تبدیل سقف خودروهای مینی به بوم نقاشی

۹ آبان ۱۴۰۰ تبدیل سقف خودروهای مینی به بوم نقاشی

برند معروف مینی قصد دارد با اضافه کردن چاشنی هنر به برخی از محصولاتش، رنگی بر چهره صنعت خشن خودرو بپاشد.

خودروسازهای بزرگ و مطرح دنیا، حالا به خوبی این نکته را دریافته‌اند که صنعت خودرو در کنار هنر می‌تواند به یک تابلوی نقاشی ماندگار تبدیل شود. از همین رو برند «مینی» تصمیم گرفته است با همکاری بعضی از شرکای خود تعداد محدودی از خودروهای کوچک و معروف خود را به بوم نقاشی تبدیل کند. مجموعه جدید Mini Rooftop خودروهای کوچک را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند و برای این اقدام هیجان‌انگیز، مینی از سه هنرمند نسل جدید کمک گرفته است.

این هنرمندان از سقف محصولات مینی به عنوان بوم نقاشی استفاده کرده‌اند و موفق شدند توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند؛ البته که این خودروها به تعداد محدود طراحی شده است.  نخستین نمونه‌ این طراحی‌های هنری اول نوامبر روی سایت shopminiusa.com قرار خواهد گرفت.

با وجود حرف و حدیث‌های بسیار،  قیمت این نسل از طراحی‌های جدید هنوز مشخص نشده است؛ چرا که به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری برای این خودروها چندان کار ساده‌ای نیست. به تازگی سخنگوی این برند اعلام کرده است که طی شش هفته آینده قیمت این محصولات مشخص خواهد شد. همچنین بر این نکته نیز تاکید شده است که فقط تعداد محدودی از خودروها با سقف‌های هنری به فروش خواهد رسید.

اثر «هیرایا» روی برند مینی

طرح رویایی روی برند مینی

ریچ تو، یکی از هنرمندان نسل جدید که برای خلق این آثار هنری روی سقف خودرو با برند مینی همکاری می‌کند،  تصویری از دستی ایجاد کرده است که چشمی در مرکز دارد و پیچک‌های مجعد آن چشم را احاطه کرده‌اند. ریچ این اثر را «هیرایا» می‌نامد. ریشه نام هیرایا از فیلیپین آمده که به مفهوم «ثمره امیدها، رویاها و آرزوها» است. او یک هنرمند فیلیپینی-آمریکایی است که چند سالی می‌شود در بروکلین، نیویورک زندگی می‌کند. این هنرمند همچنین خالق پادکست First Generation Barden درباره تلاقی مفهوم «مهاجر» و جامعه خلاق است.

درباره اثر شین گریفین

یکی دیگر از هنرمندانی که با مینی همکاری دارد، یک جوان اهل دوبلین ایرلند به نام شین گریفین است. اثر هنری شین گریفین «Chroma Flow» چیزی را به تصویر می‌کشد که به نظر می‌رسد ورقی چند رنگ است که در باد تکان می‌خورد. او یک هنرمند تجسمی چند رشته‌ای و برنده تعدای جوایز است و اکنون در نیویورک زندگی می کند. شین، تجربه کار با برندهایی مانند آدیداس، اپل، ژیوانشی، کانیه وست، نایک و غیره را نیز دارد.

طرح‌ هایی از جنس سفر

طرح هنری سفر

سومین هنرمند اما شانا است. مفهوم طراحی‌های او اشاره مستقیم به سفر دارد. Shawna X تصویر «جاده‌هایی که سفر می‌کنیم» را می‌سازد. او در تصویرسازی‌های خود مردم را در حالت‌های مختلف با بیضی های رنگارنگ در پشت آنها به تصویر می کشد. هنری که او می سازد از رسانه‌های متعدد از جمله فضاهای دیجیتال، فضایی و حرکتی استفاده می‌کند. این آثار هنری همچنین بر روی نقاشی های دیواری در بروکلین، محله سوهو شهر نیویورک، پورتلند و اورگان ظاهر خواهند شد.

کمک های بشردوستانه مینی

برند مینی همچنین به شورای مهاجرت آمریکا کمک مالی می کند. شورایی که یک گروه غیرانتفاعی است و اعتقاد دارد مهاجران بخش مهمی از بافت ملی هر جامعه هستند. مینی در حال حاضر روی نسل بعدی مدل‌های خود کار می‌کند. برنامه به این شکل است که با استفاده از مواد اولیه جدید و مختلف، محصولات جدیدی به بازار عرضه شود. این برنامه شامل استفاده گسترده از مواد بازیافتی می شود.

مینی اعلام کرده است برای محافظت از محیط زیست دیگر از چرم استفاده نخواهد کرد. آخرین مدل این برند با موتور درون‌سوز در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود. پس از آن، تمام محصولات آینده الکتریکی‌سازی خواهد شد. تا اوایل دهه ۲۰۳۰، همه وسایل نقلیه کاملاً الکتریکی خواهند بود.

 

فروش فوری خودرو

منبع: motor1

نویسنده: فرشته بهروزی نیک