خرید خودرو در آمریکا

۱۰ فروردین ۱۴۰۱ خرید خودرو در آمریکا

آمریکا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان، بازاری بزرگ از خودرو را در خود جای داده است. ایالات متحدۀ آمریکا نه تنها تولیدات بسیاری از خودروهای مختلف را در دست دارد بلکه واردکنندۀ خودرو از کشورهای مختلف جهان نیز به شمار می‌رود.

برندهای خودروهای آمریکایی دارای سبک خاصی هستند؛ خودروهایی پرقدرت با بدنۀ قوی و سبک ظاهری که مختص آمریکاست. از خودروهای اقتصادی فورد گرفته تا اتومبیل‌های موسوم به Muscle Car شورلت و شلبی، نام و آوازه به خصوصی در جهان دارند.

بررسی بازار خودرو در آمریکا

اگر بار اول است که در ایالات متحدۀ آمریکا قصد خرید خودرو دارید بهتر است از یک دوست با تجربه یا فرد آمریکایی تبار معتمد کمک بخواهید. گاهی اوقات برای خرید خودرو در این کشور لازم از است اتحادیه‌های اعتباری درخواست وام کنید. با این وجود لازم است که هر ماه قسط وام را همراه با سود نسبی آن پرداخت کنید.

لازم به توضیح است که زمانی سند خودرو کاملاً به نام شما منتقل می‌شود که هزینۀ خودروی خریداری شده را کامل پرداخت کرده باشید. اما این همۀ چیزی نیست که باید بدانید.

خرید و فروش خودرو در آمریکا

در آمریکا نیز همچون هر کشور دیگری، خرید خودرو دست دوم ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. شما می‌توانید هنگام خرید خودرو در آمریکا از انواع مدل‌های دست دوم بازدید کرده و آن را از مالک یا فروشندۀ خودرو خریداری کنید.

اغلب بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در آمریکا تمام مراحل این کار را به شما توضیح خواهند داد. اما روال کلی همان چیزی است که همه می‌دانیم. در صورت مشاهدۀ خودرو و پسندیدن آن می‌توانید دربارۀ قیمت خودرو مذاکره کرده و روی مبلغ نهایی توافق کنید.

اقدامات مهم هنگام خرید خودرو در آمریکا

هنگام خرید خودرو در آمریکا، نیازهای خود را در نظر بگیرید. تعداد اعضای خانواده، مسافتی که برای سفر نیاز دارید، میزان سوخت خودرو و مواردی از این دست حائز اهمیت زیادی هستند. در مورد گزینه‌های پیش رو به خوبی تحقیق کرده و برای هر یک از آن‌ها وقت کافی بگذارید. تولیدکنندگان موجود در آمریکا ممکن است با کشور شما متفاوت باشند.

در نظر بگیرید که از نمایندۀ خدمات خودرو مهاجر خود در مورد وسایل نقلیه پرس و جو کنید. مذاکرات در مورد خرید خودرو را با بهترین قیمت پیش ببرید. هرچند در این کشور اغلب قیمت‌ها توسط فروشنده تعیین می‌شود و قابل مذاکره نیستند. با این حال خودروهای مختلف ممکن است به دلیل نقایص فنی یا مدل خودرو، قیمت‌های مختلفی را شامل شوند.

معمولاً برای خرید خودرو دست دوم در آمریکا جای بیشتری برای مذاکره وجود دارد. پس از یافتن خودروی مطلوب می‌توانید در سایت‌هایی نظیر Edmunds.com یا KellyBlueBook.com، قیمت خودروهای هم‌ردۀ آن را بررسی کنید تا از منصفانه بودن قیمت آن اطمینان کسب کنید.

هنگام خرید خودرو در آمریکا حتماً از این موضوع مطمئن شوید که روند انتقال سند خودرو به صورت محضری و با امضای رسمی سازمان‌های مربوطه صورت گیرد. همچنین تمام روال پرداخت را با دریافت رسیدهای دست نویس انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید احتمال تقلب و سودجویی را به حداقل برسانید.

رجیستر کردن خودرو در آمریکا

مراحل رجیستر هنگام خرید خودرو در آمریکا حائز اهمیت زیادی است. اگر خودروی خود را از نمایندگی‌های خریداری کرده‌اید، اجازه دهید فروشنده همه مراحل را به عهده بگیرد. تقریباً تمام نمایندگی‌های حرفه‌ای خودرو در آمریکا، فرآیند ثبت نام خودرو و گرفتن پلاک آن را انجام می‌دهند. این مسئله هم در مورد خودروهای صفر و هم خودروهای دست دوم صدق می‌کند.

در مرحلۀ بعد لازم است با ادارۀ وسایل نقلیه موتوری ایالتی که در آن ساکن هستید تماس بگیرید. هر ایالت دارای یک دپارتمان وسایل نقلیه موتوری است که معمولاً با وزارت حمل و نقل، ثبت وسایل نقلیه موتوری یا نام‌هایی از این دست شناخته می‌شود.

