گران ترین خودروهای کارکرده دنیا

۲۵ شهریور ۱۴۰۰ گران ترین خودروهای کارکرده دنیا

شاید تصور پرداخت هزینه بالا برای خرید خودرو دست دوم غیر منطقی به نظر برسد، اما در حال حاضر در بازار جهانی خودروهایی وجود دارند که خرید دست دوم آن‌ها از خرید یک دستگاه صفر از همان مدل، بیشتر آب می‌خورد.

این روزها خرید و فروش خودرو دست دوم در بازار جهانی مرسوم است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای پرداخت مبلغی گزاف برای خرید خودرو مورد علاقه خود، یک دستگاه خودرو دست دوم بخرند تا هم به خودرو محبوب خود برسند، هم پول کمتری خرج کنند. متاسفانه این قاعده برای تمامی خودروهای صنعت و بازار خودرو صدق نمی‌کند. در حالت عادی، محصولات دست دوم ۱۰ درصد از خودرو صفر همان مدل ارزان‌تر است، اما محصولاتی وجود دارد که خرید یک دستگاه کارکرده از آن‌ها، بیشتر از مدل نو برایتان آب می‌خورد، درست مانند کیا تلوراید!

کیا تلوراید، شاسی بلند آسیایی

کیا تلوراید

تلوراید توانست به نقطه عطف مهمی در تاریخچه کمپانی سازنده خود، یعنی برند کیا تبدیل شود. این کمپانی کره‌ای نشان داد که کیفیت و امنیت دیگر تنها شعار نیست، بلکه با حضور شاسی بلندی چون تلوراید، یک پدیده قابل لمس است.

تلوراید ایمن، قابل اعتماد و با کیفیت است. به لطف سلیقه خوب طراحان این کمپانی، این SUV که سه ردیف صندلی در کابین خود دارد، می‌تواند با شاسی بلندهای لوکس و رده بالای بازار جهانی رقابت کند. پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 تلوراید ۲۹۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

قیمت مدل صفر: ۴۴ هزار و ۱۶۶ دلار

قیمت مدل کارکرده: ۴۷ هزار و ۷۳۰ دلار

تفاوت قیمت: ۸.۱ درصد

GMC  سیِرا ۱۵۰۰، غول آمریکایی

GMC  سیِرا ۱۵۰۰

بر کسی پوشیده نیست که تخصص اصلی کمپانی آمریکایی GMC، در ساخت پیکاپ و وانت‌های غول پیکر است، بنابراین ارائه محصولات باکیفیت و قابل اعتماد، از اهداف اصلی این برند محسوب می‌شود. شاید این خودرو برای افراد قد کوتاه خیلی مناسب نباشد، زیر ارتفاع بلند GMC Sierra 1500، دید راننده را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال این محصول طرفداران زیادی دارد، تا جایی که برخی حاضر هستند برای خرید مدل کارکرده آن، پول بیشتری بپردازند.

موتور ۶.۲ لیتری V8 این پیکاپ عظیم الجثه می‌تواند ۴۲۰ اسب بخار نیرو تولید کند که با توجه به ابعاد و وزن آن کاملا قابل قبول است. این پیشرانه با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و قابلیت 4WD همراه می‌شود.

قیمت مدل صفر: ۵۴ هزار و ۲۰۵ دلار

قیمت مدل کارکرده: ۵۷ هزار و ۶۷۱ دلار

تفاوت قیمت: ۶.۴ درصد

تویوتا 4Runner، آفرودر محبوب

تویوتا 4Runner

تاکوما محصولی محبوب بین دیگر محصولات پرطرفدار کمپانی تویوتا است. اگر شما هم اهل ماجراجویی و زدن به جاده‌های خاکی پرفراز و نشیب هستید، این خودرو برای شماست. 4Runner به استقامت و ایمنی معروف است، به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت از آن یک خودرو آفرود تمام عیار بسازید.

این شاسی بلند یک موتورو ۴.۰ لیتری V6 دارد که ۲۷۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. می‌توانید برای این پیشرانه، یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک انتخاب کنید.

قیمت مدل صفر: ۳۷ هزار و ۹۰۲ دلار

قیمت مدل کارکرده: ۳۹ هزار و ۸۵۷ دلار

تفاوت قیمت: ۵.۲ درصد

مرسدس بنز کلاس G، محبوب دل ها

مرسدس بنز کلاس G

این خودرو برای کسانی مناسب است که یک خودرو مخصوص آفرود لوکس و گران‌قیمت می‌خواهند. بدون شک محصولات آلمانی، خصوصا خودروهای کمپانی مرسدس- بنز، ایمن و باکیفیت هستند، بنابراین بالا بودن قیمت‌شان نیز منطقی به نظر می‌رسد.

این خودرو جذاب که رقیب سرسخت محصولاتی همچون لامبورگینی اوروس و لندروور رینج روور اتوبیوگرافی است، با یک موتور ۴.۰ لیتری V8، ۵۷۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، گیربکس آن ۹ سرعته و اتوماتیک است و قابلیت 4WD با آن همراه می‌شود.

قیمت مدل صفر: ۱۸۲ هزار و ۶۳۱ دلار

قیمت مدل کارکرده: ۱۹۰ هزار دلار

تفاوت قیمت: ۴.۱ درصد

تویوتا راوفور هیبرید

تویوتا راوفور هیبرید

راوفور (RAV4) یکی پرفروش‌ترین خودروهای این کمپانی در سراسر دنیاست. این خودرو غول پیکر اما بهینه، برای ماجراجویی‌های آفرود بسیار مناسب است. با این که این خودرو خوش شانس از بسیاری جهات خوب و باکیفیت است، اما صدای موتور در کابین ممکن است برخی را آزار دهد. راوفور برای خانواده‌ها و افراد ماجراجو ساخته شده است.

این خودرو آسیایی با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری خطی چهار سیلندر هیبرید و ۲۱۹ اسب بخار نیرو در بازار حضور دارد.

قیمت مدل صفر: ۳۴ هزار و ۹۹۵ دلار

قیمت مدل کارکرده: ۳۶ هزار و ۳۵۲ دلار

تفاوت قیمت: ۳.۹ درصد

دوج چلنجر

دوج چلنجر

بر خلاف موارد پیشین این فهرست، این خودرو دو در جذاب و خوش رنگ و لعاب یک پیکاپ یا شاسی بلند نیست و با نام دوج اس آر تی هلکات (SRT Hellcat) شناخته می‌شود. اس آر تی هلکات به دلیل رنگ و ظاهر خاصی که دارد یک خودرو آمریکایی تمام عیار است و طرفداران بی‌شماری آن را ستایش می‌کنند.

اس آر تی هلکات با اختلاف یکی از قوی‌ترین خودروهای این لیست است و همین دلیل باعث می‌شود افزایش قیمت نسبی مدل دست دوم آن نسبت به مدل نو، آنقدر به چشم نیاید. این محصول خوش ساخت و باکیفیت با یک پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژ V8 و یک گیربکس هشت سرعته اتومانیک به بازار عرضه می‌شود. موتور این خودرو ۷۹۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

قیمت مدل صفر: ۳۹ هزار ۳۷۵ دلار

قیمت مدل کارکرده: ۴۰ هزار و ۷۶۴ دلار

تفاوت قیمت: ۳.۵ درصد

فروش فوری خودرو

منبع: gearpatrol

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان