خودروهای ۳۵۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

۸ آبان ۱۴۰۲ خودروهای ۳۵۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

اگر در اواسط سال ۱۴۰۲ خورشیدی، بخواهید اقدام به خرید خودرو صفر و مدل ۱۴۰۲ کنید، باید ۳۰۰ – ۳۵۰ میلیون پول داشته باشید. در حال حاضر، ساینا S و کوییک دنده‌ای ارزان‌ترین ماشین‌های نو در بازار خودرو ایران محسوب می‌شوند. البته تورم مزمنی که چند ده سال است گریبان اقتصاد کشور را گرفته، موجب می‌شود خودروهایی که تا یکی دو سال پیش با کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان قابل خرید باشند، حالا در محدوده قیمتی ۳۵۰ میلیون تومان قرار بگیرند. در حال حاضر، بازار خودرو در ثبات نسبی به سر می‌برد، اما به نظر می‌رسد که باید خودمان را برای دور جدید افزایش قیمت خودرو آماده کنیم، چرا که وزیر صمت اعلام کرده که همه رانت‌ها و حمایت‌های صعنت خودروسازی قطع خواهد شد.

آریسان ۲

مدل ۱۴۰۱ – ۳۶۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آریسان ۲ نسخه تقویت‌شده و بهبودیافته وانت آریسان است که در تابستان ۱۴۰۱ در نمایشگاه خودرو مشهد معرفی و رونمایی شد و پاییز همان سال به بازار رسید. اضافه شدن چراغ‌های مه‌شکن جلو و خطوط رنگی روی بدنه تنها تفاوت‌های ظاهری آریسان ۲ با مدل قبلی است. اما نسل جدید وانت ایران خودرو از نظر فنی به طور کامل تقویت شده و بهبود یافته و حالا از پیشرانه قوی‌تر و کم‌آلاینده‌تری استفاده می‌کند.

تیبا ۲

مدل ۱۴۰۱ – ۳۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیبا ۲ که با نام تیبا هاچبک شناخته می‌شود، در سال ۹۲ و چهار سال بعد از مدل صندوقدار عرضه شد. این خودرو جزو محصولات X200 سایپا، شامل تیبا صندوقدار، ساینا و کوییک است و مشخصات فنی یکسان با این ماشین‌ها دارد. بعد از عرضه مدل‌های مختلف کوییک، تولید و فروش تیبا ۲ متوقف شد.

ساینا EX

مدل ۱۴۰۱ – ۳۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ساینا EX اولین مدل از سدان کوچک سایپا است که در سال ۱۳۹۵ در کنار تیپ SX به بازار آمد. این خودرو فیس‌لیفت تیبا محسوب می‌شود و به جز نمای جانبی، از جلو و عقب با دیگر محصول سایپا تفاوت دارد. مشخصات فنی ساینا EX مشابه تیبا صندوقدار است. با توجه به فروش موفق ساینا S، تولید تیپ EX ساینا در سال ۱۴۰۱ متوقف شد.

ساینا S

بنزینی – مدل ۱۴۰۲ – ۳۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دوگانه‌سوز – مدل ۱۴۰۲ – ۳۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیپ DA – مدل ۱۴۰۲ – ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ساینا S اولین فیس لیفتی است که گروه خودروسازی سایپا از ساینا ارائه کرد. سپرهای عقب و جلو، جلوپنجره و گرافیک چراغ‌های این خودرو به طور کامل عوض شده اما از نظر فنی تغییری نداشته است. چراغ بدرقه، آینه بغل برقی، کامپیوتر سفری، صندلی قابل تنظیم راننده و سرنشین جلو از آپشن‌های فیس‌لیفت جدید این خودرو است. مدل‌های دوگانه‌سوز و DA ساینا S در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شد.

کوییک اتوماتیک پلاس

مدل ۱۴۰۰ – ۳۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک پلاس اتوماتیک در سال ۱۳۹۷، دو سال بعد از کوییک معمولی معرفی شد. این خودرو یکی از بهترین محصولات ارزان‌قیمت داخلی از نظر آپشن‌ها و امکانات است. کوییک اولین خودروی داخلی است که از جعبه دنده CVT استفاده می‌کند و فرمان اسپرت، نمایشگر لمسی با دوربین، نویگیشن و استارت دکمه‌ای از آپشن‌های این خودرو هاچبک کراس است. کوییک پلاس یا کوییک اتوماتیک اسمی است که اهالی بازار به این خودرو داده‌اند، وگرنه در سایت شرکت سایپا، چیزی به نام کوییک پلاس یا اتوماتیک به صورت مجزا وجود ندارد.

کوییک دنده ای

مدل ۱۴۰۲ – ۳۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک در کنار پراید ۱۱۱ و تیبا ۲ یکی از هاچبک‌های جمع و جور سایپا است و هر چند به طور رسمی اعلام نشده اما مدل هاچبک ساینا محسوب می‌شود. هر چند کوییک از نظر ظاهری شباهت‌هایی به تیبا ۲ دارد و از نظر فنی کاملا مشابه این هاچبک است اما ارتفاع بیشتر، روف ریل و زه پلاستیکی باعث شده تا شکل و شمایلی اسپرت‌تر و جذاب‌تر پیدا کند.

کوییک R

دنده‌ای – مدل ۱۴۰۲ – ۳۳۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنده‌ای – مدل ۱۴۰۱ – ۳۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک R تقلید سایپا از رنگ‌آمیزی سیتروئن C3 و اولین خودرو دو رنگ ملی است. این هاچبک فقط از نظر رنگ‌آمیزی با کوییک معمولی فرق دارد و همین دو رنگ بودن باعث شده تا چهره جذاب‌تر و جوان‌پسندتری از مدل اصلی پیدا کند. پیشرانه همه تیپ‌ها و مدل‌های کوییک، از نوع M15 سایپا، با قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن.متر است. بعدها کوییک R پلاس هم عرضه شد که فقط آپشن‌های بیشتری از R معمولی دارد.

کوییک S

مدل ۱۴۰۲ – ۳۴۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۳۳۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک S اولین فیس‌لیفتی است که نارنجی‌پوشان سایپا از هاچبک کوچکشان ارائه کرده‌اند. سپر جلو و عقب و جلوپنجره از نو طراحی شده‌اند و گرافیک چراغ‌های جلو و عقب تغییر کرده و به دی‌لایت یا چراغ روز مجهز شده است. این تغییرات ظاهر اسپرت‌تر و بهتری به کوییک داده، اما از نظر فنی فرقی با مدل‌های قبلی ندارد. همچنین کوییک S از نظر آپشن و امکانات ارتقا پیدا کرده و دارای فرمان دی کات، سنسور عقب، روف رگ، آینه بغل برقی و USB است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو