خودروهای ۱۵۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

۱ آبان ۱۴۰۲ خودروهای ۱۵۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

پرواز قیمت خودروهای صفر و کارکرده در بازار کشور ادامه دارد و کار به جایی رسیده که برای خرید ارزان‌ترین اتومبیل صفر در آبان ۱۴۰۰ باید حدود ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت کنید. بدین ترتیب، خودرویی را که می‌توانستید در مرداد ماه ۱۴۰۰ با ۱۳۰ میلیون بخرید، حالا باید ۲۰ میلیون دیگر برای خریدش بپردازید.

این افزایش قیمت‌ها توسط شورای رقابت تایید شده و گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، محصولاتشان را با قیمت جدیدتری روانه بازار می‌کنند و به تبع، خودروهای دست دوم و کارکرده هم گران‌تر می‌شوند.

در حال حاضر (مرداد ۱۴۰۲) ارزان‌ترین خودرو صفر موجود در بازار ایران حداقل ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و با ۱۵۰ میلیون تومان فقط می‌شود ماشین‌های مدل ۸۰ تا ۹۰ را خریداری کرد. قیمت‌هایی که در ادامه مطلب مشاهده می‌کنید برای خودروهای صفر در سال ۱۴۰۰ است.

پراید ۱۱۱

مدل ۱۳۹۹ – ۱۵۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پراید ۱۱۱، اولین و آخرین فیس لیفت پراید هاچبک و همین طور گران‌ترین مدل سواری پراید است که در سال ۸۸ با پیشرانه ۶۳ اسب بخاری عرضه شد و چهار سال بعد، موتور قوی‌تری با قدرت ۷۱ اسب بخار زیر کاپوتش قرار گرفت. آخرین پراید ۱۱۱ در ۴ اردیبهشت ۹۹ از خط تولید بیرون آمد. مصرف کم سوخت، هزینه پایین نگهداری و تعمیرات و فراوانی قطعات از دلایل پرفروش شدن این هاچبک کوچک است.

پراید ۱۵۱

مدل ۱۳۹۹ – ۱۵۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۱۶۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پراید ۱۵۱ یا وانت پراید، آخرین عضو خانواده X100 گروه خودروسازی سایپا است که از سال ۹۳ به فهرست محصولات این خودروساز اضافه شده و برعکس بقیه پرایدها، همچنان تولید می‌شود. این خودرو جزو کلاس وانت‌های کوچک شهری است و به دلیل داشتن موتور یکسان با پرایدهای سواری، فقط می‌تواند ۵۰۰ کیلوگرم بار حمل کند.

پراید ۱۵۱ پلاس

مدل ۱۳۹۹ – ۱۶۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۱۷۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پراید ۱۵۱ پلاس مدل آپشنال وانت ۱۵۱ است. وانت کوچک سایپا از نظر ظاهری تفاوت اندکی با مدل معمولی دارد که عبارتند از رول بار و لاینر (کفپوش فضای بار) و طرح گرافیکی. ۱۵۱ پلاس تنها مدل پراید با آپشن‌هایی مثل نمایشگر لمسی، دوربین دید عقب و سنسور عقب است.

پژو ۲۰۶ (تیپ ۲)

مدل ۱۳۹۵ – ۱۶۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۶ یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودرو هم در بازار ایران و هم در بازارهای جهانی بود. این هاچبک فرانسوی در سال ۱۳۸۰ برای اولین بار راهی خیابان‌های کشور شد و در آن زمان خودروی مدرنی بود. پژو ۲۰۶ در شش تیپ تولید می‌شد که در حال حاضر فقط تیپ ۵ و ۲ روی خط تولید باقی مانده‌ است. مصرف سوخت این هاچبک کوچک ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر است. مدل صفر پژو ۲۰۶ در بازار ۲۵۱ میلیون تومان قیمت خورده و مدل ۹۵ این هاچبک با کارکرد ۸۲ هزار کیلومتر، ۱۶۲ میلیون تومان قابل خریداری است.

پژو ۴۰۵ GLX

پژو ۴۰۵ GLX قدیمی‌ترین خودروی ساخت داخل است که همچنان در خط تولید قرار دارد. این خودرو در سال 1372 و با موتورهای ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری به مشتریان ایرانی معرفی شد و از سال ۸۱ موتور ۱.۸ لیتری XU7 به ۴۰۵ قدرت داد. تولید این سدان خانوادگی در سال ۹۹ متوقف شد و با پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان می‌توانید مدل ۹۵ پژو ۴۰۵ را تهیه کنید.