در این خصوص تحقیق کرده و روند آن را جویا شوید. اگر خودتان به روند ثبت نام خودرو و دریافت پلاک می‌پردازید باید با این باره تماس گرفته یا وب سایت آن را بررسی کنید. بدین ترتیب از شرایط خاص آن‌ها برای ثبت نام خودرو مطلب خواهید شد. یکی از وب‌سایت‌های مفید برای کسب اطلاعات در این خصوص، وب سایت DMV.org است. این وب سایت اطلاعات تماس برای ۵۰ ایالت آمریکا را شامل می‌شود.

مراحل انتقال سند و رجیستر کردن خودرو

خرید و مالکیت خودرو در آمریکا دارای قوانین ثابت و مشخصی است. برخی از شرایط خرید خودرو و مالکیت آن در کشور آمریکا شامل موارد زیر است:

  • حتماً باید گواهینامۀ رانندگی داشته باشید.
  • خودرو را در بخش وسایل نقلیۀ موتوری ثبت کنید.
  • هزینه‌های بیمه خودرو را پرداخت کنید.

از طرف دیگر، اطلاعاتی که برای ثبت نام یا رجیستر کردن خودروی خود نیاز دارید را جمع‌آوری کنید. در اکثر ایالت‌ها قبل از اینکه خودروی خود را رجیستر کنید باید اطلاعات زیر را به دست آورده باشید:

  • یک برنامۀ ثبت نام که معمولاً می‌توانید آن را از وب سایت DMV دانلود کنید.
  • عنوان ماشین جدید که نام شما را به عنوان مالک آن نشان می‌دهد.
  • اثبات بازرسی رضایت بخش خودرو که به معنای عبور از فرآیند بازرسی ایمنی خودروست.
  • اگر خودروی خود را رجیستر نکرده‌اید نمی‌‌توانید آن را به محل بازرسی برانید. همچنین اگر خودرو دست دوم خریده‌اید احتمالاً لازم است خودرو را با پلاک فروشنده به محل بازرسی برده و سپس عملیات ثبت نام را شروع کنید.
  • مدارک بیمه خودرو که بسته به هر ایالت ممکن است متفاوت باشد.
  • پرداخت مالیات بر فروش و سایز هزینه‌های ثبت نام که این مورد نیز از ایالتی به ایالت دیگر متغیر است.

قوانین اخذ گواهینامه در آمریکا

برای رانندگی در آمریکا نیاز به یک مدرک شناسایی خواهید داشت. اگر دارای گواهینامه بین المللی هستید، بعید است که مشکلی برایتان پیش آید. اما بهتر است مجوزهای لازم را بررسی کرده تا از صحت آن مطمئن شوید. اگر گواهینامه شما به زبانی غیر از انگلیسی است باید آن را ترجمه کنید. با این حال ساکنین کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان و کره جنوبی می‌توانند تا مدتی با گواهینامه‌های خود در این کشور رانندگی کنند.

برخی از شرایط اخد گواهینامه در آمریکا عبارتند از:

  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال
  • سلامت عقلی و بینایی کامل
  • ارائۀ آدرس منزل و کد پستی
  • پرداخت شهریۀ ۱۰۰۰ دلار
  • مدرک صحت تست روان‌پزشکی

قوانین راهنمایی و رانندگی در آمریکا

رعایت نظم در هنگام رانندگی حائز اهمیت زیادی است و پلیس بزرگراه در مواجه با افراد خاطی، بسیار جدی برخورد می‌کند. هزینه‌های جریمه رانندگی در این کشور به قدری بالاست که اغلب افراد از تخطی‌گری پرهیز می‌کنند. از طرفی لازم است که به صورت منظم، معاینات فنی خودرو را انجام دهید.

برخی قوانین راهنمایی و رانندگی در آمریکا:

  • در آمریکا می‌توانید به مدت سه ماه با گواهینامه رانندگی خارجی تردد کنید.
  • پس از ابطال گواهینامه خارجی لازم است نسبت به دریافت گواهینامه بین‌المللی در این کشور اقدام کنید.
  • در کشور آمریکا برای دارندگان گرین کارت، گواهینامه موقت صادر نمی‌شود.
  • جریمه رانندگی با سرعت غیرمجاز در ایالات مختلف، متفاوت است. با این حال به عنوان میانگین، این نرخ چیزی فراتر از ۱۰۰۰ دلار است.
  • جریمۀ رانندگی با حالت مستی شامل ۶۰۰ تا ۲۱۰۰ دلار و تعلیق گواهینامه به مدت ۹۰ روز است.

قوانین عجیب و غریب رانندگی در آمریکا

قوانین رانندگی در این کشور شامل برخی موارد عجیب و غریب است.

  • در دنور ایالت کلورادو، رانندگی با خودروهای مشکی در روزهای یک‌شنبه غیرقانونی است.
  • در ایالت سانفرانسیسکو، شستن ماشین با زیرپوش مجاز نیست.
  • در ایالت آباما با نصب یک فانوس در جلوی وسیله نقلیه می‌توانید در موارد ضروری خلاف جهت جاده رانندگی کنید.
  • در کاستاریکا منع قانونی برای نوشیدن مشروبات الکلی هنگام رانندگی وجود ندارد. تنها در صورتی که ناهشیاری راننده تشخیص داده شود، شامل حال جریمه خواهد بود.

خودروهای محبوب و پرطرفدار در آمریکا

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: سروش سلیم پور