگ را انتخاب کنند.

تویوتا

تویوتا تاکوما

تویوتا بیشتر به عنوان یک خودروساز حوصله ‌سربر شناخته می‌شود، اما این شرکت ژاپنی با رنگ‌های جذاب، به خصوص برای وانت‌های TRD Pro جواب منتقدانش را می‌دهد. مدل‌های تاکوما و ۴رانر با رنگ لیمویی الکتریک متالیک در دسترس خریداران قرار دارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو