خرید خودرو در آلمان

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ خرید خودرو در آلمان

آلمان یکی از پیشتازان در زمینه تولید خودرو محسوب می‌شود. خودروهای آلمانی در سراسر دنیا شهرت بسیاری دارند و تنوع و کیفیت آنها نیز بسیار بالاست. این کشور قوانین خاص خود را برای خرید و فروش خودرو دارد. حتی قوانین رانندگی نیز در آلمان ممکن است با برخی از کشورها متفاوت باشد.

قوانین بیمه و معاینه فنی نیز طبق شرایط و قوانین خاص خود این کشور پیش می‌رود. بنابراین اگر قصد دارید به آلمان مهاجرت کنید باید پیش از هر اقدامی، قوانین و مقررات آن را به خوبی مطالعه کنید.

بازار  خرید خودرو در آلمان

خرید خودرو در آلمان همانند هر کشور دیگری دارای قوانین و شرایط ویژه‌ای است. خرید خودرو در این کشور به دو صورت صفر و دست دوم انجام می‌شود. افراد برای خرید ماشین می‌توانند از وب ‌سایت‌های‌ فروش که این خدمات را ارائه می‌دهند اقدام کنند. غالباً نیز به همین شکل پیش می‌رود. در این وب‌سایت‌ها فروش ماشین دست دوم و صفر انجام می‌گیرد. تنوع این وب سایت‌ها نیز در آلمان زیاد است. برخی از سایت‌های فروش خودرو دست دوم در آلمان، سایت های   mobile.de و autoscout24.com هستند.

زبان این وب‌سایت‌ها نیز آلمانی و انگلیسی است. راه دیگر خرید خودرو در آلمان نمایشگاه‌ها هستند. معمولاً در این نمایشگاه‌ها افرادی وجود دارند که به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند تا بتوانند با مشتری‌های خارجی نیز ارتباط برقرار کنند. در آخر لازم به ذکر است که شرکت‌های تولید‌کننده خودرو نیز گاهی در سایت خود به فروش خودرو دست دوم نیز می‌پردازند.

خرید خودرو صفر در آلمان

تا به اینجا از روش‌هایی که برای خرید خودرو در بازار خودروی آلمان وجود دارد گفتیم. حال در ادامه قصد داریم که آن را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

خرید خودروی نو در آلمان دارای شرایط ویژه‌ای برای پرداخت است. یکی از این روش‌ها همانطور که مشخص است پرداخت نقدی است. یعنی فرد همه مبلغ را یک جا به تولید کننده یا نمایشگاه پرداخت می‌کند. روش دیگر وام‌های بانکی آلمان است که برای خرید ماشین به فرد اختصاص داده می‌شود. به این روش، فایننس نیز گفته می‌شود.

در این روش مقداری پول در اختیار فرد قرار می‌گیرد که بتواند پیش پرداخت ماشین را بدهد. سپس وام آن را به سود صفر تا یک درصد طی سال‌ها پرداخت می‌کند. البته لازم به ذکر است که مقدار این وام متفاوت است و به عوامل متعددی از جمله نوع ماشین، شرکت تولیدکننده و موارد دیگر بستگی دارد.

روش دیگر لیزینگ ماشین است. لیزینگ ماشین در آلمان با آنچه که در ایران با نام لیزینگ می‌شناسیم بسیار متفاوت است. منظور از لیزینگ ماشین در آلمان درواقع اجاره ماشین است. برای لیزینگ ماشین در آلمان افراد باید مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت یا همان ودیعه پرداخت کنند و سپس به‌صورت ماهیانه اجاره ماشین را به شرکت مربوطه بپردازند. قیمت پیش‌پرداخت و اجاره ماهیانه ماشین نسبت به مدل ماشین متفاوت است. در انتها باید بدانید که هنگام لیزینگ شما در انتهای پایان دوره قرارداد اجاره صاحب خودرو نخواهید شد و باید خودرو را به شرکتی که ماشین را از آن لیز کردید پس بدهید. در حالی که در روش فایننس یا همان دریافت وام بانکی برای خرید ماشین در انتهای اقساط باید مبلغ باقی مانده را پرداخت کرده و صاحب خودرو می‌شدید.

خرید خودرو کارکرده در آلمان

حال قصد داریم در ادامه به مبحث خرید خودرو دست دوم در آلمان بپردازیم. خرید خودرو دست دوم همانطور که در همه جای دنیا انجام می‌شود، خیلی اوقات از افراد حقیقی یا شرکت‌ها انجام می‌شود. خرید ماشین دست دوم از شخص ممکن است کاری پرریسک باشد.

اما در صورتی که ماشین کارشناسی شود، مشکلی پیش نخواهد آمد. یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید ماشین دست دوم باید به آن دقت کرد، تمام مدارک ماشین است. مدارکی مانند بیمه نامه، معاینه فنی و ثبت اسناد و مالک حقیقی مواردی هستند که خریدار باید به آن‌ها پیش از خرید دقت کند.

قوانین اخد گواهینامه در آلمان

روندهای اداری در آلمان با کشور ایران بسیار متفاوت است. به طوری که افراد باید برای خیلی از کارها از قبیل ثبت هرگونه اطلاعات، به اداره مربوطه در استان خود مراجعه کنند. بنابراین اگر فرد ساکن یک شهر است برای ثبت اطلاعات و خرید ماشین باید در همان استان اقدام کند و مدارک خود را در آن جا رسمی کند.

این قوانین حتی اگر به شهر دیگری در آلمان منتقل شوید نیز صدق می‌کند. به این دلیل که تمام پلاک‌های آلمانی کدی را نشان می‌دهند که در آن ثبت شده است. به عنوان مثال B برای شهر برلین یا HH برای هامبورگ است. البته اگر اتومبیل را از نمایندگی رسمی و تولیدکننده خودرو خریده باشید، ثبت اطلاعات و تمام مراحل آن توسط نمایندگی انجام می‌شود.

اما اگر خودرو را به صورت خصوصی خریداری کرده‌اید یا آن را وارد کرده‌اید، باید با تعیین وقت در دفتر ثبت‌نام محلی خودرو خود را ثبت کنید. هزینه این کار نیز حدود ۳۰ یورو است.

  • گواهی ثبت نام
  • اثبات مالکیت
  • شناسه معتبر (گذرنامه آلمانی، شناسنامه خارجی یا کارت شناسایی)
  • اثبات بیمه ماشین
  • گواهی انطباق
  • گواهی بازررسی فنی TUV
  • گواهی ثبت خارجی

پس از ثبت خودرو وارد مرحله دیگری می‌شوید. اما باید پیش از آن صبر کنید تا درخواست شما ثبت شود. پس از دریافت تاییدیه و ثبت نام، متقاضیان پلاک در آلمان می‌توانند پلاک‌های خود را در Autoschilder چاپ کنند.

قوانین رانندگی در آلمان

رانندگی در آلمان نیز قوانین مربوط به خود را دارد. هرچند که قوانین رانندگی در کشورهای مختلف شباهت زیادی به هم دارد. آلمان نیز برای تخلف‌ها، جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته است.

  • هزینه جریمه نبستن کمربند: ۴۰ یورو
  • هزینه تصادفات برای مقصر: ۱۰۰ یورو
  • هزینه جریمه رانندگی پرخاشگرانه: ۱۰۰ یورو
  • هزینه جریمه پرتاب زباله به بیرون: ۲۰۰ یورو
  • هزینه جریمه خوردن خوراکی حین رانندگی: ۱۵۰ یورو
  • هزینه رانندگی با سرعت زیادتر از حد توصیه شده: ۷۰ یورو
  • هزینه جریمه تست الکل: ۳۰۰ یورو + توقف خودرو به مدت ۸ ماه + ۳ ماه زندان
  • هزینه جریمه راه ندادن به نیروهای امدادی: ۳۰۰۰ یورو + ۲ سال حبس + ابطال گواهینامه برای ۳سال + توقف خودرو ۹ ماه + پرداخت هزینه پارکینگ + بر عهده داشتن مسئولیت اتفاقی که افتاده است ( تصادف- آتش‌سوزی … )

خودروهای پرطرفدار در آلمان

همانطور که در ابتدا اشاره شد آلمان یکی از بهترین تولیدکننده‌های صنعت خودرو در دنیا محسوب می‌شود. بنابراین تولید شرکت‌های بنز و بی‌ ام و همیشه در بین مردم آلمان پرطرفدار بوده‌اند. قیمت خودرو نیز در این کشور با توجه به این که خیلی از ماشین‌ها تولید داخل هستند متعادل است.

در این مطلب با قوانین و شرایط خرید خودرو در آلمان آشنا شدید. همچنین شرایط پرداخت قسطی و اجاره و نقدی ماشین نیز به طور کامل شرح داده شد. توجه داشته باشید در صورتی که قصد خرید ماشین در آلمان را دارید پیش از هرچیز با روند اداری آلمان آشنا شوید زیرا این کشور بیشتر امور اداری خود را به صورت غیرحضوری و از طریق ایمیل انجام می‌دهد. همچنین قوانین استانی در این کشور بسیار حائز اهمیت است. پس ساکن هرجایی که هستید، اداره مربوطه به درخواستتان را در آن استان پیدا کرده و سپس به آن مراجعه کنید.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: مهرانا عیسی‌پور