تیبا ۲

مدل ۱۳۹۹ – ۱۵۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۱۶۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیبا ۲ که با نام تیبا هاچبک هم شناخته می‌شود، سال ۹۲ و چهار سال بعد از مدل صندوقدار عرضه شد. این خودرو جزو سری محصولات X200 سایپا، شامل تیبا صندوقدار، ساینا و کوییک است و مشخصات فنی یکسانی با این ماشین‌ها دارد. در حال حاضر تیبا ۲، ارزان‌ترین هاچبک صفر سایپا است.

تیبا ۲ پلاس

مدل ۱۳۹۹ – ۱۷۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیبا ۲ پلاس یکی از محصولات سری پلاس سایپا است. خودروهای پلاس سایپا تغییرات جزیی در بدنه پیدا کرده‌اند و آپشن‌هایی نیز به آنها اضافه شده است. سنسور عقب، روف ریل، دیفیوزر سپرهای جلو و عقب و نمایشگر از جمله تغییرات تیبا ۲ پلاس نسبت به تیبا ۲ معمولی است.

تیبا

مدل ۱۳۹۹ – ۱۴۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۱۵۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیبا اولین خودرو ملی و انحصاری گروه خودروسازی سایپا است که در سال ۱۳۸۸ معرفی شد. این خودرو روی پلتفرم X200 ساخته شده و به گفته مدیران سایپا ایمنی بیشتری نسبت به پراید دارد. البته ظاهر تیبا از پراید خیلی بهتر و جدیدتر است و موتور قوی‌تری با قدرت ۸۷ اسب بخار (۱۶ اسب بخار بیشتر از پراید) دارد.

تیبا پلاس

مدل ۱۳۹۹ – ۱۵۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۱۶۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیبا پلاس مدل آپشنال تیبا معمولی است و همان آپشن‌های تیبا ۲ پلاس، در این خودرو هم نصب شده است. نکته جالب درباره تیبا پلاس این است که بعد از تیبا ۲ پلاس عرضه شد، در صورتی که مدل معمولی تیبا هاچبک، ۴ سال بعد از مدل معمولی صندوقدار به بازار آمد.

ساینا

مدل ۱۳۹۹ – ۱۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۱۶۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ساینا یکی دیگر از اعضای خانواده X200 گروه خودروسازی سایپا است و در اواسط دهه ۹۰ و به عنوان فیس لیفت تیبا معرفی شد. ساینا هم مثل تیبا و تیبا ۲ و کوییک از همان موتور M15 با قدرت ۸۷ اسب بخار استفاده می‌کند و بعد از تیبا، دومین صندوقدار ارزان در بازار خودروهای صفر کیلومتر است.

ساینا S

مدل ۱۳۹۹ – ۱۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ساینا S اولین فیس لیفتی است که گروه خودروسازی سایپا از ساینا ارائه کرده است. سپرهای عقب و جلو، جلوپنجره و گرافیک چراغ‌های این خودرو به طور کامل عوض شده اما از نظر فنی تغییری نداشته است. چراغ بدرقه، آینه بغل برقی، کامپیوتر سفری، صندلی قابل تنظیم راننده و سرنشین جلو از آپشن‌های فیس لیفت جدید این خودرو است.

سمند LX

مدل ۱۳۹۷ – ۱۷۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان

سمند LX تیپ جدیدی از اولین خودروی ملی است که در سال ۱۳۸۳ و با هدف رفع کاستی‌ها و نواقص تیپ‌های قبلی به بازار آمد. در سال ۱۳۸۸، مدل دوگانه‌ سوز این خودرو عرضه شد و دو سال بعد موتور بنزینی EF7 روی سمند ال ایکس قرار گرفت. موتور تیپ ساده این خودرو خانوادگی با پژو ۴۰۵ و پژو پارس ساده یکسان است. سمند LX صفر ۲۷۴ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شد و مدل ۹۷ کارکرده آن، ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر است.

کوییک

مدل ۱۳۹۹ – ۱۶۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۱۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک در کنار پراید ۱۱۱ و تیبا یکی از هاچبک‌های جمع و جور سایپا است و هر چند به طور رسمی اعلام نشده اما مدل هاچبک ساینا محسوب می‌شود. هر چند کوییک از نظر ظاهری شباهت‌هایی به تیبا ۲ دارد و از نظر فنی کاملا مشابه این هاچبک است اما ارتفاع بیشتر، روف ریل و زه پلاستیکی باعث شده تا شکل و شمایلی اسپرت‌تر و جذاب‌تر پیدا کند.

کوییک R

مدل ۱۳۹۹ – ۱۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک R تقلید سایپا از رنگ‌آمیزی سیتروئن C3 و اولین خودرو دو رنگ ملی است. این هاچبک فقط از نظر رنگ‌آمیزی با کوییک معمولی فرق دارد و همین دو رنگ بودن باعث شده تا چهره جذاب‌تری از مدل اصلی پیدا کند.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو