10 خودرو برتر لوکس آلمانی که باید بشناسید

۷ خرداد ۱۴۰۰ 10 خودرو برتر لوکس آلمانی که باید بشناسید

اکثر خودروهای لوکس تاریخ به برندهای اصیل و مهم اروپایی، خصوصا خودروسازان آلمانی همچون بی ام و، مرسدس-بنز و… تعلق دارند. این غول‌های بزرگ خودروسازی از همان ابتدا با نوآوری، خلاقیت و سلیقه‌ای فوق العاده، جای خود را در دل خریداران و هواداران باز و نام بسیاری از محصولاتشان را در لیست «10 خودرو لوکس آلمانی تاریخ» ثبت کردند.

خودروهای آلمانی بخش اعظمی از خاطرات عالم کلاسیک صنعت خودروسازی را رقم زده اند. طی زمان، این برندهای نام آشنا محصولاتی به بازار عرضه کرده‌اند که علاوه بر زیبایی بصری فوق العاده، از قدرت بالایی برخوردار بوده و هستند. این خودروها به قدری خاص و دلفریب هستند که همه، از خریداران گرفته تا کلسیونرها، دست و دلشان با دیدن آن‌ها می‌لرزد.

1.      آئودی ای-ترون اسپایدر؛ «عنکبوت» لوکس

نمایی از آئودی ای ترون اسپایدر

Audi e-Tron Spyder برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس، پیش چشم جهانیان رونمایی شد. این خودرو که به خانواده رودسترها تعلق دارد، محصولی هیبرید بود که در مجموع 387 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد و پیشرانه‌اش از یک موتور دیزلی تویین توربو TDI 3.0 لیتری V6 و دو موتور الکتریکی کوچک تشکیل می‌شد.

این خودرو لوکس آلمانی جذاب و دلفریب، صفر تا 100 کیلومتر را تنها در 4.4 ثانیه پر می‌کرد و آن زمان بیشینه سرعتش برابر با 249 کیلومتر بر ساعت بود.

2.      رُزمِیِر؛ قورباغه دوست داشتنی آئودی

نمایی از آئودی رزمیر

شاید بتوان Audi Rosemeyer را یکی از لوکس‌ترین و البته عجیب‌ترین مدل‌های مفهومی تاریخ صنعت خودروسازی آلمان دانست. این خودرو در سال 2000 به عنوان یک محصول لوکس معرفی شد، اما هرگز به مرحله تولید انبوه نرسید، چرا که به این منظور طراحی نشده بود.

با این حال افراد ثروتمند زیادی همچنان امید داشتند که آئودی رزمیر به بازار قدم بگذارد تا بلافاصله آن را مانند نو عروسی به خانه آورند. اگر روزی پای این خودرو به خیابان‌ها می‌رسید، قابلیت ابن را داشت که 700 اسب بخار نیرو تولید کند.

3.      مایباخ اکسِلِرو؛ یک خودرو لوکس همه چیز تمام

نمایی از مایباخ اکسلرو

آغاز حیات Maybach Exelero به عنوان یک خودرو اسپرت، در سال 2004 آغاز شد. این اتومبیل لوکس چهار سرنشین به یک موتور تویین توربو V12 مجهز بود که 700 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. اکسلرو دوست داشتنی و خوش قیافه روی چرخ‌های Fulda Tires سوار بود، چرخ‌هایی که دریچه‌ای جدید به دنیای نوآوری و خلاقیت باز کردند.

4.      مرسدس مک لارن SLR منصوری، نوآوری از دل آلمان

نمایی از مرسدس مک لارن SLR منصوری

Mercedes McLaren SLR به خودی خود یک خودرو شگفت انگیز بود که از سال 2003 تا 2009 به عنوان محصول مشترکی از مرسدس-بنز و مک لارن بریتانیایی، در بازار حضور داشت. از آنجایی که تنها “شگفت انگیز بودن” برای منصوری کافی نیست، این تیونر بزرگ تصمیم گرفت دستی به سر و روی آن کشیده و این مرسدس لوکس و جذاب را به محصولی تک و بی‌همتا تبدیل کند.

این خودرو لاکچری که در طراحی آن از فیبر کربن به عنوان یک عنصر و متریال اصلی استفاده شده است، با یک موتور 5.5 لیتری V8 ارائه می‌شود. این پیشرانه قدرتمند 700 اسب بخار نیرو تولید کرده و صفر تا 100 کیلومتر را طی 3.5 ثانیه مانند آب خوردن پر می‌کند.

 5.      فولکس واگن W12؛ کوپه جذاب بازار جهانی

نمایی از فولکس واگن W12

Volkswagen W12 که با نام فولکس واگن ناردو نیز شناخته می‌شد، محصولی از سال 1997 بود که در نمایشگاه توکیو 2001 رونمایی شد. یکی از نکاتی که از همان ابتدا همه توجهات را به خود جلب می‌کرد، رنگ روشن و چشمگیر این خودرو لوکس بود.

W12 با یک موتور قدرتمند 599 اسب بخاری ارائه می‌شد که می‌توانست گشتاوری برابر 921 نیوتن.متر تولید کند. این خودرو تا ابد به عنوان یکی از به یاد ماندنی‌ترین خودروهای تاریخ خودروسازی آلمان باقی خواهد ماند.

6.      پورشه کارِرا RS 3.0؛ یک کلاسیک لوکس اروپایی

نمایی از پورشه کاررا

در طول حیات Porsche Carrera RS 3.0 که در سال 1974 از دل اشتوتگارت برخاست، تنها 55 دستگاه از آن ساخته شد. این خودرو دو دَر جذاب و لوکس، مجهز به موتوری شش سیلندر بود که 230 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. سرعت کاررا تنها پس از گذشت پنج ثانیه، از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

7.      لوکس بودن به سبک بی ام و 507

نمایی از بی ام و 507

برخی منتقدان صنعت خودرو بر این باورند که BMW 507 پادشاه تمامی خودروهایی است که در دهه 50 میلادی قدم به بازار نهادند و در زیبایی هیچ کم ندارد. این خودرو لوکس آلمانی که آن زمان همه رقبا را در جیبش می‌گذاشت، با یک موتور 3.2 لیتری V8 همراه می‌شد و می‌توانست با 148 اسب بخار در دل جاده‌ها و خیابان‌ها تاخت و تاز کند.

این خودرو به قدری لاکچری و گران قیمت بود که تنها 252 دستگاه از آن ساخته و در پارکینگ افراد ثروتمند پارک شد. شاید بتوان 507 را زیباترین شاهکار این غول خودروسازی جهانی دانست.

8.      پورشه 550 اسپایدر؛ خودرویی جذاب از سال 1956

نمایی از پورشه 550 اسپایدر

Porsche 550 Spyder در روزگار خود، سوگلی بازار و دل مردم بود. این خودرو که به عنوان یکی از به یادماندنی‌ترین محصولات پورشه افسانه‌ای شناخته می‌شود، با یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر خطی حرکت و 110 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد.

یکی از نکات جالب توجه این خودرو زیبا و محبوب، وزن هزار و 400 پوندی آن بود. در طول عمر پورشه 550 اسپایدر، تنها 43 دستگاه از آن ساخته شد که خود بر «لوکس و گران قیمت» بودن آن دلالت دارد.

9.      مرسدس مک لارن SLR 999؛ رویایی سرخ و طلایی

نمایی از مرسدس بنز مک لارن SLR سرخ طلایی

ایده طراحی و تبدیل Mercedes McLaren SLR به یک شاهکار هنری که با نام «رویای سرخ طلایی» شناخته می‌شود، متعلق به یک تاجر سوئیسی به نام Ueli Anliker بود که به دنبال خودرویی فوق لوکس و شگفت انگیز می‌گشت.

آماده سازی این مرسدس اعجاب انگیز و رویایی 10 میلیون دلاری به 30 هزار ساعت کار گروهی 35 نفره بستگی داشت. بدنه این خودرو جذاب و چشمگیر، 20 لایه رنگ قرمز و 5 کیلوگرم طلای خالص داشت.

10. آئودی لُمانز کواترو، مدل مفهومی لوکس و شیک

نمایی از آئودی لمانز کواترو

درست نمایشگاه فرانکفورت سال 2003 بود که آئودی از مدل مفهومی خودرو اسپرت جدیدش که Le Mans Quattro نام داشت، رونمایی کرد. ایده طراحی این مدل مفهومی جذاب که گویی از کتاب‌های علمی تخیلی به زمان ما سفر کرده است، به موفقیت‌های پی در پی این غول خودروسازی آلمانی در مسابقات طاقت فرسای Le Mans سال‌های 2000، 2001 و 2002 باز می‌گردد.

 

منبع: trendrr / hotcars

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان

فروش فوری خودرو کارکرده